Gå til innhold

Hjelpe til hjemme - både store og små!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ( og er?) en bortskjemt liten pike som aldri trengte gjøre noen ting..

Hadde både min mor og far rundt fingeren.. ;0)

Jo, men du har tydeligvis kompensert for alt du ikkje gjorde før.

''Jeg tørker støv,støvsuger og vasker møblene hver dag.. Gulvene vaskes annenhver dag.... Prisen å betale for å ha mange dyr...''

Eg blir helt svett bare av å lese dette, så eg må nok ta meg en dusj snart. :)

Skrevet

Jo, men du har tydeligvis kompensert for alt du ikkje gjorde før.

''Jeg tørker støv,støvsuger og vasker møblene hver dag.. Gulvene vaskes annenhver dag.... Prisen å betale for å ha mange dyr...''

Eg blir helt svett bare av å lese dette, så eg må nok ta meg en dusj snart. :)

* LOL *

Det er sant! ;0)

Gjest Elextra
Skrevet

Vi er begge i full jobb, så jeg krever å få hjelp av gubben til husarbeid. Barna (12 og 7 år) er kjempeflinke til å hjelpe til, den eldste av barna ser hva som må gjøres å gjør det, flinkere enn gubben.

Det jeg gjør selv er, å sette over vaskemaskina, vaske vinduer og skifte gardiner. Det andre får jeg god hjelp til.

_Hjelp_ av gubben?

*himler med øynene*

Skrevet

Vi bruker søndagsformiddagen når ungene er hos meg til å ta en ryddesjau i huset vårt. Vi setter oss nes etter frokost og lager liste over det som skal gjøres, også skriver Storebror opp navnet på den som har ansvar for å utføre det i kolonnene nedover, samt at vi alle tre tegner et smilefjes i den siste kolonna når plikten er utført.

Store ting som sstøvsuging av hele kåken, gulvvask o.l. har jeg ansvaret for, noen ting gjør vi alle tre - f.eks rydde stua eller gangen, noen ting gjør ungene sammen - f.eks rydde kjellerstua. Storebror (snart 9)har ansvaret for å fikse buret til hamsteren sin og gi den mat og vann, gå ut med søppel og papiravfall, rydde litt på rommet sitt og re opp senga si. Lillesøster (4) vasker bordene, rer opp senga si, rydder lekene på rommet sitt og hjelper meg med å henge opp klesvask og tømme oppvaskmaskina.

Når ungene er ferdige med sine ting, går de gjerne ut på lekeplassen og leker med venner, slik at jeg skal få støvsugd ferdig i fred.

Og når alt er ferdig, pleier vi å gjøre noe hyggelig sammen - bake og invitere naboer eller familie på boller og kaffe, går en tur, drar på besøk til noen eller bare er ute sammen med venner.

Det funker utrolig bra, og huset er helt shina på under 2 timer. :)

Til daglig har Storebror ansvar for å gå ut med søppel, samt å passe på at ikke gulvet i kjellerstua er oversvømt med lego (Lillesøster har gjerne lekekamerater inne som kan finne på å ødelegge byggverkene hans!) Han kan også sette på en maskin med klesvask hvis jeg ber han om det. Lillesøster hjelper til med å rydde ut av oppvaskmaskina og legge inn reine klær i skapene Jeg synes det er viktig at de lærer seg at alle må bidra til fellesskapet i et hjem. Og jeg synes faktisk de er veldig flinke. :).

Imponert!

Skrevet

Jeg er hjemmeværende,så naturlig nok faller det meste på meg.

Snuppen på 4,5 må vanne blomster,slippe ut hundene,mate kattene,rydde rommet sitt,hjelper med å vaske opp,vaske salat,poteter til middag,dekke bord og rydde bort sitt eget bestikk etter mat.

Han vasker doen og hjelper med å tørke støv.

Støvsuge hjelper han også til med avogtil.

Så hans fremtidlige kone blir nok fornøyd:0)

Mannen vasker tøy,jeg henger opp, bretter det og legger det på plass.Ellers er han veldig flink til å hjelpe når jeg spør han om noe.Han er en racer til å vaske gulvene! :0)

Veldig flink til å lage mat (noe jeg hater..)

Jeg tørker støv,støvsuger og vasker møblene hver dag..

Gulvene vaskes annenhver dag....

Prisen å betale for å ha mange dyr...

Håper mine småpiker får så flink gutt til fremtidig mann!!

:-)

Skrevet

''Vi bruker søndagsformiddagen når ungene er hos meg til å ta en ryddesjau i huset vårt.''

Høres morro ut. På søndager har vi stor familiemiddag med mat, vin og likør.

Stikk og lek, Jølsen.

Du har neppe noen familie i det hele tatt, men sitter bitter og ensom i den kjipe kåken din. Derav alle de idiotiske innleggene du poster til meg, din intetsigende nisse.

Skrevet

Det der hørtes jo nesten kjekt ut, hehe. Planleggingsmøte var smart, den ideen skal jeg adoptere tror jeg. Og å ha en fast dag når ting skal skje er sikkert også en god idé. Takk for tips!

:)

Skrevet

Stikk og lek, Jølsen.

Du har neppe noen familie i det hele tatt, men sitter bitter og ensom i den kjipe kåken din. Derav alle de idiotiske innleggene du poster til meg, din intetsigende nisse.

Ha ha, så patetisk du er. Jeg har selvfølgelig familie, en ganske stor en også. Du må være noe av det dummeste jeg har "lest" på lenge, men var jo ikke overraskende :-)

Skrevet

Ha ha, så patetisk du er. Jeg har selvfølgelig familie, en ganske stor en også. Du må være noe av det dummeste jeg har "lest" på lenge, men var jo ikke overraskende :-)

Den følelsen er gjensidig, og jeg skulle ønske du kunne avstå å svare på mine innlegg.

Skrevet

Den følelsen er gjensidig, og jeg skulle ønske du kunne avstå å svare på mine innlegg.

Vi får se. Dersom du kommer med dumheter, er det sjelden lett å avstå fra. Skal prøve likevel, ha ha :-)

Skrevet

Vi får se. Dersom du kommer med dumheter, er det sjelden lett å avstå fra. Skal prøve likevel, ha ha :-)

Nek.

Skrevet

Nå er vi bare to i huset, eg og sønnen vår på snart 17 år.

Vi har (i grove trekk) følgende arbeidsfordeling: Han roter, og eg rydder! :)

Sannheten e vel egentlig at....begge sitter på dataen, begge rydder, og eg roter mest :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...