Gå til innhold

kreve bensinpenger?

Gjest kreve bensinpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjører til jobb hver dag og plukker opp 2 venner som sitter på med oss en strekning på litt over 1-1,5 mil hver vei. De kan ta bussen direkte, men tar heller toget til dit vi plukker dem opp fordi månedskort på bussen er mye dyrere visstnok. Så kjører de med oss tilbake og tar toget videre. Er det smålig av oss å kreve bensinpenger? Det går en del penger i bensin.

Gjest fnugget
Skrevet

Jeg synes det er helt naturlig at man spleiser på bensinpengene. Husk at det også går slitasje på bilen deres og jeg synes at de som sitter på bør betale litt mer bensin enn dere gjør. Jeg synes det er rart de ikke tilbyr seg å betale jeg.

Skrevet

Trodde det var vanlig høfflighet å betale litt for seg...

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan folk kan sette seg på med noen daglig uten å slenge til sjåføren en seddel iblant.

Nei jeg synes ikke det er smålig å be om en slant, men pinlig på en måte kanskje? En hundrelapp i uken skulle bare mangle vel?

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan folk kan sette seg på med noen daglig uten å slenge til sjåføren en seddel iblant.

Nei jeg synes ikke det er smålig å be om en slant, men pinlig på en måte kanskje? En hundrelapp i uken skulle bare mangle vel?

Saken er at vi skaffa dem jobb i firmaet, dette er gode venner av oss. I starten lå firmaet sentralt, men vi flytta lenger unna (10 min lenger med bil) i desember. Sa til dem at de kunne sitte på med oss om vi skulle flytte. Vi kjører ingen omvei for å plukke dem opp, de står langs veien. Men likevel...syns de kan betale litt da det koster oss en del ekstra etter at vi flytta.

Skrevet

Selvsagt burde de betale litt for dette. Jeg synes det er lynfrekt av dem og ikke tilby noe. Jeg må bare riste på hode av enkelte. Makan.

Skrevet

Saken er at vi skaffa dem jobb i firmaet, dette er gode venner av oss. I starten lå firmaet sentralt, men vi flytta lenger unna (10 min lenger med bil) i desember. Sa til dem at de kunne sitte på med oss om vi skulle flytte. Vi kjører ingen omvei for å plukke dem opp, de står langs veien. Men likevel...syns de kan betale litt da det koster oss en del ekstra etter at vi flytta.

Ja er enig med deg. Du sier det akkurat slik til dem også, det har blitt dyrere for dere, så det er fint om dere deler kostnaden siden det er den biten ekstra.

Morning Glory
Skrevet

De sparer jo på å kjøpe et billigere månedskort. Da skulle det bare mangle at de betaler for seg. Det er min mening.

Skrevet

50 kr i uka pr person. De sparer vel både tid og penger på at dere plukker dem opp. Da er det vanlig høflighet å dele utgiftene. Men hvordan tar man opp dette, når gratispassasjerene ikke skjønner det automatisk?

Skrevet

Det er smålig av de å ikke tilby litt betaling.

Skrevet

Klart de burde betale,skulle bare mangle så svinedyr som bensinen er for tiden.

Høres sprøtt ut at de bare tar det som en selvfølge at du skal betale bensinen.

Hadde nok nevnt det selv,iallefall om det var for en lengre periode de satt på,og det forsto jeg det har vært.

Du får høre med de,hva de synes om å dele på bensinen,husk på det,det er jo ikke bare bensinen som koster,det er jo bare en liten del av det hele,det er dyrt å kjøre bil.

Gjest dropper nicket nå, ja
Skrevet

De burde tilbudt seg å betale, synes jeg.

Men det minner meg om svigers som ville ha oss med på en biltur. Det ble til at vi betalte både bensin, slitasje for bil (!) og båt. Vi ble pent nødt, og jeg stoler ikke lenger på de folka der.

Skrevet

Selvsagt skal de betale. Ganske besynderlig at de ikke har kommet på det selv...

ringerikskringla
Skrevet

jeg jobbet ett sted før hvor flere bodde nesten samme sted. der betalte de eieren av bilen ett beløp pr dag for og sitte på til jobb.

Gjorde de ikke det så fikk de pent ta bussen

Skrevet

Dersom noen sitter på med dere fast så skal de selvsagt betale bensinpenger. Det skulle jo bare mangle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...