Gå til innhold

pålegg i barndommen

Anbefalte innlegg

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Jeg har gått glipp av ananas-hapå :( Det var sikkert godt :)

Yes du har gått glipp av noe der ja.Fikk du med deg nesquick med jordbærsmak da? Å jøss som jeg bælma den drikken.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

25

• Lillemus

6

• villbringebær

5

• Kåre Kruttlapp

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

ja hehe, jeg fant ut av det, to tråder i ett liksom. Jeg falt tilbake i barndommen da jeg fant pålegget . Lukt og sånt vekker minner :)

Ja, det er sant:-)

Jeg spiste forresten brødskive med syltetøy og banan på.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Hei

Barndommens pålegg – det var fleskepølse, servelat og et sjokoladepålegg fra Nidar som jeg tror bare het «Ekte Sjokoladepålegg»

Fleskepølse,øl og akevitt,det er idealet mitt! sa alltid min bestemor.Men vi unger fikk bare fleskepølse da. "humre"

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Servelat :) Det var skolepålegget mitt, sammen med det jeg kaller barnas leverpostei. (den heter ikke det) Den gule boksen.

Jeg spør den dag i dag om min datter vil ha leverpostei med "gutt"? Og så ler vi begge to.Hun er 12 og synes gutter er mer enn greie."ler"

Skrevet

Du verden, nå lærte jeg noe nytt gitt! ;-)

Men da kan jo kanskje jeg fortelle deg noe også, og det er at dette pålegget er det mest populære pålegget i Colombia også! Der brukes det også som kakefyll og kakeglasur :)

Nystekte vafler (kjempevarme) med margarin og HaPå! Mmmm!!!! Nå vet jeg hva vi skal lage i helgen...! :o)))) *Svelger unna*

Skrevet

Ja, det er sant:-)

Jeg spiste forresten brødskive med syltetøy og banan på.

''Jeg spiste forresten brødskive med syltetøy og banan på.''

Det er jo godt! Bringebærsyltetøy med bananskiver på! Du kan hive en halv banan i foodprosessoren når du lager bringebærsyltetøy også, det gjør syltetøyet tykkere uten å sette veldig mye smak. Godt!

Skrevet

Yes du har gått glipp av noe der ja.Fikk du med deg nesquick med jordbærsmak da? Å jøss som jeg bælma den drikken.

nei :( den har jeg ikke smakt.

Skrevet

Fersk loff med vanlig HAPÅ når vi var hos bestemor.Og minnene strømmer på igjen og igjen når jeg fortsatt unner meg noen skiver.nammer`s!

Så koselig det er å tenke tilbake altså :)

villbringebær
Skrevet

Å! Nå kom jeg på en ting vi fikk lov til å spise hos mormor! Sjokade/nugatti med banan og eplemos på!! Det smakte pepperkakehus, husker jeg vi sa :) Sikkert fordi det var kanel i eplemosen...

villbringebær
Skrevet

Nystekte vafler (kjempevarme) med margarin og HaPå! Mmmm!!!! Nå vet jeg hva vi skal lage i helgen...! :o)))) *Svelger unna*

OJ! Ja, jeg skal jammen meg lage sveler jeg og, med smør og hapå på! :) Det blir akkurat som "tortilla de maíz con arrequipe"!! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...