Gå til innhold

Kviseproblem: Enkle ER det beste...

Anbefalte innlegg

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Jeg har hatt et kviseproblem i noen år nå, sånne "underjordiske" kviser. Og jeg har prøvd det meste av produkter: rensevann, masker, ulike kremer, basiron osv, men ingenting så ut til å ta knekken på kvisene. Jeg har gått rundt og tenkt at det sikkert snart går over, kviser er bare en fjortisgreie. Men de så ikke ut til å forsvinne. Det var rett før jeg ringte til min lege, da jeg tilfeldigvis kom over en artikkel på nettet der det stod om zinksalve, og at det kan funke på kviser. Så, jeg tenkte " ja, jeg kan jo prøve en siste ting før jeg går til hudlegen". Jeg kjøpe zinksalve og tok det på om kvelden og lot det være på hele natten. Og hva så jeg når jeg våknet? Kvisene var KRAFTIG forminsket. Så jeg fortsatte med dette hver natt. Har ikke hatt en enetse kvise etter dette. HELT FANTASTISK!! Nå synes jeg bare at det er merkelig at jeg ikke har hørt noe mer om dette før. Prøv det ut om du sliter med kviser!

punky brewster
Skrevet

Så interressant. Hvilket merke i zinksalve bruker du? Jentungen min har begynt å få noen småkviser, så kanskje jeg prøver ut det:)

Skrevet

Så fantastisk at du fant en løsning!! Jeg skal jammen kjøpe det slik at guttene kan forsøke det :) Takk

Persille1365381127
Skrevet

Hva gjør du da? Bare smører det på der du kjenner at den kommer?

Skrevet

Var det du som hadde sånne vonde underjordiske kviser? Kanskje jeg skal foreslå det til en på jobben, han har søren meg hele haka full av byller. Ikke hans feil sikkert, men hvis denne zinksalva funker, er det kanskje et godt råd. Hva slags zinksalve er det da, sånn rompekrem for unger?

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Var det du som hadde sånne vonde underjordiske kviser? Kanskje jeg skal foreslå det til en på jobben, han har søren meg hele haka full av byller. Ikke hans feil sikkert, men hvis denne zinksalva funker, er det kanskje et godt råd. Hva slags zinksalve er det da, sånn rompekrem for unger?

Det kan nok stemme at det var meg ja. :) Det er bare sånn som man bruker i rompen til babyer. Jeg kjøpte min på rema 1000 til en billig penge. Heter Natusan baby Zinksalve, og har en sånn svane utenpå.

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Hva gjør du da? Bare smører det på der du kjenner at den kommer?

Jeg har et område jeg alltid pleier å få kviser. Det er på hake og kinn, området rundt munnen liksom. Så jeg bare smører på dette området hver kveld jeg. Zink er jo bare sunt uansett, så det er jo bare å kline på overalt egentlig :)

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Så interressant. Hvilket merke i zinksalve bruker du? Jentungen min har begynt å få noen småkviser, så kanskje jeg prøver ut det:)

Den jeg har kjøpt er Natusan sin. "Natusan baby zinksalve" står det utenpå, med en svane. Kjøpte den på Rema 1000. Er så glad for at jeg endelig fant noe som fungerte på meg! :D

Skrevet

Det kan nok stemme at det var meg ja. :) Det er bare sånn som man bruker i rompen til babyer. Jeg kjøpte min på rema 1000 til en billig penge. Heter Natusan baby Zinksalve, og har en sånn svane utenpå.

Husker en gang da vi var små og hadde overnattingsbesøk av min onkel. Han så tuben med Silulen (zinksalve) stå på vasken på badet, og trodde det var tannkrem!!!!!

Æsj!!!!!

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har et område jeg alltid pleier å få kviser. Det er på hake og kinn, området rundt munnen liksom. Så jeg bare smører på dette området hver kveld jeg. Zink er jo bare sunt uansett, så det er jo bare å kline på overalt egentlig :)

Men det går jo ikke an å smøre inn - så sengetøyet ditt kan jo umulig se bra ut??

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Men det går jo ikke an å smøre inn - så sengetøyet ditt kan jo umulig se bra ut??

Det kommer ikke flekker på sengetøyet. Ihvertfall ikke synlige. Og det gjør ikke meg noe at det er litt zink i senga, så lenge man ikke kan se det. Men jeg bytter jo sengetøy ganske ofte da.

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Husker en gang da vi var små og hadde overnattingsbesøk av min onkel. Han så tuben med Silulen (zinksalve) stå på vasken på badet, og trodde det var tannkrem!!!!!

Æsj!!!!!

Det er jo ikke noe ekkelt med litt zink i munnen? Kanskje litt merkelig konsistens å ha i munnen, men... Det finnes tannkremer med zink og, så det var nok bare sunt for han :)

Skrevet

Høres nesten for godt ut til å være sant. Da blir det en utflukt til rema i morgen:) Sliter med de 'underjordiske' som plutselig har funnet ut at de skal angripe ansiktet mitt! Takk for tipset! Får håpe det funker for oss andre også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...