AAA Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 ''Jeg gjentok at jeg vil ha en tettsittende bukse med lavt liv og kule baklommer'' De jeg kaller muffins bukser Hihi.... Noe så vanvittig treffende da - Det er jo akkurat sånn de ser ut. :-D 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Neida, hvis du er like konsekvent med alt, ikke bruker skinn til noenting som helst, ikke spiser kjøtt osv osv, så respekterer jeg selvsagt det. Det er hykleriet med at noen dyr skal være mer vedt enn andre jeg får spyfornemmelser av. Veterinærrapporter fra den Canadiske fangsten viser at 42 % av selungene kan være i live når de flåes. I forskrift om regulering av fangst av sel i Vestisen og Østisen, står det følgende om "krøking": ”Det er forbudt å ta ikke blodtappede dyr om bord med langtrøe (krok). Unger som skytes, kan tas om bord med langtrøe dersom de utviltsomt er døde og isforholdene gjør det utilrådelig å gå på isen. Dyret skal da slås med hakapik eller slagkrok og blodtappes så snart det er kommet om bord.” Formuleringen i forskriften tilsier at dyret ikke nødvendigvis er dødt når det får en krok stukket inn i kroppen og hales om bord. Denne forskriften åpner for grotesk dyremishandling. Selnæringen i Norge fungerer mer på tross av, enn som følge av markedet. Siden 1992 har tilskuddet til selfangsten utgjort mellom 70 og 80 % av inntektene fra fangsten. De siste årene har i tillegg staten betalt millionbeløp for å få deler av fangsten brent. Det sviktende markedet – grunnet brutale fangstmetoder, stor mtostand mot bruk av pels, funn av pcb og dioxiner i fett og muskler fra havpattedyr – medfører at staten bruker millioner av skattepenger for å opprettholde fangsten, for deretter å subsidiere mottak og destruksjon av selenes levninger. Jeg spiser kjøtt, men da slaktes dyrene på en helt annen måte. På norske slakteri blir tre metoder brukt til bedøvning: boltepistol, elektrisk strøm eller karbondioksid (CO2). Bedøvningen skal gjøre slik at dyret ikke blir stresset eller kjenner smerte under selve slaktingen. Det blir også en sikrere avliving da dyret er stille, både med hensyn til dyrevern og arbeiderbeskyttelse. Jeg kjøper også mest mulig økologisk mat. Ingen av mine klær er ekte skinn. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 ''Helt lavt liv er jo litt på vei ut, nå vokser livet oppover - til glede for slike som meg.'' Så typisk. Når folk begynner å legge plaggene sine innerst i skapet oppdager jeg moten. Litt treig der altså, men jeg vil ikke ha den så lav som de helt unge går med. Jeg har alltid gått med Levis, så synes det var så kjekt å prøve noe nytt. Dessuten kamuflerer den nye svarte buksa mi magen. ikke noe tyter ut, he he. Akkurat passe lav i livet skal den være. De butikkene du nevner har vi ikke her :-/. Jeg får ta en tur innom nabobyen, der har de Diesel i allefall. http://www.illusion.no/ Her har de lave bukser.Bestilte nettopp ei bukse selv derfra. :0) 0 Siter
Dorthe Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Enig, alltid problemer å få tak i bukser som er lange nok, er 179 lang jeg. Føler seg liksom ikke vel med for korte bukser. Høyvannsbukser. Sikkert fordi jeg alltid hadde for korte bukser da jeg var liten for jeg vokste så fælt en periode og de andre ertet meg. Men jeg var ferdig utvokst da jeg var 14 så jeg var mye høyere enn de andre. 0 Siter
pekkaline Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Hvorfor det? *treg* mageflesket henger over kanten 0 Siter
AAA Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Veterinærrapporter fra den Canadiske fangsten viser at 42 % av selungene kan være i live når de flåes. I forskrift om regulering av fangst av sel i Vestisen og Østisen, står det følgende om "krøking": ”Det er forbudt å ta ikke blodtappede dyr om bord med langtrøe (krok). Unger som skytes, kan tas om bord med langtrøe dersom de utviltsomt er døde og isforholdene gjør det utilrådelig å gå på isen. Dyret skal da slås med hakapik eller slagkrok og blodtappes så snart det er kommet om bord.” Formuleringen i forskriften tilsier at dyret ikke nødvendigvis er dødt når det får en krok stukket inn i kroppen og hales om bord. Denne forskriften åpner for grotesk dyremishandling. Selnæringen i Norge fungerer mer på tross av, enn som følge av markedet. Siden 1992 har tilskuddet til selfangsten utgjort mellom 70 og 80 % av inntektene fra fangsten. De siste årene har i tillegg staten betalt millionbeløp for å få deler av fangsten brent. Det sviktende markedet – grunnet brutale fangstmetoder, stor mtostand mot bruk av pels, funn av pcb og dioxiner i fett og muskler fra havpattedyr – medfører at staten bruker millioner av skattepenger for å opprettholde fangsten, for deretter å subsidiere mottak og destruksjon av selenes levninger. Jeg spiser kjøtt, men da slaktes dyrene på en helt annen måte. På norske slakteri blir tre metoder brukt til bedøvning: boltepistol, elektrisk strøm eller karbondioksid (CO2). Bedøvningen skal gjøre