Gå til innhold

Eupf? Vil ikke ha det!

Anbefalte innlegg

Gjest Hva feiler meg?

Følelseslivet mitt er ustabilt, har heftige følelsesutbrudd både "oppe og nede". Intenst sinne og problemer med å kontrollere det. Men dette utløses av og viser seg kun for den nærmeste familie. Jeg har til gode (i alle fall etter at jeg ble "voksen") å oppleve å få slike raseriutbrudd i nærvær av andre enn foreldre/kjæreste. Om dette er fordi jeg kan kontrollere det, eller fordi jeg rett og slett ikke blir sint andre plasser enn hjemme veit jeg ærlig talt ikke. Vet ikke om jeg kunne blitt like sint på andre enn mine nærmeste. Har også en tendens til å bli voldelig, spesielt hvis jeg blir hindet i å skade meg selv. Humøret svinger fra time til time, og av og til fra minutt til minutt. Gråter veldig lett, og det kan jeg ikke kontrollere.

Hva tror du feiler meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298521-eupf-vil-ikke-ha-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hva feiler meg?

Du har vel svart på spørsmålet selv: EUPF.

Det var det jeg tenkte. Faen! Hva kan jeg gjøre? Går til psykolog, men han er litt sånn; "Det er ikke så nøye med diagnose. Vi tar det som det kommer." Nevnte en gang til han at jeg trodde jeg kanskje hadde eupf, men jeg fikk ikke noen respons på det. Har fra før diagnosen AD/HD men har egentlig tvilt på diagnosen, da jeg føler jeg ikke ble godt nok utredet. Det samme sier psykologen min. Men kan disse to diagnosene forveksles?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298521-eupf-vil-ikke-ha-det/#findComment-2413178
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det var det jeg tenkte. Faen! Hva kan jeg gjøre? Går til psykolog, men han er litt sånn; "Det er ikke så nøye med diagnose. Vi tar det som det kommer." Nevnte en gang til han at jeg trodde jeg kanskje hadde eupf, men jeg fikk ikke noen respons på det. Har fra før diagnosen AD/HD men har egentlig tvilt på diagnosen, da jeg føler jeg ikke ble godt nok utredet. Det samme sier psykologen min. Men kan disse to diagnosene forveksles?

En del likheter er det nok, men for en virkelig fagperson burde det ikke være vanskelig å skille.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298521-eupf-vil-ikke-ha-det/#findComment-2413239
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...