Lotte :o) Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Atomic BC Mountain tur-/fjellski med stålkant. Smørbar eller smørefri såle. Alpina BC 800 skistøvel i kraftig lær. Rottefella NNN BC bindinger. Pris: 1890,- Bilde av utstyret sees i kundeavisen til Coop på nett. Kryss av for en av Trondheims Obs-butikker. Er dette en ok pakke? Skal primært brukes i marka og ut på tur med ungene. Ikke noe raceropplegg, ei heller skal jeg krysse Dovre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Jeg har sånne ski, de står pent i garasjen. De er _ikke_ egnet i ferdig oppkjørte løyper på grunn av stålkanten! I tillegg har mine så dårlig spenn at smurnings ikke sitter på dem. Har et par 10 år gamle Madshus turlangrenn og de er mye bedre! Neste gang jeg skal ha nye ski skal jeg ha Fischer. Uten stålkant. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Skrevet 3. februar 2008 Jeg har sånne ski, de står pent i garasjen. De er _ikke_ egnet i ferdig oppkjørte løyper på grunn av stålkanten! I tillegg har mine så dårlig spenn at smurnings ikke sitter på dem. Har et par 10 år gamle Madshus turlangrenn og de er mye bedre! Neste gang jeg skal ha nye ski skal jeg ha Fischer. Uten stålkant. Se i denne kundeavisa. De annonserer to forskjellige andre pakker også. Hva med disse? Hvorfor Fischer? Jeg spør deg, likt som jeg spurte 7-åringen... ;o) 0 Siter
Lisabeth Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Prøv skiskoene med tykke sokker i først. Viktig at skoene sitter bra. Alpina barnesko er ganske smale i lesten. Jeg vet ikke hvordan Alpina sko i voksen størrelse er? Jeg har et par turski med stålkant. De er kjempefine til sitt bruk, men ikke til allslags bruk. De er tunge å gå i oppkjørte "fine" langrennsløyper med, da skoene butter i løypa. Til å gå i halvdårlige/fottråkkede spor er de ypperlige. Likeså til å svinge seg på skileik og opp&ned utenfor løypene. De er ikke fullgode som fjellski, til det er ikke bindingene gode nok. Skiskoene jeg har til turskiene er forresten _mye_ varmere enn "løypeskoene" mine. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1202073320' post='3797460] Se i denne kundeavisa. De annonserer to forskjellige andre pakker også. Hva med disse? Hvorfor Fischer? Jeg spør deg, likt som jeg spurte 7-åringen... ;o) Begge ungene har Fischer og skiene virker veldig gode. Dessuten har veldig mange jeg ser i løypene Fischer, ja helt klart det store flertallet, noe som forhåpentligvis tilsier at skiene er veldig gode. ) Derfor vil jeg prøve det neste gang, men det kan bli mange år til det da. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Skrevet 3. februar 2008 Begge ungene har Fischer og skiene virker veldig gode. Dessuten har veldig mange jeg ser i løypene Fischer, ja helt klart det store flertallet, noe som forhåpentligvis tilsier at skiene er veldig gode. ) Derfor vil jeg prøve det neste gang, men det kan bli mange år til det da. Ja, guttungen er superfornøyd med sine smørefrie Fischerski 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Skrevet 3. februar 2008 Prøv skiskoene med tykke sokker i først. Viktig at skoene sitter bra. Alpina barnesko er ganske smale i lesten. Jeg vet ikke hvordan Alpina sko i voksen størrelse er? Jeg har et par turski med stålkant. De er kjempefine til sitt bruk, men ikke til allslags bruk. De er tunge å gå i oppkjørte "fine" langrennsløyper med, da skoene butter i løypa. Til å gå i halvdårlige/fottråkkede spor er de ypperlige. Likeså til å svinge seg på skileik og opp&ned utenfor løypene. De er ikke fullgode som fjellski, til det er ikke bindingene gode nok. Skiskoene jeg har til turskiene er forresten _mye_ varmere enn "løypeskoene" mine. Takk for tips! 0 Siter
Atene Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Jeg har sånne ski, de står pent i garasjen. De er _ikke_ egnet i ferdig oppkjørte løyper på grunn av stålkanten! I tillegg har mine så dårlig spenn at smurnings ikke sitter på dem. Har et par 10 år gamle Madshus turlangrenn og de er mye bedre! Neste gang jeg skal ha nye ski skal jeg ha Fischer. Uten stålkant. Jeg har også de skiene, og for meg fungerer de helt greit i preparerte løyper. Egentlig helt perfekte ski for mitt bruk. Jeg trenger noe som kan brukes i fjellet også. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har også de skiene, og for meg fungerer de helt greit i preparerte løyper. Egentlig helt perfekte ski for mitt bruk. Jeg trenger noe som kan brukes i fjellet også. Hadde det vært bedre spenn i mine så hadde de nok funket bedre også i preparerte løyper. Skjønner ikke helt hvilken vektklasse de er ment for, jeg er jo ikke mer enn 58-60 kg med utstyr og skisko! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.