Gå til innhold

bare meg


Gjest muffins

Anbefalte innlegg

Gjest muffins

Pappa døde denne uken, hvet ikke helt hvordan jeg skal takle dette. Han var ikke en god far, han missbrukte meg og slo meg osv i 12 år ¨å nå hvet jeg ikke helt hva jeg skal føle. En del av meg er glad han er borte en annen del angrer på at jeg ikke tok livet av ham selv. Er jeg skrudd i hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Ikke i det hele tatt. Noe av problemet når overgriper er død er at man ikke får en slags avslutning. Man får aldri konfrontert, kjørt sak, vedkommende blir aldri straffet for sine handlinger. Og så sitter man igjen med et inderlig raseri, og en dyptgripende sorg. Sorg fordi din far døde, raseri fordi han ødela. Å være sint på mennesker som har gått bort er enda tabu, men det er nødvendig å tillate seg å føle det man føler, være i det, og få lov til å si det høyt.

Dersom du ikke får terapi for det du har opplevd vil jeg råde deg til å søke hjelp. Vær trygg på at det du føler er helt ok å føle, du er ikke gal eller ond, du er misbrukt, rasende og du sørger.

Ta godt vare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK, trengte å høre dette.

Koz fra meg

Null stress :) Sier det bare som det er. Men jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig å se hva som er "vanlige" og hva som er "unormale" reaksjoner når man står midt i det selv. Greit å la noen sjekke bakkekontakten litt for seg da :)

Lykke til, håper du fortsatt klarer å holde styr på hodet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Null stress :) Sier det bare som det er. Men jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig å se hva som er "vanlige" og hva som er "unormale" reaksjoner når man står midt i det selv. Greit å la noen sjekke bakkekontakten litt for seg da :)

Lykke til, håper du fortsatt klarer å holde styr på hodet ditt :)

Du er helt nomal...

Dette er normal reaksjon:)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...