Gå til innhold

Alle medisinene på nytt igjen? Hvorfor?

Anbefalte innlegg

kathrina1365381129

Jeg har prøvd ti foreskjellige antideppressiviaer og antipsykotika ol. Uten å bli noe bedre. Har gått til utallige psykiatre leger psykologer vært innlagt osv. Uten noe bedring. Jeg har GAD og sosial angst og depresjon i tillegg til asperger. Fastlegen min har henvist meg videre til DPS igjen. Jeg har gått på Dps før også men uten å bli noe bedre. Og jeg var på DPS i går. Og da sa psykiatren der at de med asperger trenger mye høyere doser med ssri osv. Og at det kanskje var derfor jeg ikke merket noe på medisiner. Også sa han at jeg måtte begynne på nytt. At jeg må prøve alle medisinene på nytt. Jeg er lei av å prøve nye medisiner fordi jeg får så mye bivirkninger av det. Jeg la på meg 50 kilo og har blitt kvalm osv. Og nå prøver jeg å slanke meg igjen. Men det er ikke noe lett nei. Men hvorfor sier plutselig en psykiater at jeg må ha høyere dose med medisiner når jeg har gått til utallige leger og psykiatre før uten å få høre at jeg trenger høyere doser? Jeg er forvirra jeg. Og den asperger diagnosen fikk jeg for syv år siden og jeg har jo gått til mange leger og psykiatre etter det? Hvorfor har ingen sagt at jeg må ha høyere doser da? Og hvorfor må jeg begynne alt på nytt igjen? Jeg er lei.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er selvsagt din rett å avstå fra nye behandlingsforsøk. Da aksepterer du at du skal ha det slik du har det i dag.

Skal du derimot behandles, må du behandles med de metoder som faktisk finnes.

Jeg skjønner det virker trøstesløst å tenke at du må begynne på nytt igjen, men kan du prøve å tenke litt andre tanker rundt dette? At du for det første ikke nødvendigvis skal gjennom hele kverna igjen, men ta en medisin av gangen. Og at dette er en ny mulighet til å få hjelp, da høyerer doser ikke er prøvd før.

Start med en medisin av gangen. Hold deg unna de du vet gav deg vektøkning. Tenk på det som en mulighet.

Mvh

Gjest BipolarII...jeg visst

I stedet for å teste ut alle de du ikke har reagert noe på, hvorfor ikke heller tenke i nye baner og starte med å teste ut et medikament du ikke har forsøkt før? Det å begynne på samme mølja om igjen, virker jo rett og slett ekstremt demotiverende (og deprimerende!). Det kan ta lang tid å finne et rett medikament.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...