Gå til innhold

legger ned postkontor overalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, i steden for fem minutter må jeg ta buss eller kjøre selv (gjennom bom) i 25 min. og parkere i en by der det koster dyrt å parkere noen timer.

*sint*

ja den var sur...

Jeg har hatt det så greit. Her kunne postbudet komme med pakker på døren, uten at jeg maste om det :) Han hadde med seg i tilfelle jeg var hjemme :) Det var god service det! Stakkars, en dag satte han seg fast i snøen her.... "posten skal frem" :)

Skrevet

De stemplene er sikkert på museum nå!

En dyr gave da ;) lager ikke de nye lik lyd da?

Skrevet

Jeg var kjempeskeptisk da postkontoret her i området ble lagt ned for noen år siden.

Men for oss ble det mye bedre med post i butikk. Butikken ligger 300 meter fra oss, og den er åpen 8-22. Postkontoret lå ca 3 km fra oss (på Søm), og ikke langs bussruta, så det var tungvint å hente pakke hvis en ikke hadde bil.

Det er imidlertid utrolig sjelden jeg bruker postkontoret. Sender få pakker og får få pakker. Vi har alltid en rull frimerker liggende hjemme til de få brevene vi sender i løpet av året.

Fordelen med postbutikk er jo åpningstidene. Ja du har det greit og nærme :) Her har jeg aldri frimerker i hus, merkelig men. Vi har tatt en sånn der brødpose, lagt brevet og pengene i den og lagt det rett i den røde kassen :) Supergreit!

Skrevet

Yupp, sånn er det å bo i et moderne og rikt land som går så det suser.

Jeg blir veldig forbannet av dette. De kødder med infrastrukturen i Norge, og at Senterpartier støtter dette, er noe jeg ikke begriper. Til og med Lundeteigen. Fy f...

Ja det er jo forenkling det går på overalt for tiden. Posten er jo også redusert i mengde pga internett, så jeg kan forstå det på en måte. Verst er det med de ansatte som sitter med skjegget i postkassa, bokstavelig talt.

Skrevet

Vi mistet potkontoret for flere år siden, og vi har heller ikke post i butikk. En periode sluttet til og med butikken frimerkesalget, men nå har de ombestemt seg. Det betyr i praksis at jeg må til kommunens eneste postkontor for å hente postpakker.

Skrevet

Vi mistet potkontoret for flere år siden, og vi har heller ikke post i butikk. En periode sluttet til og med butikken frimerkesalget, men nå har de ombestemt seg. Det betyr i praksis at jeg må til kommunens eneste postkontor for å hente postpakker.

Vi hadde en periode (før post i butikk) en liten pakkeutlevering der det tidligere var postkontor. Du kunne hente og sende pakker der, men skulle du ha frimerker måtte du i kiosken ved siden av... Jadda.

Skrevet

Håper dere får en greiere løsning da. Høres ut som at du må et godt stykke vei for å komme dit.

Skrevet

Fordelen med postbutikk er jo åpningstidene. Ja du har det greit og nærme :) Her har jeg aldri frimerker i hus, merkelig men. Vi har tatt en sånn der brødpose, lagt brevet og pengene i den og lagt det rett i den røde kassen :) Supergreit!

Så vittig :-) Det er sånn skikkelig "på-landet-opplegg" :-D

Skrevet

Så vittig :-) Det er sånn skikkelig "på-landet-opplegg" :-D

ja :) gøy på landet.

Skrevet

Jeg håper det kommer i en butikk, da. Men hva med service og tilbud?

Ja, du sier, noe men jeg leste en undersøkelse, hvor brukerne var veldig fornøyd med post i butikk.

Skrevet

Håper dere får en greiere løsning da. Høres ut som at du må et godt stykke vei for å komme dit.

I dag leste jeg at nå skal kommunens eneste postkontor legges ned (sammen med hundre andre). Det kan gjøre situasjoen verre eller bedre. Det spørs hvilke butikker som har råd til å ha "post i butikk". Kanskje posten får økonomi til å betale bedre. Men nde butikkansatte har tross alt ikke den flerprige utdanningen de postansatte hadde, så ekspertisen forsvinner.

Min mor har bodd i en kommunde uten postkontor i flere år. For henne er det ok. Landpostbudet kommer med posten/pakkene og gjør andre postoppgaver. Vi yrkesaktive er aldri hjemme når posten kommer!

Skrevet

I dag leste jeg at nå skal kommunens eneste postkontor legges ned (sammen med hundre andre). Det kan gjøre situasjoen verre eller bedre. Det spørs hvilke butikker som har råd til å ha "post i butikk". Kanskje posten får økonomi til å betale bedre. Men nde butikkansatte har tross alt ikke den flerprige utdanningen de postansatte hadde, så ekspertisen forsvinner.

Min mor har bodd i en kommunde uten postkontor i flere år. For henne er det ok. Landpostbudet kommer med posten/pakkene og gjør andre postoppgaver. Vi yrkesaktive er aldri hjemme når posten kommer!

''Vi yrkesaktive er aldri hjemme når posten kommer!''

Joda, de som jobber i restaurantbransjen og sånt :)

Håper det går fint hos dere med postbutikk. Jeg tror nok de er nøyt til å lære opp folkene som skal ha med posten å gjøre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...