Gå til innhold

Hvor kjøpe hvite leggings?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg trenger den før slutten av mars, og H&M leverte ikke før i april.

Den skal gå ned på leggen, under kne. Noen som har sett i butikk eller på nett? Skal ikke være gjennomsiktig.

Thanks om dere har noen tips. Har en tunika jeg vil ha med på ferie, men mangler leggings til.

Skrevet

Trodde leggings var leggvarmere jeg, men det du er ute etter er en kort thights?

Skrevet

Trodde leggings var leggvarmere jeg, men det du er ute etter er en kort thights?

Leggings er ikke leggvarmere. Tighs er lange bukser.

Leggings er en form for strømpebukser uten bein, og finnes i forskjellige lengder. Leggvarmer er leggvarmer.

Skrevet

jeg var på cubus å skulle kjøpe meg "leggiser".men da jeg kom hjem,hadde jeg kjøpt tights. så leggings er det samme som tights det da? men jeg er også på leting etter leggiser ;-)hva heter "leggiser" på butikken da da?leggvarmere?

Skrevet

jeg var på cubus å skulle kjøpe meg "leggiser".men da jeg kom hjem,hadde jeg kjøpt tights. så leggings er det samme som tights det da? men jeg er også på leting etter leggiser ;-)hva heter "leggiser" på butikken da da?leggvarmere?

Det stod leggvarmere på de jeg kjøpte for en stund siden.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1201949635' post='3796189]

Leggings er ikke leggvarmere. Tighs er lange bukser.

Leggings er en form for strømpebukser uten bein, og finnes i forskjellige lengder. Leggvarmer er leggvarmer.

''Leggings er en form for strømpebukser uten bein''

Stil-longs. :o) Eller thights. I mitt ordforråd i alle fall. Leggings = leggvarmere for meg. Men jeg tror jeg skjønner hva du mener, du tenker på sånne som går midt oppå leggen?

Skrevet

Pirat-thights het det før i verden. Leggings og thights er med andre ord det samme. Hah! :o)

Nei, er ikke thights ned til ankelen, og leggings til midt på leggen, da?

At vi trøndere kaller leggvarmere for "læggisa", er noe helt annet ;o)

Skrevet

Pirat-thights het det før i verden. Leggings og thights er med andre ord det samme. Hah! :o)

Nytt ord, nye kjøpere:-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201954296' post='3796241]

Nei, er ikke thights ned til ankelen, og leggings til midt på leggen, da?

At vi trøndere kaller leggvarmere for "læggisa", er noe helt annet ;o)

''Nei, er ikke thights ned til ankelen, og leggings til midt på leggen, da?''

Høres i grunnen logisk ut. :o)

''At vi trøndere kaller leggvarmere for "læggisa", er noe helt annet ;o)''

Ah. Har aldri hatt læggisa så jeg vet sannelig ikke, men i hodet mitt var leggings = leggvarmere. Noe som sikkert er helt feil. Moter har jeg aldri vært oppdatert på. :o)

Skrevet

''Leggings er en form for strømpebukser uten bein''

Stil-longs. :o) Eller thights. I mitt ordforråd i alle fall. Leggings = leggvarmere for meg. Men jeg tror jeg skjønner hva du mener, du tenker på sånne som går midt oppå leggen?

Stillongs brukes til utendørs aktiviteter det, som tur, ski osv ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1201954694' post='3796245]

Stillongs brukes til utendørs aktiviteter det, som tur, ski osv ;o)

''Stillongs brukes til utendørs aktiviteter det, som tur, ski osv ;o)''

Jeg bor i mine ull-longs fra september - april jeg, ute som inne. :o)

Skrevet

''Nei, er ikke thights ned til ankelen, og leggings til midt på leggen, da?''

Høres i grunnen logisk ut. :o)

''At vi trøndere kaller leggvarmere for "læggisa", er noe helt annet ;o)''

Ah. Har aldri hatt læggisa så jeg vet sannelig ikke, men i hodet mitt var leggings = leggvarmere. Noe som sikkert er helt feil. Moter har jeg aldri vært oppdatert på. :o)

Jeg har hatt læggisa på 80-tallet, og snuppa har nå. *hehe*

Skrevet

Tights heter leggings på engelsk. Det er det som forvirrer oss. For vi kalte jo sånne leggvarmere for leggings.

Tights på engelsk er strømpebukser.

"Sheer nylon tights" for eksempel.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor du bor, men jeg fant akkurat noen på Indiska.

:-)

Skrevet

Jeg har hvit med blondekant, og den er innkjøpt på KappAhl. Aner ikke on de har den akkurat nå, men du kan jo ringe..

Gjest Elextra
Skrevet

Digresjon:

Lurte litt på hva slags produkt "leggings" var i tråden, og måtte åpne av nysgjerrighet.

Da jeg var ung (yngre) var leggings leggvarmere, eller i hvertfall noe som startet rundt kneet og sluttet ovenfor foten.

De jeg så bilde av i linken ville jeg kalt tights, evt. pirattights.

Men hva vet vel jeg!? *S*

Skrevet

Jeg vet ikke hvor du bor, men jeg fant akkurat noen på Indiska.

:-)

Jeg har ikke så mange butikker her, men har ei snill søster i Oslo som jeg kan sende ut på oppdrag :o) Så takk for tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...