Gjest prust Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Har en rett på permisjon med lønn i forbindelse med begravelse hos nærmeste familie? Jeg har prøvd å lete i arbeidsmiljøloven, men finner det ikke. Har noen en lovhjemmel som jeg kan vise til når jeg søker om 3 dager fri med lønn (1 reisedag hver vei + begravelsesdagen)? Dersom jeg ikke får permisjon med lønn må jeg jo jobbe inn disse dagene i ettertid. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Søk om velferdspermisjon med lønn. I det offentlige kan vi ha rett på inntil 10 dager pr. år. Selve begravelsesdagen har du vel rett på fri med lønn? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Se mitt svar til "permisjon og regler" over. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Søk om velferdspermisjon med lønn. I det offentlige kan vi ha rett på inntil 10 dager pr. år. Selve begravelsesdagen har du vel rett på fri med lønn? Jeg har nå søkt om 3 dager med lønn (uten å henvis til noe sted), så får jeg se hva jeg får. Jobber i en liten privat stiftelse, og så vidt jeg vet, har vi ikke noe nedfelt rutiner angående dette. Takk for svar! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.