Gå til innhold

Cipralex

Gjest Ingen selvtillit

Anbefalte innlegg

Gjest Ingen selvtillit

Er det normalt å få Cipralex mot dårlig selvtillit/selvbilde? Vil det hjelp noe? Jeg har også vært litt deprimert men ikke sånn skikkeli, men har fått Cipralex 10mg så kanskje jeg blir bedre sosialt? Er litt redd for alle de skumle bivirkningene som står i pakningen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298634-cipralex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er en lettvint måte å gjøre det på, å bare skrive ut medesin før å ha prøvd andre ting som...samtaler, gruppeterapi ol. Du skulle kanskje blitt henvist til distrikt psykiatrisk senter (dps)...det kan faktisk hjelpe å snakke om ting...før man tar medesin...helt enig med deg:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298634-cipralex/#findComment-2414199
Del på andre sider

Gjest Endelig rolig

Hvor har du fått cipralex?

Jeg begynte på cipralex i november, og har det bedre enn noen sinne. Jeg har alltid ment jeg har dårlig selvtillit og at det er mye av grunnen til alle mine sosiale "shortcomings".

Etter mange år har jeg etterhvert innsett at jeg har slitt med depresjon og sosial angst og at dette har vært hoved årsak til mine sosiale problemer.

Jeg begynte hos psykolog i september, og slet veldig med å prate om ting, da dette ble for vondt. Ble foreslått medisin, og angrer ikke på at jeg prøvde. Jeg har en ro som jeg aldri har kjent før. Jeg klarer å prate normalt med bekjente jeg treffer tilfeldig. Jeg håndterer hverdagen med mer ro, og tror jeg nå skal klare å prate om følelsene mine uten å bryte ut i total gråt hos psykologen.

Jeg har aldri hatt tro på medisinering, men må innse at det kan hjelpe :)

Jeg har heller ikke opplevd noen av bivirkningene, bruker nå 20 mg.

Dersom du er i behandling, så er det verdt å prøve. Virker de ikke på deg så er det bare å avslutte. For meg har det ført til en noe mer normal hverdag. Sikkert sånn som det er for de fleste andre, uten konstant uro for alt og ingenting. Blir fortsatt urolig, men sjeldnere og mer i naturlige situasjoner og i normal grad.

Men er du ikke i behandling hos psykolog ville jeg bedt om henvisning fra fastlegen og kombinert behandlingene. Kan ikke løse slikt med kun medisiner!!

Lyke til!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298634-cipralex/#findComment-2414883
Del på andre sider

Gjest Ingen selvtillit

Jeg begynte på cipralex i november, og har det bedre enn noen sinne. Jeg har alltid ment jeg har dårlig selvtillit og at det er mye av grunnen til alle mine sosiale "shortcomings".

Etter mange år har jeg etterhvert innsett at jeg har slitt med depresjon og sosial angst og at dette har vært hoved årsak til mine sosiale problemer.

Jeg begynte hos psykolog i september, og slet veldig med å prate om ting, da dette ble for vondt. Ble foreslått medisin, og angrer ikke på at jeg prøvde. Jeg har en ro som jeg aldri har kjent før. Jeg klarer å prate normalt med bekjente jeg treffer tilfeldig. Jeg håndterer hverdagen med mer ro, og tror jeg nå skal klare å prate om følelsene mine uten å bryte ut i total gråt hos psykologen.

Dersom du er i behandling, så er det verdt å prøve. Virker de ikke på deg så er det bare å avslutte. For meg har det ført til en noe mer normal hverdag. Sikkert sånn som det er for de fleste andre, uten konstant uro for alt og ingenting. Blir fortsatt urolig, men sjeldnere og mer i naturlige situasjoner og i normal grad.

Men er du ikke i behandling hos psykolog ville jeg bedt om henvisning fra fastlegen og kombinert behandlingene. Kan ikke løse slikt med kun medisiner!!

Lyke til!!!

Fikk cipralex av legen, han mente jeg skulle prøve det litt først så skulle vi se om jeg skulle til psykolog senere, har begynt med en halv tablett nå og skal ta det noen dager før det blir 10mg. Verdt et forsøk , håper det blir like bra som med deg, gir meg litt håp :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298634-cipralex/#findComment-2414922
Del på andre sider

Gjest lavens..

Lyke til!!!

Så flott at du er bedre :-)

Jeg trengte virkelig å høre noe positivt om cipralex. Jeg skal i gang med den nå, og håper den hjelper meg. Skal også begynne hos psykolog.

Når begynte du å merke bedring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298634-cipralex/#findComment-2415024
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...