Gå til innhold

trenger jeg hjelp?

Gjest sliten i hodet (22)..

Anbefalte innlegg

Gjest sliten i hodet (22)..

har i flere måneder nå slitt med skikkelige humørsvingninger, og dette går utover min fantastiske samboer..

jeg flyttet for ca et halvt år siden til utlandet for å gå skole et år, men ble mye styr med det, og ting gikk ikke helt slik jeg ville. men humørsvingningene begynte før det.

det som skjer er at jeg kan helt ut av det blå få rare utbrudd der jeg ikke ser noe positivt i noe, alt er bare dårlig og jeg ser på meg selv veldig negativt. jeg kan f.eks. sitte i sofaen å se på tv, så får jjeg et slikt anfall utav ingenting, der jeg tar opp gamle problemer, og sier usaklige ting. så etter en stund bryter jeg sammen og blir lei meg, så blir jeg gla igjen. når dette skjer føles det ut som en "ut-av-meg-selv" opplevelse. jeg er på en måte bevisst og forstår ikke hvorfor jeg oppfører meg slik... andre dager kan jeg generelt være veldig deprimert, så neste dag kan jeg plutselig se kjempelyst på livet..

jeg har også opplevd store konsentrasjonsproblemer som jeg ikke har hatt før (samme hvor mye jeg leser så husker jeg lite. kan huske ord osv, men ikke sammenhenger), og problemer med hukommelsen (f.eks at jeg ikke klarer å prate skikkelig-glemmer ord osv). ofte bllir jeg også veldig asosial, og synes det er travelt å være med venner, ute blandt folk osv, mens i andre perioder må jeg gjøre noe hele tiden..

jeg har også flere år slitt med mageproblemer som jeg aldri får diagnosert, søvnproblemer (sover tungt, har ikke hørt vekkerklokka på 7 år), og for 4 år siden kom jeg ut av et psykisk/fysisk mishandlende forhold, MEN som jeg aldri har følt at jeg har tatt noe direkte skade av..

vet ikke om alt dette har sammenheng, men hvem vet?..

er iallefall veldig sliten av å ha det slik, og jeg føler at jeg begynner å miste kontroll over meg selv. jeg er i utg.punktet en gladjente, men nå er jeg irritabel, bitchy, likegyldig, apatisk osv..(går opp og ned som sagt)

noen som har råd? vet jeg bør gå til legen, men føler meg som en hypokonder =(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298385-trenger-jeg-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...