Bookworm Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Storetåa heter da vitterlig "Storegubben sjøl" ! Tror det rett og slett er geografiske forskjeller på hva tærne blir kalt:-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Nei, men det er så jævlig irriterende at folk må si feil! Det er jo ikke direkte feil da, neimen om man går rundt å bruker medisinske/latinske betegnelser på alle kroppsdeler, og jommen meg skal jeg vedde på at en doktor (som selv har vært barn, eller som selv har barn) vet hva man snakker om om man ikke bruker de "riktige" begrepene!! 0 Siter
Jølsen Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Det er jo ikke direkte feil da, neimen om man går rundt å bruker medisinske/latinske betegnelser på alle kroppsdeler, og jommen meg skal jeg vedde på at en doktor (som selv har vært barn, eller som selv har barn) vet hva man snakker om om man ikke bruker de "riktige" begrepene!! "Jeg har så vondt i tittil". Jaha, da tror jeg det er en Fonzie-doktor i såfall, hvis han forstår hva det er snakk om. 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Tetill, tåtill, tillerot, neglefru og store gubben hesten 0 Siter
Kalevala Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Titil, Totil, Tillerot, Tollemann og Store gubben hesten. Så det, så :-) 0 Siter
Kalevala Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 "Jeg har så vondt i tittil". Jaha, da tror jeg det er en Fonzie-doktor i såfall, hvis han forstår hva det er snakk om. En doktor som har vært barn i Norge vil garantert forstå :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 Tetill, tåtill, tillerot, neglefru og store gubben hesten hehe, ja det er endel varianter av denne her 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 Titil, Totil, Tillerot, Tollemann og Store gubben hesten. Så det, så :-) tollemann- hehe 0 Siter
Gjest hah! Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Titil, Totil, Tillerot, Tollemann og Store gubben hesten. Så det, så :-) Neida, ikke heeelt sånn...men sånn: Titil, tåtil,tillerot, magelfrø og store gubben hesten! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Jeg ser at flere er inne på det riktige, men bommer litt. navnene på tærne er: Tiril, Tottil, Tillerot, Møgelfrø og Store Gubben Hesten. 0 Siter
Gjest Hvor blir det av de "riktige" Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 De ordentlige navnene lurer jeg også på, og de skulle jeg gjerne visst. Men "tullenavnene" er, som sikkert hundre stk. nå har ramset opp: Tittil, Tottil, Tillerot, Meglefru, Store Gubben Hesten. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Joda, lilletåa er riktig. Og så har vi storetåa, de andre har sikkert ikkje noe navn. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Tittil, tottil, tillerot, meglerud og store gubben hesten. 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 De ordentlige navnene lurer jeg også på, og de skulle jeg gjerne visst. Men "tullenavnene" er, som sikkert hundre stk. nå har ramset opp: Tittil, Tottil, Tillerot, Meglefru, Store Gubben Hesten. Jølsen kom med de latiske navnene, det er de du mener? 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 Jeg ser at flere er inne på det riktige, men bommer litt. navnene på tærne er: Tiril, Tottil, Tillerot, Møgelfrø og Store Gubben Hesten. Det er mange varianter i den duren ja 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 Joda, lilletåa er riktig. Og så har vi storetåa, de andre har sikkert ikkje noe navn. De heter litt av hvert tror jeg Mange svar. 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 Tittil, tottil, tillerot, meglerud og store gubben hesten. Det ser ut til å være flest varianter når det gjelder 4tå morsomt 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Det er mange varianter i den duren ja Ja, det er morsomt å se! Men det er visst bare jeg her på dol som har lært at lilletåa er Tirill. Sikkert like greit, for jeg har forundret meg over de som har gitt døtrene sine navnet Tirill, at de ikke ville være redde for at de skulle bli ertet med å være en tå ;-) 0 Siter
Gjest Hvor blir det av de "riktige" Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Jølsen kom med de latiske navnene, det er de du mener? Nei, jeg tenkte mer på "ordentlige norske navn". De har det?? Kan ikke akkurat si at jeg erindrer å ha hørt det noen gang, men....................... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 De heter litt av hvert tror jeg Mange svar. Det har du rett i! *S* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.