Gjest lurvfemor Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 DET FUNKER IKKE!! Blir så frustrert over at alle snakker om å spise lite, ofte, sunt, blabla.. samtidig som de sitter på rumpa hele dagen.. Folk kaller seg treningsnarkomane fordi de beveger seg/ trener en halv time om dagen mens de resten av tida sitter med rompa godt plantet i sofaen. Bevegelse og trening regulerer apetitten og du ender opp med å få bedre kontakt med kroppen din slik at du kan gi den akkurat det den vil ha. Jeg er sikker på at hvis jeg skulle ramse opp alt jeg spiser så ville folk fått hakeslepp. Såklart spiser jeg sunt, men min erfaring er at dette løser også trening: blodsukkeret reguleres og man får automatisk lyst på næringsrik mat. Så for å spørre: Hvor mye BEVEGELSE er du i hver dag? Da tenker jeg turer, husarbeid, trening osv. 0 Siter
Morning Glory Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Jeg gikk ned 7 kg da jeg sluttet med "tvangstrening" og rigide slankeopplegg og begynte å gå til og fra universitetet. Enkelt og greit. Et år etter har jeg fortsatt god kondis, muskler nok til å gjøre det som kreves i hverdagen og et mye, mye, mye bedre humør:) 0 Siter
Gjest lurvfemor Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Jeg gikk ned 7 kg da jeg sluttet med "tvangstrening" og rigide slankeopplegg og begynte å gå til og fra universitetet. Enkelt og greit. Et år etter har jeg fortsatt god kondis, muskler nok til å gjøre det som kreves i hverdagen og et mye, mye, mye bedre humør:) Gratulerer! Det er utrolig hvor mye bevegelse har å si. Det er faktisk ikke sånn at vi må svette og slite i timesvis på treningsstudioet. Selv er jeg veldig glad i å trene, men tar like gjerne og erstatter det med turer. I dag snør det hos oss så vi får nok bevegelse med å måke bilen før vi skal på jobb! 0 Siter
adelie Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Jeg gikk ned 7 kg da jeg sluttet med "tvangstrening" og rigide slankeopplegg og begynte å gå til og fra universitetet. Enkelt og greit. Et år etter har jeg fortsatt god kondis, muskler nok til å gjøre det som kreves i hverdagen og et mye, mye, mye bedre humør:) ''god kondis, muskler nok til å gjøre det som kreves i hverdagen og et mye, mye, mye bedre humør:) '' Hurra, dette er godt å høre Tror nok mye av det vi leser i blader og annet er styrt av markedskrefter som skal ha det til å være mer komplisert, og at vi skal være avhengig av treningssentre osv. Og så er det egentlig både gratis OG miljøbesparende å få trim. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Jeg er ute å går 1,5 - 2timer hver dag. Så trener jeg mage øvelser ca 30min. Sist men ikke minst løper jeg etter ungene hele dagen.. ;0) 0 Siter
pekkaline Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Hm..jeg er ikke så aktiv, så jeg har litt å lære. Prøver å sykle litt her i stua riktignok men.... Jeg sitter heller ikke pal i sofaen for huset skal jo ha sitt av rydding og slikt. Jeg mener at slanking har like mye med psyken å gjøre. Jeg sa nettopp til min mann at egentlig så er jeg slank, har hatt samme buksestr i mange år (36-38-40), flest i str 38,men jeg kan føle meg feit i perioder som ikke er så lystige. See? Det gjelder å tenke positivt og ikke få et dårlig bilde av seg selv....tror jeg. 0 Siter
Morning Glory Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 ''god kondis, muskler nok til å gjøre det som kreves i hverdagen og et mye, mye, mye bedre humør:) '' Hurra, dette er godt å høre Tror nok mye av det vi leser i blader og annet er styrt av markedskrefter som skal ha det til å være mer komplisert, og at vi skal være avhengig av treningssentre osv. Og så er det egentlig både gratis OG miljøbesparende å få trim. Nettopp! Før brukte jeg veldig mye tid på å grue meg til trening, ha diskutere med meg selv om jeg hadde en grunn til å slippe trening, om jeg heller skulle trene i morgen osv. De dagene jeg ikke trente hadde jeg dessuten veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde trent. På treningssenteret der jeg trente var det et voldsomt fokus på å spise riktig. Uten at jeg egentlig ønsket det, ble jeg møtt med masse "propaganda" om hva jeg skulle spise når. Jeg brukte derfor mye av tiden på trening på å tenke på hva jeg skulle spise og ikke spise når jeg kom hjem. Etter at jeg sluttet å trene, har jeg ikke fått denne tiden til å tenke over hva jeg skal spise og ikke spise. Jeg spiser når jeg er sulten og spiser til jeg er mett. Jeg har fått mye dårligere appetitt enn det jeg hadde da jeg trente (og det er positivt, fordi jeg sjelden opplevde å bli mett før). Jeg slår virkelig et slag for hverdagstrimmen:) 0 Siter
Speak Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Tja, litt vanskelig spørsmål. Man kan kanskje svare med antall skritt? Jeg har dørt 10.000,- i dag. Dette er nok litt mer enn normalt. 9000 vil jeg tro er gjennomsnittet. + 2-3 dager med trening (spinning/styrke) Jeg gikk ned noen kilo for noen år siden. Jeg endret både trenings- og matvaner. Ingen av delene ekstremt, men det holder i hvertfall enda:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.