slik at dyret ikke blir stresset eller kjenner smerte under selve slaktingen. Det blir også en sikrere avliving da dyret er stille, både med hensyn til dyrevern og arbeiderbeskyttelse. Jeg kjøper også mest mulig økologisk mat. Ingen av mine klær er ekte skinn. OK, her har tydeligvis klipp og lim funksjonen vært i bruk. ;-) Og det er ikke fra noe nøytralt organ du har klippet og limt heller. Hehe.. Fint det, det er mulig det stemmer, jeg vet ikke nok om dette med selfangst. Men det jeg vet, er at det du sier om slaktemetoder i norske slakterier ikke stemmer. Det er ikke nødvendigvis så mye bedre der. Det rettferdiggjør selvsagt ikke overtramp når det gjelder selfangst, men er ikke det jeg mener, men jeg spør meg jo likevel om det er noe med disse søte store søregelige øynene på selene... Spiser du fisk forresten? Tenkt over hvordan de blir drept? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 http://www.illusion.no/ Her har de lave bukser.Bestilte nettopp ei bukse selv derfra. :0) Masse kule bukser der inne, men mange av de var litt lavere i livet enn jeg foretrekker. Hvordan er det med størrelsene? Det sto jo bare 32, 34. For meg betyr beinlengda mye, da jeg ikke er så høy. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 mageflesket henger over kanten He he, sånn å forstå Så kort i livet ønsker jeg ikke at buksene skal være. Den svarte jeg kjøpte nylig er sånn helt passe, den holder alt på plass. Ikke noe tyter ut hverken her eller der. Kanskje "kort i livet" for meg ikke er så kort likevel, jeg som sammenligner med Levis 501.. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 OK, her har tydeligvis klipp og lim funksjonen vært i bruk. ;-) Og det er ikke fra noe nøytralt organ du har klippet og limt heller. Hehe.. Fint det, det er mulig det stemmer, jeg vet ikke nok om dette med selfangst. Men det jeg vet, er at det du sier om slaktemetoder i norske slakterier ikke stemmer. Det er ikke nødvendigvis så mye bedre der. Det rettferdiggjør selvsagt ikke overtramp når det gjelder selfangst, men er ikke det jeg mener, men jeg spør meg jo likevel om det er noe med disse søte store søregelige øynene på selene... Spiser du fisk forresten? Tenkt over hvordan de blir drept? http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1790 Der stod det om sel fangst. http://www.forskning.no/Artikler/2006/mars/1141721530.4 Og der om norsk slakting. Ikke så flink til å formulere meg,så måyye hente inn litt hjelp! ;0) Om jeg spiser fisk, nei det gjør jeg ikke.Synes det ser direkte udelikat og grotesk ut når den fisken ligger der å glaner.. Men jeg har fisket da, men uten krok..Så ble ikke store fangsten.. ;0) Min mann liker ikke ha meg med på fiske tur,for jeg slipper bare ut fisken igjen..(om den ikke er for skadet da) Man skal jo ikke bli "helt gale", mennesker må ha dyre for å overleve.Men jeg syns forferdelig synd på disse selene..De er helt klart nydelige!Men tanken på all smerter de må igjennom er grusom.. Jeg var nok en av de som jublet da kuene fikk egne madrasser! (min søster er bonde) Men vet du,jeg spiser krabber....Og det er dyreplageri det... ;0) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Masse kule bukser der inne, men mange av de var litt lavere i livet enn jeg foretrekker. Hvordan er det med størrelsene? Det sto jo bare 32, 34. For meg betyr beinlengda mye, da jeg ikke er så høy. Jeg bestilte denne: http://www.illusion.no/redial-style-zipper-jeans-p33561.html Jeg bestilte den i str 34.Den er trang,men passer. Jeg er 160 høy,og den passet fint i lengden. Er jo ikke det verste om du må legge den opp litt da.Verre om de er for korte.. *grøsse* 0 Siter
Morning Glory Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Inntil i dag ønsket jeg meg en sånn lyseblå skjortekjole med puffermer og rynker foran. Men ettersom jeg kjøpte den i dag, ønsker jeg meg ikke den lenger. Jeg HAR den. Lykkelig;) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1201978402' post='3796606] http://www.bianco.com/collections/product_description.html?articleno=866901-10&sid=e2eef346736159263d8378d7dbea1be8 Takk for tips - har prøvd de der, men syns de ble litt for spisse. Ellers var de prima, satt akkurat som jeg ønsker rundt ankelen og var passe høye. Har egentlig landet på disse, men de er litt dyre i butikk - 2500,-. http://www.bianco.com/collections/product_description.html?articleno=28-40718-10&sid=e2eef346736159263d8378d7dbea1be8 Her på nettet ligger de ute til 1800 DKK - det blir jo minus 500,- det - har du prøvd å bestille fra nett noen gang? 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Jeg har egentlig ikke bruk for noe, men ønsker meg jo masse! ) Stikker jeg nesa inn på en sportsbutikk får jeg lyst på alt! Men jeg skulle gjerne hatt minst ett sett til med ullundertøy fra Devold for det var skikkelig herlig! Ellers har jeg lyst på flere topper, flere bukser og mer undertøy, men jeg trenger det strengt tatt ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.