Gå til innhold

hva heter tærne våre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner ikke info... Jeg snakker stadig om mine dovne tær. Liksom lilletåa og ringtåa, men det er vel ikke riktige navn? :)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

12

• Jølsen

8

• Bookworm

4

• Lillemus

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tittil - Tåttil - Tillerot - Neglefru - Store Gubben Hesten heter de. :o)

Skrevet

Andre, tredje og fjerde tå, fra stortåa. Og så lilletå. ;)

Skrevet

For noe tull, selvsagt er ikke dette de ordentlige navnene.

Skrevet

*lol* så søte navn da gitt :) Takk! Men hva tro du legen sier når jeg snakker om tittil og tottil da? Haha

Skrevet

Ikke hør på svadesvar om tittildrit og møkk. Her er de ordenlige tånavnene:

Storetå: Hallux. Hallux (storetåa) består av to phalanges, en proksimal og en distal. Videre tær heter digitus II, III, IV og V. Digitus II, III IV og V består av 3 phalanx proximalis, media og distalis.

Altså heter tærne: Hallux, digitus II, digitus III, digitus IV g digitus V.

Skrevet

Storetå: Hallux. Hallux (storetåa) består av to phalanges, en proksimal og en distal. Videre tær heter digitus II, III, IV og V. Digitus II, III IV og V består av 3 phalanx proximalis, media og distalis.

Og ja, det er riktig som mange sikkert tenker, men dekknavnet til Phoebe i Friends er ikke det samme som beskrevet over.

Skrevet

Tetill, tåtill, tillerillerot, neglefru og stooooooore gubben hesten;o)

Skrevet

Næsj, det gjør de slett ikke!

Lita-tå, Tåtilla, Tillerot, Apelfrue og Store Gubbe Nese.

Nemlig.

:o)

Skrevet

Ok dette er de latinske navnene da. Takk skal du ha :) Hallux og digitus :)

Skrevet

Bare hyggelig. Det er dessuten ikke "bare" latinske navn, det er det de heter på "årntli" :-)

Dette har stått endel steder på nettet i det siste, så kan ikke si at det er noe jeg kunne utenatt.

Skrevet

''phalanges, ''

Husker jeg riktig når jeg sier dette er skjelettet/benet? Man sier det samme om fingrene phalangene?

Skrevet

Forresten, hvis man likevel skal snakke babyspråk, så blir vel navnene: Storetå, peketå, langtå, ringtå og lilletå.

Skrevet

''phalanges, ''

Husker jeg riktig når jeg sier dette er skjelettet/benet? Man sier det samme om fingrene phalangene?

Ja.

Skrevet

*lol* så søte navn da gitt :) Takk! Men hva tro du legen sier når jeg snakker om tittil og tottil da? Haha

Legen min har 4 småunger selv så han hadde nok vært helt fortrolig med terminologien. :o)

Skrevet

Litatå, tilla, tillarot, maggefru og store på hesten:-)

Skrevet

For noe tull, selvsagt er ikke dette de ordentlige navnene.

Selvføligelig er ikke dette de ordentlige navnene, men har det blitt noen regel om at man bare må være dønn seriøs inne på dette forumet eller... Huff, så muggen du er!

Skrevet

Litatå, tilla, tillarot, maggefru og store på hesten:-)

Storetåa heter da vitterlig "Storegubben sjøl" !

Skrevet

Selvføligelig er ikke dette de ordentlige navnene, men har det blitt noen regel om at man bare må være dønn seriøs inne på dette forumet eller... Huff, så muggen du er!

Nei, men det er så jævlig irriterende at folk må si feil!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...