Gå til innhold

Hva prater dere med psykologen om?

Anbefalte innlegg

Jeg går hos en psykolog nå. Jeg startet med livshistorien min: "jaja, jeg får vel fortelle om hvorfor jeg er her", sa jeg, deretter: "blablabla". Jeg har kun snakket kronologisk om livshistorien min. Dette er ikke noe jeg egentlig interesserer meg for, likevel om det helt klart er ting i fortiden min som har gjort meg deprimert og isolert. jeg vil egentlig prate om ting som skjedde for et par måneder siden, men det er liksom ikke så dramatisk.

Hva er det vanlig å prate med psykologen om?

Jeg føler jeg liksom må rettferdiggjøre at jeg i hele tatt er der, er det vanlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298711-hva-prater-dere-med-psykologen-om/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått til psykolog i over to år, og prater som regel om det som ligger på hjertet mitt der og da. Men ofte blir vi også sittendes å utveksle fagkunnskap om alt fra geografi, bjørner, dyr, musikk, kjente professorer og gudene vet hva. Vi prater mer om her og nå-tiden enn livshistorien min. I begynnelsen ønsker vel psykologen å danne seg et bilde...men snakk om det som plager deg, ellers er det nesten ikke vits å gå dit. Å tro meg, psykologer tåler å høre alt! Skal mye til å sjokkere dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...