Gå til innhold

Tillit blant ansatte

Anbefalte innlegg

Gjest nyansatt
Skrevet

Jeg er nyansatt ved en arbeidsplass, og syns det er slitsomt nå i starten. I tillegg til at jeg sliter med søvnrytmen fra før, er dette litt av en omstilling.

En arbeidskollega som er ganske snakkesalig, viser seg å snakke om alt og ingenting, og jeg trodde kanskje jeg kunne fortelle h*n litt om hvordan jeg hadde det. Siden h*n har fortalt meg mye om sitt privatliv.

Så jeg fortalte h*n i en sammenheng hvordan jeg hadde det, at jeg var utrolig sliten når jeg kom hjem fra jobb, at noen dager sovna jeg fra 17 til utover kvelden, men at jeg prøvde å få en ordning på det, at jeg jobba med saken.

Senere en dag, da vi satt på et transportmiddel hjem fra jobb, satt vi sammen med en bekjent av min arbeidskollega. Det ble snakk om en lokal sak hvor jeg ikke hadde fått med meg utfallet fra dagen før. Jeg ble sjokkert og sa at dette hadde jeg slett ikke fått med meg. Så sier min arbeidskollega (med tilgjort stemme) "Nei jeg har ikke fått med meg noen ting jeg, for jeg sover fra kl 16 til 21 om kveldene"

Jeg ble helt sjokkert. H*n mente det sikkert som en spøk, men jeg syns det var å dra det for langt. I tillegg til at h*n brukte det mot meg, og det foran en fremmed for meg, syns jeg var et stort brudd på tilliten jeg hadde vist h*n. Syns ikke dere og??

Jeg merker at jeg småprater mindre med h*n etter dette, og er redd alt jeg sier kan bli brukt mot meg i en eller annen sammenheng.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Generelt råd: Vær skeptisk til å betro deg til de som prater mest om personlige ting! De vil plapre om det når de finner det for godt.

Tomme tønner ramler mest.

Gjest nyansatt
Skrevet

Generelt råd: Vær skeptisk til å betro deg til de som prater mest om personlige ting! De vil plapre om det når de finner det for godt.

Tomme tønner ramler mest.

Jeg tror du har så rett så rett! Sånn lærer man.... =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...