Gå til innhold

Kjent i Kristiansandområdet? - ekkelt hus

Anbefalte innlegg

Gjest Østlendingen1
Skrevet

Dette er et litt rart innlegg, men jeg må liksom bare høre.

Når man kjører E18 sørover, mot Kristiansand, så ligger det et stort, rødt hus på høyre side av veien, ca 15 - 20 minutter før man kommer til dyreparken.

Dette huset er forlatt, har knuste vinduer og ser rimelig lugubert ut. Det ligger rett ved veien, ved et busstopp e.l. som man kan kjøre bilen innpå. Rett ved huset er det også en undergang, som går under E18 til andre siden av veien.

Jeg ble så nysgjerrig på dette huset en gang vi skulle til Kristiansand og hadde en tisse/røykepause ved dette huset. Både gubben og jeg syns huset så ukoselig ut, og diktet oss noen ville historier om drap, narkoreir etc. Vi likte oss ikke ved huset og hadde begge to ekle følelser.

Nå er vi ikke overtroiske, men vi fikk altså for oss at der hadde det skjedd noe tragisk en gang. Får det ikke ut av hodet, derfor lurer jeg på om noen som er fra området vet hvilket hus jeg mener og om de vet noe om det?

Spooky hus...

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg aner ikke hvilket du snakker om. Må du kanskje justere tiden før dyreparken? Det høres ut som du er i lillesand. Det tar ca 20min fra lillesand til dyreparken. Ligger huset alene der?

Gjest Østlendingen1
Skrevet

Jeg aner ikke hvilket du snakker om. Må du kanskje justere tiden før dyreparken? Det høres ut som du er i lillesand. Det tar ca 20min fra lillesand til dyreparken. Ligger huset alene der?

Ja, huset ligger alene der, på høyre side av veien, rett ved veien. Stort, rødt, ikke et typisk gammelt hus. Knuste vinduer, forlatt.

Mulig jeg må justere tiden før dyreparken litt, ja. Er en stund siden jeg kjørte der, så er ikke helt sikker. Kanskje 10 min. før dyreparken?

Er ikke kjent med stedsnavn der, men altså på E18 på vei sørover mot Kristiansand fra østlandet.

Skrevet

Ja, huset ligger alene der, på høyre side av veien, rett ved veien. Stort, rødt, ikke et typisk gammelt hus. Knuste vinduer, forlatt.

Mulig jeg må justere tiden før dyreparken litt, ja. Er en stund siden jeg kjørte der, så er ikke helt sikker. Kanskje 10 min. før dyreparken?

Er ikke kjent med stedsnavn der, men altså på E18 på vei sørover mot Kristiansand fra østlandet.

Jasså. Jeg skal følge med langs veien neste gang jeg kjører der :) Men jeg kan ikke si at jeg har hørt om noe hus som spøker.

Derimot et hus nesten rett før dyreparken, rødt på venstre side, der sier de at folk har blitt skremt. Det er et lite hus som står helt for seg selv, det er ingen undergang der så du mener nok ikke det. Om det er fleip eller fakta det aner jeg ikke.

Gjest Østlendingen1
Skrevet

Jasså. Jeg skal følge med langs veien neste gang jeg kjører der :) Men jeg kan ikke si at jeg har hørt om noe hus som spøker.

Derimot et hus nesten rett før dyreparken, rødt på venstre side, der sier de at folk har blitt skremt. Det er et lite hus som står helt for seg selv, det er ingen undergang der så du mener nok ikke det. Om det er fleip eller fakta det aner jeg ikke.

Nei, hvis det huset du mener ligger på venstre side av E18 på vei sørover, så er det ikke det. Jeg er helt sikker på at det er på høyre side av veien, siden vi bare svingte inn på siden og stoppet.

Og nå ble jeg plutselig veldig usikker på avstanden fra huset til dyreparken. Jeg garderer meg og sier mellom 10 min. og 30 min. da... (til mitt forsvar, så er det ca halvannet år siden vi kjørte der)

Vi så jo ikke noe spesielt der som skremte oss, det var bare det at hele huset så ekkelt ut, og vi var begge sikre på at der hadde det skjedd noe. Det andre huset du nevnte, hva er det som har skremt folk der da?

Si fra her på DOL hvis du får greie på noe ang. huset jeg mener da! :-)

Skrevet

Nei, hvis det huset du mener ligger på venstre side av E18 på vei sørover, så er det ikke det. Jeg er helt sikker på at det er på høyre side av veien, siden vi bare svingte inn på siden og stoppet.

Og nå ble jeg plutselig veldig usikker på avstanden fra huset til dyreparken. Jeg garderer meg og sier mellom 10 min. og 30 min. da... (til mitt forsvar, så er det ca halvannet år siden vi kjørte der)

Vi så jo ikke noe spesielt der som skremte oss, det var bare det at hele huset så ekkelt ut, og vi var begge sikre på at der hadde det skjedd noe. Det andre huset du nevnte, hva er det som har skremt folk der da?

Si fra her på DOL hvis du får greie på noe ang. huset jeg mener da! :-)

''Det andre huset du nevnte, hva er det som har skremt folk der da?''

Det har visst blitt sett skygger der, og folk har løpt skrikende derfra sier ryktet :)

Ja jeg skal gi beskjed om jeg finner noe. Hører du ikke noe så kan du påminne meg. Jeg har ikke helt god huskesans for tiden.

Annonse

Gjest Østlendingen1
Skrevet

''Det andre huset du nevnte, hva er det som har skremt folk der da?''

Det har visst blitt sett skygger der, og folk har løpt skrikende derfra sier ryktet :)

Ja jeg skal gi beskjed om jeg finner noe. Hører du ikke noe så kan du påminne meg. Jeg har ikke helt god huskesans for tiden.

:-)

Skrevet

:-)

Usj så ekkelt...men nå har det seg sånn at jeg ikke fatter hvilket hus dette er snakk om. Jeg bor i Grimstad, kjører strekningen Grimstad - kr.sand daglig pga jobb, men fatter ikke hvor dette er....Hvis det er 15-20 min før dyreparken, må det jo være rundt Lillesand, da,....og der kommer jeg fra og kjenner ikke til noe spøkelseshus der...

Hmmm, hvis du finner ut av det, så si noe mer nøyaktig om hvor dette er, da. Ble nysjerrig :)

Gjest Østlendingen1
Skrevet

Usj så ekkelt...men nå har det seg sånn at jeg ikke fatter hvilket hus dette er snakk om. Jeg bor i Grimstad, kjører strekningen Grimstad - kr.sand daglig pga jobb, men fatter ikke hvor dette er....Hvis det er 15-20 min før dyreparken, må det jo være rundt Lillesand, da,....og der kommer jeg fra og kjenner ikke til noe spøkelseshus der...

Hmmm, hvis du finner ut av det, så si noe mer nøyaktig om hvor dette er, da. Ble nysjerrig :)

Egentlig er det jo veldig ekkelt, når man tenker etter.

Vi har sett et hus som det viser seg at ingen andre har sett.... (hvertfall ingen av dere to her på DOL...)

:-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...