Gjest hansenmann Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Har en kompis som har vært venner med iflere år. Nå har vi begge blitt uvenner, fordi begge står på sitt, har ikke skjedd noe alvorlig, men begge er skuffet over hveranre. Veit nå ikke om han vil kutte meg ut for godt, da vi etter å ha sagt hva vi mente ble enige om at vi var uenige, og etterpå sa at vi forsto at begge hadde d litt ugreit, håper d går bra med deg osv. Men ikke noe mer, har ikke hørt fra han på 2 uker...er litt irritert ennå, syns egentlig at ting er litt ødelangt, men skal jeg kontkte han og spørre hvor han syns vårt vennskap er?? Om det fortsatt er noe vennskap? Vi er begge 25 år. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 har ikke hørt fra han på 2 uker... '' '' Javel, du mener at vedkommende bør ta kontakt? Kanskje h*n venter på at du skal ta kontakt? 0 Siter
Gjest hansenmann Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1202240747' post='3798841] har ikke hørt fra han på 2 uker... '' '' Javel, du mener at vedkommende bør ta kontakt? Kanskje h*n venter på at du skal ta kontakt? Ja, det kan være, men hva skal jeg da si til han? Spørre rett ut da?Egentlig er jeg litt lei han... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Ja, det kan være, men hva skal jeg da si til han? Spørre rett ut da?Egentlig er jeg litt lei han... Hvis du er lei av han, så la vær å kontakte, da. Enklere blir det ikke. Hvis du derimot vil være mottakelig for kontakt med vedkommende på et senere tidspunkt, så skriv ei melding. Håper at han har det bra, at han ikke tok på vei pga blablabla.. 0 Siter
cathlin Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Ja, det kan være, men hva skal jeg da si til han? Spørre rett ut da?Egentlig er jeg litt lei han... Hvorfor sliter du hvis du egentlig er lei han? 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Som jeg har erfart i alle år og jeg er nesten dobbelt så gammel som deg så handler vennskap om å gi og ta.Litt avhengig av konflikten handler om så kan jeg love deg at gir du ham hånden denne gangen(make friends) vil du føle deg mye bedre og at du har satt pris på vennskapet dere har. Å bevare og dyrke et vennskap handler om en felles interesse.Gjentar denne eller en annen konflikt seg med samme person så gå i deg selv og se din rolle og vurder om vennskapet er til for å vare over tid. Mange bruker et vennskap som ei "krykke" for seg selv og jeg har selv erfart det å være for snill og la meg utnytte av venner med en skjult agenda. Men svelg denne "kamelen"og gjør opp med ham på en verdig måte for begge to så skal du se at du kommer ut av konflikten med hevet hode og et smil i hjertet ditt. Lykke til unge mann. 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Ekte venner kan ha en krangel og bli venner igjen. Det må da kunne gå an å snakke sammen? 0 Siter
adelie Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 ''men skal jeg kontkte han og spørre hvor han syns vårt vennskap er?? Om det fortsatt er noe vennskap?'' Jeg synes det er litt for "konfronterende", sankker av egen erfaring. Synes heller du skal ta initiativet til en øl eller en kaffe på by'n. Lykke til! Selv om du er usikker på hva du vil, har jod enne vennen betydd noe for deg, så ikke bare dropp det uten videre. 0 Siter
ekte nick Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1202240747' post='3798841] har ikke hørt fra han på 2 uker... '' '' Javel, du mener at vedkommende bør ta kontakt? Kanskje h*n venter på at du skal ta kontakt? Vennskap bør man ta vare på, såfremt den andre ikke kontinuerlig oppfører seg destruktivt mot deg, da. Han venter vel like mye på ditt initiativ kanskje, som du på hans? Send ham en sms da vel, spør åssen det går og om han har lyst til å finne på noe en dag? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Vennskap bør man ta vare på, såfremt den andre ikke kontinuerlig oppfører seg destruktivt mot deg, da. Han venter vel like mye på ditt initiativ kanskje, som du på hans? Send ham en sms da vel, spør åssen det går og om han har lyst til å finne på noe en dag? Send innlegget til trådstarter, du. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.