pekkaline Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Jeg finner ikke info... Jeg snakker stadig om mine dovne tær. Liksom lilletåa og ringtåa, men det er vel ikke riktige navn? 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Tittil - Tåttil - Tillerot - Neglefru - Store Gubben Hesten heter de. ) 0 Siter
birdie Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Andre, tredje og fjerde tå, fra stortåa. Og så lilletå. 0 Siter
Jølsen Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Tittil - Tåttil - Tillerot - Neglefru - Store Gubben Hesten heter de. ) For noe tull, selvsagt er ikke dette de ordentlige navnene. 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Skrevet 4. februar 2008 Tittil - Tåttil - Tillerot - Neglefru - Store Gubben Hesten heter de. ) *lol* så søte navn da gitt Takk! Men hva tro du legen sier når jeg snakker om tittil og tottil da? Haha 0 Siter
Jølsen Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Ikke hør på svadesvar om tittildrit og møkk. Her er de ordenlige tånavnene: Storetå: Hallux. Hallux (storetåa) består av to phalanges, en proksimal og en distal. Videre tær heter digitus II, III, IV og V. Digitus II, III IV og V består av 3 phalanx proximalis, media og distalis. Altså heter tærne: Hallux, digitus II, digitus III, digitus IV g digitus V. 0 Siter
Jølsen Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Ikke hør på svadesvar om tittildrit og møkk. Her er de ordenlige tånavnene: Storetå: Hallux. Hallux (storetåa) består av to phalanges, en proksimal og en distal. Videre tær heter digitus II, III, IV og V. Digitus II, III IV og V består av 3 phalanx proximalis, media og distalis. Altså heter tærne: Hallux, digitus II, digitus III, digitus IV g digitus V. Og ja, det er riktig som mange sikkert tenker, men dekknavnet til Phoebe i Friends er ikke det samme som beskrevet over. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Tetill, tåtill, tillerillerot, neglefru og stooooooore gubben hesten;o) 0 Siter
filiokus81 Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Tittil - Tåttil - Tillerot - Neglefru - Store Gubben Hesten heter de. ) Næsj, det gjør de slett ikke! Lita-tå, Tåtilla, Tillerot, Apelfrue og Store Gubbe Nese. Nemlig. ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Skrevet 4. februar 2008 Ikke hør på svadesvar om tittildrit og møkk. Her er de ordenlige tånavnene: Storetå: Hallux. Hallux (storetåa) består av to phalanges, en proksimal og en distal. Videre tær heter digitus II, III, IV og V. Digitus II, III IV og V består av 3 phalanx proximalis, media og distalis. Altså heter tærne: Hallux, digitus II, digitus III, digitus IV g digitus V. Ok dette er de latinske navnene da. Takk skal du ha Hallux og digitus 0 Siter
Jølsen Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Ok dette er de latinske navnene da. Takk skal du ha Hallux og digitus Bare hyggelig. Det er dessuten ikke "bare" latinske navn, det er det de heter på "årntli" :-) Dette har stått endel steder på nettet i det siste, så kan ikke si at det er noe jeg kunne utenatt. 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Skrevet 4. februar 2008 Ikke hør på svadesvar om tittildrit og møkk. Her er de ordenlige tånavnene: Storetå: Hallux. Hallux (storetåa) består av to phalanges, en proksimal og en distal. Videre tær heter digitus II, III, IV og V. Digitus II, III IV og V består av 3 phalanx proximalis, media og distalis. Altså heter tærne: Hallux, digitus II, digitus III, digitus IV g digitus V. ''phalanges, '' Husker jeg riktig når jeg sier dette er skjelettet/benet? Man sier det samme om fingrene phalangene? 0 Siter
Jølsen Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Ok dette er de latinske navnene da. Takk skal du ha Hallux og digitus Forresten, hvis man likevel skal snakke babyspråk, så blir vel navnene: Storetå, peketå, langtå, ringtå og lilletå. 0 Siter
Jølsen Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 ''phalanges, '' Husker jeg riktig når jeg sier dette er skjelettet/benet? Man sier det samme om fingrene phalangene? Ja. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 *lol* så søte navn da gitt Takk! Men hva tro du legen sier når jeg snakker om tittil og tottil da? Haha Legen min har 4 småunger selv så han hadde nok vært helt fortrolig med terminologien. ) 0 Siter
Luska Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Titil, totil, pellaros, potil og store gubben hesten ) 0 Siter
Bookworm Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Litatå, tilla, tillarot, maggefru og store på hesten:-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 For noe tull, selvsagt er ikke dette de ordentlige navnene. Selvføligelig er ikke dette de ordentlige navnene, men har det blitt noen regel om at man bare må være dønn seriøs inne på dette forumet eller... Huff, så muggen du er! 0 Siter
frosken Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Litatå, tilla, tillarot, maggefru og store på hesten:-) Storetåa heter da vitterlig "Storegubben sjøl" ! 0 Siter
Jølsen Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Selvføligelig er ikke dette de ordentlige navnene, men har det blitt noen regel om at man bare må være dønn seriøs inne på dette forumet eller... Huff, så muggen du er! Nei, men det er så jævlig irriterende at folk må si feil! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.