Lillemus Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Tenkte jeg skulle olje kjøkkenbenken i morra tidlig, men det var dette med filler da - var det bomull man ikke skulle bruke i fare for selvantenning etterpå? Eller var det nettopp det man skulle bruke? *Glemsk* Sist brukte jeg vel pensel, men det har jeg ikke nå. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Går det ikke greit å skylle den i vann etter bruk? 0 Siter
fargeklatten Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Man bruker filler som ikke loer, derfor er bomull bra. Mange bruker gamle hvite t-skjorter hvis man ikke har noe annet for hånden. Olje er selv antennende. Du kan brenne fillene eller legge dem i en bøtte med vann for å unngå problemer. 0 Siter
flowy Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Bomull er bra. Jeg bruker min kjæres hvite t-skjorter. ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Skrevet 6. februar 2008 Man bruker filler som ikke loer, derfor er bomull bra. Mange bruker gamle hvite t-skjorter hvis man ikke har noe annet for hånden. Olje er selv antennende. Du kan brenne fillene eller legge dem i en bøtte med vann for å unngå problemer. Åkei - gammel t-skjorte + bløte dem i vann etterpå + tett pose i containneren ute = brannsikkert. ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Har du noen gamle linhåndklær du kan ofre, fungerer de bedre. Ikke med tanke på brannsikkerhet, men de kan være irriterende med bommulens loing. Med mindre du har lyst på en lodden kjøkkenbenk, da :-). 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Skrevet 6. februar 2008 Har du noen gamle linhåndklær du kan ofre, fungerer de bedre. Ikke med tanke på brannsikkerhet, men de kan være irriterende med bommulens loing. Med mindre du har lyst på en lodden kjøkkenbenk, da :-). Den gamle sigleten jeg ofret loet ikke i det hele tatt, den er vasket sikkert 70 ganger så det var ikke mye løse fiber igjen der gitt. ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Den gamle sigleten jeg ofret loet ikke i det hele tatt, den er vasket sikkert 70 ganger så det var ikke mye løse fiber igjen der gitt. ) Så bra. 0 Siter
adelie Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Åkei - gammel t-skjorte + bløte dem i vann etterpå + tett pose i containneren ute = brannsikkert. ) Ville ikke akkkurat brukt tett pose. Ville heller spredd den utover. Det er når den ligger tett, at det kan ta fyr av seg selv. Kanskje det beste er å brenne den. 0 Siter
adelie Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Man bruker filler som ikke loer, derfor er bomull bra. Mange bruker gamle hvite t-skjorter hvis man ikke har noe annet for hånden. Olje er selv antennende. Du kan brenne fillene eller legge dem i en bøtte med vann for å unngå problemer. Hvor lenge skal de ligge i bøtten da? 0 Siter
adelie Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Går det ikke greit å skylle den i vann etter bruk? Vann løser ikke opp fett. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Skrevet 6. februar 2008 Ville ikke akkkurat brukt tett pose. Ville heller spredd den utover. Det er når den ligger tett, at det kan ta fyr av seg selv. Kanskje det beste er å brenne den. Au da. Litt sent nå. Gjorde filla skikkelig gjennomvåt av vann og puttet den i en plastpose og slo knute på og kastet den i søppelcontaineren ute. Ingenting annet kan ta fyr om den selvantenner da, annet enn resten av søppelet i containeren. ) Den står heldigvis langt fra både hus og parkeringsplass. 0 Siter
adelie Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Au da. Litt sent nå. Gjorde filla skikkelig gjennomvåt av vann og puttet den i en plastpose og slo knute på og kastet den i søppelcontaineren ute. Ingenting annet kan ta fyr om den selvantenner da, annet enn resten av søppelet i containeren. ) Den står heldigvis langt fra både hus og parkeringsplass. Det går sikkert helt bra, siden fillen er gjennomvåt! 0 Siter
Mista nikket Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Vann løser ikke opp fett. Nei, men det fjerner det som er brannfarlig. Regner ikke med at hun skal bruke filla om igjen så da er det trygt å kaste den etter bruk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.