Gå til innhold

Bipolar 2 vil du svare NHD.....?

Anbefalte innlegg

Gjest en deprimert! (?)

Er en jente på 20 som er ganske sikker på at jeg er bipolar2. Har tilbakevendende deprisjoner, og blir behandlet for det. Jeg lest mye om både deprisjon og bipolar, og kjenner meg veldig igjen i symtomene på bipolar lidelse!

Man kan vel også lide av "kun" tilbakevendende deprisjoner?

Mamma lider også av deprisjoner som kommer igjen og igjen, og går på antideprisiva hun også. Hun og kan plutselig ha en masse rare ideer og påfunn... Kan det være hun også har det. Det er jo arvelig? Men det er jo sant som det står skrevet om emnet, ikke mange oppsøker lege når de er oppstemt, det er de deprissive fasene som plager folk mest. Lurer veldig på dette her. Er jeg bare en deprimert person som til tider er veldig rar, eller er dette bipolar.

Ps, Nettopp skiftet lege pga flytting( syntes ikke den nye legen er noe forståelsesfull på noen så helst måte, max fem min inne på kontoret.) Er det mulig å selv ta kontakt med psykolog psykiater? (tidligere blitt henvist av legen min, og legevakt) eller kan jeg kontakte min gamle lege selv om jeg ikke tilhører der lenger?? Vet ikke hva jeg skal gjøre!!! Hilsen en som er inne i den depressive perioden

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298488-bipolar-2-vil-du-svare-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kanksje over 50% av de som har tilbakevendende depresjone har bipolar 2.

Kravet er jo at en skal ha hatt minst en hypoman episode. Det er de som kjenner deg best aom kan hjelpe deg med dette. Har du hatt episoder på minst 4 dager da du har vært mer aktiv, optimistisk, brukt mer penger, satt i gang nye ting osv der de nærmeste kan si at du "ikke var deg selv" ?

En henvisning til en psykiater for dignostikk og evt oppstart av behandling er absolutt å anbefale.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...