Gå til innhold

legger ned postkontor overalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja dette betyr at ti min til mitt nærmeste postkontor blir til 30min. Heldigvis er jeg lite innom postkontoret.

Jeg tenker mere på de stakkars 650 ansatte som plutselig nå får en omveltning i livet. Tipper mange er litt oppi årene også. Ikke bare bare for dem......

Hvor trygg er din jobb?

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1575051.ece

Skrevet

Yupp, sånn er det å bo i et moderne og rikt land som går så det suser.

Jeg blir veldig forbannet av dette. De kødder med infrastrukturen i Norge, og at Senterpartier støtter dette, er noe jeg ikke begriper. Til og med Lundeteigen. Fy f...

Gjest Låner et nick
Skrevet

Desverre så blir jobben min tryggere og tryggere. Jeg jobber på et Krisesenter

Skrevet

Og enda har krisesentrene enorme vekstpotensial, ved å åpne for menn i krise!

Skrevet

Det er selvsagt synd på alle som mister jobben, men det koster jo sinnsykt mye å drive alle disse postkontorene. Vi har post i butikk og det fungerer helt utmerket. Jeg (og de fleste andre ?) bruker bare posten til å sende og hente pakker, og da trengs det ikke noe postkontor.

Gjest Låner et nick
Skrevet

Og enda har krisesentrene enorme vekstpotensial, ved å åpne for menn i krise!

Ingen tvil om at det trengs. Snakker med flere menn over tlf. De har de samme problemene som mishandla kvinner har, men det er noe mer tabubelagt.

Gjest fungerer kjempebra
Skrevet

Hos oss er det flere år siden de la ned postkontoret. Har ikke merket noe savn, butikken har overtatt funksjonen, så nå har er åpningstidene på posten mye lenger enn det var tidligere.

Fikk vi en pakkelapp i posten, så måtte vi vente til helgen før vi fikk ut pakken, pga at postkontoret stengte før vi kom hjem fra jobb. Nå kan vi hente i hele åpningstiden til butikken.

Bestiller vi billetter, så får vi de ikke ut på denne postordningen, men med dagens internett er det ingen problemer i det hele tatt.

Skrevet

Ingen tvil om at det trengs. Snakker med flere menn over tlf. De har de samme problemene som mishandla kvinner har, men det er noe mer tabubelagt.

Enig i alt du skriver, det er rart det ikkje har vært debatter med høyere medieprofil rundt detta...

Skrevet

Det er selvsagt synd på alle som mister jobben, men det koster jo sinnsykt mye å drive alle disse postkontorene. Vi har post i butikk og det fungerer helt utmerket. Jeg (og de fleste andre ?) bruker bare posten til å sende og hente pakker, og da trengs det ikke noe postkontor.

Men de som har postbank? Det blir kanskje tungvindt...

Skrevet

Den enes sorg blir den andres "glede". Trygg jobb du har der ja.

Skrevet

Hos oss er det flere år siden de la ned postkontoret. Har ikke merket noe savn, butikken har overtatt funksjonen, så nå har er åpningstidene på posten mye lenger enn det var tidligere.

Fikk vi en pakkelapp i posten, så måtte vi vente til helgen før vi fikk ut pakken, pga at postkontoret stengte før vi kom hjem fra jobb. Nå kan vi hente i hele åpningstiden til butikken.

Bestiller vi billetter, så får vi de ikke ut på denne postordningen, men med dagens internett er det ingen problemer i det hele tatt.

Jeg lider ikke ved nedleggelse, vi har også postbutikk :)

Skrevet

Men de som har postbank? Det blir kanskje tungvindt...

Postbanken har ikke noe med Posten å gjøre, det er en egen enhet med egne kontorer og egne ansatte. :o) Du kan opprette konto i postbanken på posten riktignok, om du kan det i post i butikk vet jeg ikke.

Skrevet

Postbanken har ikke noe med Posten å gjøre, det er en egen enhet med egne kontorer og egne ansatte. :o) Du kan opprette konto i postbanken på posten riktignok, om du kan det i post i butikk vet jeg ikke.

Hehe, ok, da lærte jeg noe_igjen_ :) Har bare sett at de tilbyr lån og slikt, derfor tenkte jeg bank her.

Skrevet

Ikke sikkert at det blir så mye lenger til postkontoret ditt, fordi det kan bli opprettet post i butikk.

Skrevet

Her jeg bor har vi hatt post i butikk i mange år, men jeg er ikke helt fornøyd med servicen. Det blir ofte lenge å vente ved postdisken når de skal løpe til og fra, og kompetansen er mye dårligere enn det var på det gamle postkontoret.

Og det er riktig som du sier at mange godt voksne kvinner har mistet jobben gjennom omstrukturering i posten. Disse har ikke alltid så lett for å få seg annet arbeid.

Som barn var det drømmen min å jobbe på postkontor. Jeg elsket lyden av stempelet de brukte for å stemple giroer.

Gjest uten nick her
Skrevet

Vel, i steden for fem minutter må jeg ta buss eller kjøre selv (gjennom bom) i 25 min. og parkere i en by der det koster dyrt å parkere noen timer.

*sint*

Gjest uten nick her
Skrevet

Ikke sikkert at det blir så mye lenger til postkontoret ditt, fordi det kan bli opprettet post i butikk.

Jeg håper det kommer i en butikk, da. Men hva med service og tilbud?

Skrevet

Jeg var kjempeskeptisk da postkontoret her i området ble lagt ned for noen år siden.

Men for oss ble det mye bedre med post i butikk. Butikken ligger 300 meter fra oss, og den er åpen 8-22. Postkontoret lå ca 3 km fra oss (på Søm), og ikke langs bussruta, så det var tungvint å hente pakke hvis en ikke hadde bil.

Det er imidlertid utrolig sjelden jeg bruker postkontoret. Sender få pakker og får få pakker. Vi har alltid en rull frimerker liggende hjemme til de få brevene vi sender i løpet av året.

Skrevet

Her jeg bor har vi hatt post i butikk i mange år, men jeg er ikke helt fornøyd med servicen. Det blir ofte lenge å vente ved postdisken når de skal løpe til og fra, og kompetansen er mye dårligere enn det var på det gamle postkontoret.

Og det er riktig som du sier at mange godt voksne kvinner har mistet jobben gjennom omstrukturering i posten. Disse har ikke alltid så lett for å få seg annet arbeid.

Som barn var det drømmen min å jobbe på postkontor. Jeg elsket lyden av stempelet de brukte for å stemple giroer.

Vi får håpe det beste for de som mister jobben. Og jeg vil tro at postbutikkene vil få en gjennomgam\ng for å bli enda bedre. Det er lov å håpe hvertfall ;)

Du får ønske deg et stempel til jul :) :)

Skrevet

Vi får håpe det beste for de som mister jobben. Og jeg vil tro at postbutikkene vil få en gjennomgam\ng for å bli enda bedre. Det er lov å håpe hvertfall ;)

Du får ønske deg et stempel til jul :) :)

De stemplene er sikkert på museum nå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...