Gå til innhold

AM og PM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er klokka AM eller PM når den er f.eks. seks på ettermiddagen?

Klarer aldri å huske det...

Skrevet

Det der klarer aldri eg å huske heller, men tror AM er After Midnight, dvs. da er klokka 1800 PM. (?)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det der klarer aldri eg å huske heller, men tror AM er After Midnight, dvs. da er klokka 1800 PM. (?)

''da er klokka 1800 PM''

Det er den jo forsåvidt, men du ka ikke blande 12 og 24 timers visning, Klokka 18:00 er klokka 06:00 PM

Skrevet

''da er klokka 1800 PM''

Det er den jo forsåvidt, men du ka ikke blande 12 og 24 timers visning, Klokka 18:00 er klokka 06:00 PM

Du har selvfølgelig rett.

Men eg skreiv 1800 (fordi det var enklere) enn å skrive fks. seks om ettermiddagen.

Kjøper du den?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du har selvfølgelig rett.

Men eg skreiv 1800 (fordi det var enklere) enn å skrive fks. seks om ettermiddagen.

Kjøper du den?

Jada, forklaring godkjent. ;-)

Gjest Astroide
Skrevet

Min huskeregel som jeg lærte i engelsktimene på grunnskolen er:

After midnight og past midday. 6 på ettermiddagen er pm

Aliza1365380759
Skrevet

"Av Madrassen"' = morgen, "På Madrassen" = kveld :)

Skrevet

hehe artig den :)

Aliza1365380759
Skrevet

hehe artig den :)

Siden jeg er student, ikke har barn og er utpreget B-menneske, er det ikke alltid den funkerer i praksis, men det får meg i alle fall til å huske hva som er forskjellen! :)

Skrevet

Det jeg bruker som huskeregel er at A er før P i alfabetet, så derfor kommer AM før PM.

Skrevet

GENIALT!!!! :-)))

Den kommer jeg til å huske.

Aliza1365380759
Skrevet

GENIALT!!!! :-)))

Den kommer jeg til å huske.

Hyggelig å kunne hjelpe! :)

Skrevet

Det betyr ikke After Midnight, men ante meridiem - og tilsvarende post meridiem. Det er latin for hhv før og etter middag/ kl 12.

Mange gode huskeregler her, den alfabetiske og den med madrassen var best!

Skrevet

Det betyr ikke After Midnight, men ante meridiem - og tilsvarende post meridiem. Det er latin for hhv før og etter middag/ kl 12.

Mange gode huskeregler her, den alfabetiske og den med madrassen var best!

After Midnight er og lett å huske.

Men den med madrassa var veldig bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...