Gå til innhold

Bør jeg begynne på jobb igjen?

Anbefalte innlegg

Jeg er lærer på videregående og er nå 50% sykemeldt. Har diagnosen Bipolar 2 fra før, men er litt usikker på om jeg bare er veldig sliten eller deprimert nå, eller kanskje begge deler. Jeg hadde feber i nesten 2 måneder, samtidig som jeg jobbet fullt, fordi det er så vanskelig å få vikarer, så utslitt ble jeg nok i alle fall.

Uansett så har jeg fått vikarer, men siden disse ikke er utdannet lærere, krever de/skolen at jeg likevel legger alle planer, er med og planlegger timene og gjør alt rettearbeidet siden vikarene ikke har rettet stiler før. Jeg føler meg nå mere sliten enn noensinne, siden vikarene mine egentlig bare er i timene og elevene klager over at de ikke lærer noe, at det er masse uro i klassen, at den ene vikaren ikke snakker norsk (han er fransk) osv.

Jeg vet nå verken ut eller inn, lurer på om jeg bare skal gå tilbake til full jobb, siden jeg ikke klarer å slappe av uansett. Jeg klarer nesten ikke å tenke, Jeg har ikke feber lenger, men er stadig veldig slapp og orker nesten bare å ligge i sengen. Samtidig har jeg uendelig dårlig samvittighet overfor elevene, og føler det er nesten like mye stress å være borte som å faktisk ha mine egne timer. Jeg er desuten sint på meg selv for at jeg ikke orker, og føler meg i det hele tatt veldig lei, sliten og forvirret.

Hva synes dere? Vil det være bedre for meg å bare gå tilbake til full jobb igjen eller bør jeg være sykemeldt en stund til?

Har noen noen andre råd?

Hva mener dere? Bør jeg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298624-b%C3%B8r-jeg-begynne-p%C3%A5-jobb-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje kan du trenge 100 % sykemelding en periode.

Det er grenser for hvor mye vi kan presse oss, og når du har gått på jobb i lengre tid mens du var syk vil kroppen til slutt si stopp.