Gå til innhold

Brutt kjærlighet

Anbefalte innlegg

Gjest Bare kjempe lei meg

Jeg er så trist. Mannen jeg en gang elsket har gradvis trykket meg lenger og lenger ned følelsesmessig.

Han har aldri støttet meg, uansett hva det har dreid seg om...

Han har aldri sagt han er glad i meg, men vært flink til å fortelle meg hva han ikke har vært fornøyd med, både med min kropp og når det gjelder hva jeg gjør og ikke.

Vi snakker aldri om annet enn været. Nevner jeg noe ang. vårt forhold, går han bare.

Vil jeg gi ham en klem, skyver han meg vekk.

Vi har sex kanskje 2-3 ganger pr. år, og har vært gift i 10 år. (slik har det vært de 8 siste årene).

Jeg er så i mangel på nærhet og omsorg, at jeg snart går i stykker! Jeg har bestemt meg for å flytte, men har ikke mer enn 60 % jobb. -Klarer jo ikke forsørge både meg selv og ungene med det.

Hvis noen her inne har klart å bryte ut, med lav inntekt, og like vel har fått det til å gå rundt. -Vær snille å hjelp meg på veg, med gode råd.

Jeg orker bare ikke mer. Går og gråter hele tiden, og er ikke glad mer. Må få lov til å begynne å leve igjen, ikke minst for barna mine.. Få lov til å konsentrere meg om dem, uten å bli tappet for energi av en mann som ikke elsker meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298681-brutt-kj%C3%A6rlighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Jeg klarte meg utmerket da jeg flyttet fra eksen. Faktisk hadde jeg mer penger enn jeg hadde hatt før. Jeg hadde omtrent samme stillingsprosent som deg.

Jeg fikk en ekstra barnetrygd, overgangsstønad, barnebidrag, stønad til barnetilsyn og bostøtte.

Uff da.. dette hørtes veldig vondt og vanskelig ut..

Synes du gjør rett i å tenke på deg selv nå, før det ikke er mer igjen av deg. Du skal selvfølgelig ikke ha det sånn. Tror du og ungene vil få det mye mye bedre uten han. Når det gjelder penger bør du ikke bekymre deg for det. Be om et møte med NAV, de hjelper deg å regne ut hva du vil få av støtte fra dem. De har satser å gå etter som er minstekrav til hva man skal ha i mnd. av inntekt, og siden du ikke jobber fullt får du resten av dem i overgangsstønad. Du får også barnetrygd for flere barn enn du har, du vil få barnetrygd, kanskje barnepasstilskudd hvis du har barnahagebarn, eller barn i SFO?

Vær sterk, tenk på deg selv og barna og start med å bestille en samtale hos NAV, så ordner det seg fortere enn du tror! :) Lykke til..

Gjest Valnøtt

De aller fleste jeg kjenner har opplevd at de føler at økonomien er vesentlig bedre etter skilsmissen enn den var før.

Og dette klarer du så fint så! Kom deg på nav og be om hjelp. finn deg en leilighet og flytt, eller be han flytte.

Et sted der ute venter det kanskje en som er glad i deg slik du er, ikke bare misfornøyd med deg hele tiden. Og om ikke annet så venter det deg at du kan få bli glad i deg selv og bli en kjempeflink mor med selvtilliten i orden. For ikke å snakke om at du lærer barna dine at man har lov til å få det bedre hvis man har det dårlig i livet.

Jeg er et par år lenger nedi gata enn deg, og har ikke angret et kvart sekund på at jeg ba om skilsmisse. Den dagen jeg satt meg i egen stur med en kopp te og kjente at overskuddet var tilbake - den var verdt hva som helst :-)

Stor klem!

Jeg jobber 80% og har deltidsansvar for to barn. Det går greit, men jeg vasser ikke penger.

Du får en barnetrygd mer enn du har antall barn, du får dekket 64% av dokumenterte utgifter til barnepass (barnehage og sfo) og du får overgangsstønad, denne er inntektsavhengig. Jeg fikk i overkant av 2000,- i mnd de første 3 årene, da tjente jeg vel rundt 230-240.000,-. Kanskje har du rett til bostøtte om du tjener svært lite, men da skal du ikke ha mange kronene i inntekt altså.

Men dette går så fint! Jeg hadde ikke orket å være i et slikt forhold! Tenk på deg selv og ungene dine først og fremst nå - dette klarer du! *Klem*

Annonse

Gjest Bare kjempe lei meg

Takk for gode ord!!

Godt å høre at det er mange det faktisk har ordnet seg for!! Jeg håper jeg også, om en stund kan nyte en kopp te, i ro og fred, uten sammenbitte, vonde kjever og med masse energi.

Hadde han bare kunnet snakke med meg! Prøvd å løse opp.. Men han evner det ikke :'o(

Har sagt til meg, at flytter jeg, vil han ikke ha mer med meg eller ungene å gjøre... Det skremmer meg, for jeg vet han mener det.

Takk for gode ord!!

Godt å høre at det er mange det faktisk har ordnet seg for!! Jeg håper jeg også, om en stund kan nyte en kopp te, i ro og fred, uten sammenbitte, vonde kjever og med masse energi.

Hadde han bare kunnet snakke med meg! Prøvd å løse opp.. Men han evner det ikke :'o(

Har sagt til meg, at flytter jeg, vil han ikke ha mer med meg eller ungene å gjøre... Det skremmer meg, for jeg vet han mener det.

''Har sagt til meg, at flytter jeg, vil han ikke ha mer med meg eller ungene å gjøre''

Må jo si at det høres ikke ut som om han har særlig mye med dere å gjøre nå heller... Tror ikke overgangen blir så stor for deg jeg. :o)

Gjest Valnøtt

Takk for gode ord!!

Dette går kjempefint! Tenk på at du slipper å ha noe mer med den problemklumpen å gjøre. Prøv å huske sist du lo godt sammen med ham og følte deg glad og fri? Tipper det er evgiheter siden.

Dette klarer du, og skal han ikke se ungene sine, så kan du glede deg over at barnebidraget blir dessto høyere også :-)

Og snart er det vår og da føler du deg garantert ganske mye sprekere når du ser alt hva du får til. Stor, stor klem :-)

Gjest det går bra

Hei. Går gjennom det samme som deg. Har kommet så langt att huset som vi eide sammen er solgt, og jeg flyttet for noen uker siden inn i nytt rekkehus sammen med mine tre barn.

Har ca 260 000 i året, får fra Nav ca 2500 i overgangsstønad, får barnetrygd for 4 barn, så får jeg også dekket 64% i SFO utgifter. Dette i tillegg til 4300 kr. som jeg får i barnebidrag fra eksen.

Jeg har hovedomsorgen for barna.

Jeg hadde det mye ligt deg. Fikk aldri nærhet fra mannen min. Han var aldri der for meg, så meg ikke.

Jeg tok spranget. Det har vært noen tøffe mnd. Både oppturer og nedturer.

Jeg ønsker deg lykke til, dette klarer du fint. Kontakt ditt lokale trygdekontor så hjelper de deg med søknader.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...