Gå til innhold

Nyrebekkenbetennelse?

Anbefalte innlegg

Gjest alltid redd

Har i litt over en uke hatt vondt i ryggen og på siden ved flanken som går innover mot magen og ned mot eggledere virker det som, det er også under ribbena Jeg dro til legen og han sendte meg til CT av urinveiene og nyrene, disse bildene var fine ikke noe funnet, Først mente han da at det var muskulert, men jeg fortalte at jeg natt til torsdag hadde feber og frostanfall, lå med alle klær på og frøys som bare det, da ba han meg ta en CRP og urin prøve, disse viste ingen ting, men jeg fikk uansett antibiotika for han mente da jeg hadde nyrebekkenbetennelse!! og at det var tidlig i stadiet så det ikke vistes på CRP. Har fortsatt "små" feber ikke mye men 37,5 ca. Jeg er veldig bekymret for at det skal være noe mer alvorlig feks kreft det er min største frykt... Er det nyrebekkenbetennelse? burde ejg slå meg til ro med at det ikke er noe skummelt som kreft?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298421-nyrebekkenbetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Nyrebekkenbetennelse gir ofte feber, kvalme, flankesmerter og hyppig vannlating. Vanligvis skal det sees på en urinprøve; iallfall om den er laget om morgenen etter at urinen har vært en stund i blæren. Synes du skal levere en urinprøve og be om en kontroll 1-2 uker etter at antibiotika-kuren er ferdig. Ingen av symptomene dine minner om kreft. Akutt sykdomsdebut, smerter og feber taler i retning infeksjon. Kreft gir ofte mer snikende symptomer; dårlig allmenntilstannd over tid, vekttap, nattesvette, lav blodproosent og høy senkning. Snakk med legen din om sykdomsangst; kanskje du kan få terapi hos psykolog en periode, iallfall om du bruker mye tid og krefter på å bekymre deg om helse. Jevnlig, lett og lystbetont mosjon vil være gunstig for deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298421-nyrebekkenbetennelse/#findComment-2412374
Del på andre sider

Gjest Alltid redd

Nyrebekkenbetennelse gir ofte feber, kvalme, flankesmerter og hyppig vannlating. Vanligvis skal det sees på en urinprøve; iallfall om den er laget om morgenen etter at urinen har vært en stund i blæren. Synes du skal levere en urinprøve og be om en kontroll 1-2 uker etter at antibiotika-kuren er ferdig. Ingen av symptomene dine minner om kreft. Akutt sykdomsdebut, smerter og feber taler i retning infeksjon. Kreft gir ofte mer snikende symptomer; dårlig allmenntilstannd over tid, vekttap, nattesvette, lav blodproosent og høy senkning. Snakk med legen din om sykdomsangst; kanskje du kan få terapi hos psykolog en periode, iallfall om du bruker mye tid og krefter på å bekymre deg om helse. Jevnlig, lett og lystbetont mosjon vil være gunstig for deg.

Takk for svar, jeg jeg bruker VELDIG mye tid på og bekymre meg og blir heller ikke alltid beroliget etter legebesøk.

En psykolog hadde sikekrt vært fint, kan tilføye at urinen ble ikke tatt på morgenen,

Jeg har gått ned i vekt,men veier det samme som jeg gjorde føre jeg ble gravid for 1,5 år siden så egentlig har ejg jo samme vekt som jeg alltid har hatt bortsett fra etter fødsel, men vet ikke om det har med at jeg engster meg mye, feks nå har jeg ikke spist på noen dager pga egstelse for nyrene og CT undersøkelsen jeg skulle ta, Jeg prøver og roe meg ned med at alt så fint ut på bildene, Jeg har tatt en masse blodprøver av mer eller mindre alt for ikke lenge siden og dem var helt perfekte iflg legen, alvorlige sykdommer som kreft ville vel da gitt utslag på disse blodprøvene

Jeg er også ekstremt trøtt nå, er det normalt ved eventuelt nyrebekkenbetennelse?

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298421-nyrebekkenbetennelse/#findComment-2412418
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...