Gå til innhold

reise og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

her!!!

Jeg og min samboer skal prøve å få barn rundt sommerstid i år. Jeg lurte da på angående reising. Jeg vet at til sommeren skal jeg til spania i tre uker også i oktober skal jeg på studietur til kina. Det jeg lurer mest på er angående kina turen. Er det fralig å reise til kina når en er gravid??? Hva med vaksinasjon og slikt???

Håper på raskt svar

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville stresset med å tenke på turene nå, først må du jo faktisk bli gravid, ikke sant? :o) Blir du gravid så får du ta det som det kommer. Folk i Kina får jo barn de og.

Gjest ville jeg gjort
Skrevet

Jeg ville undersøkt hvilke vaksiner som kreves for Kina, og tatt disse i god tid før du slutter med prevensjon. Det er de færreste vaksiner man kan ta mens man er gravid.

Å reise til Spania som nygravid - vel, det kommer an på om det er et problem å holde seg unna all den gode vinen, ostene, skinken osv..

Du bør også ta en blodprøve hos legen for å se om du er immun mot toxoplasmosesmitte. Å reise til middelhavsland som gravid kan være en risiko mht toksoplasmose, med mindre du (som de fleste kvinnene som bor der) allerede er utsatt for smitte.

Men den største utfordringen ved å reise før du er 12 uker på vei, er at mange er veldig kvalme og / eller veldig trette denne perioden, og har mest lyst til å ta det med ro. Men det vet du ikke før du er der.

Tidlig i svangerskapet er det ikke farlig å fly, så lenge du beveger deg mye / ikke sitter trangt over lang tid uten å bevege deg. Men jeg har spontanabortert to ganger tidlig i svangerskapet (mer som en ekstremt kraftig mens), og det hadde ikke vært praktisk og lett og håndert på en kjempelang flytur..

Er Kinaturen en "en gang i livet-opplvelse" som du har spart til og gledet deg lenge til, ville jeg brukt prevensjon til denne var over. Hvis det ikke er katastrofe å avlyse, ville jeg tatt vaksinene nå, og sett hva som skjedde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...