pekkaline Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 En container med ødelagte blomster... Det kommer nok kanskje an på hvordan den står, men det er jo avfall? http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article554153.ece 0 Siter
Nikki Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Det er jo fortsatt noen som eier dem da, og da er det vel pr. definisjon å stjele. Butikkeieren tenker vel som så at de som stjeler ville kjøpt blomster av ham om de ikke hadde tatt disse, så da taper han penger. 0 Siter
Gjest ikke lov å ta andres søppel Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Jeg synes ihvertfall blomsterhandleren kan opplyse på en plakat at blomstene ikke er avfall (hvis det feks brukes til dekorasjoner eller annet som bare skal ha svært kort holdbarhet). Like ved oss har aftenposten sin container for avfall for avisbudene, her legges aviser som er til overs / krøllete osv etter avisbudene har hentet sine bunker. Jeg vet mange som går og henter (deler av ) aviser her, som regel eldre mennesker. Jeg ser ikke på dette som tyveri, vet ikke om Aftenposten gjør det (det blir jo et tap hvis noen som ellers ville hatt abonnement, istedet tar gratis avis, men det må jo bli et visst omfang før det kan bli et merkabart tap, og så mange aviser er det ikke i containeren).. Hvis mange som ellers ville kjøpt blomster, tar de blomstene som ikke er fine nok til å kunne selges, så blir det jo på samme måte et tap for blomsterhandleren.. Det er heller ikke lov å forsyne seg av andres søppel, heldigvis, jeg vile ikke likt at noen gikk igjennom mitt søppel. Men mange av oss, både butikker og husholdninger burde være flinkere til å resirkulere / gi bort det som kan være til nytte for noen, selv om det ikke er i (fullpris) salgbar stand. 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 spørs ..hva blomstene brukes til? Hvis de tas med hjem -for å gjør det koselig ett par dager til...ser jeg ikke noe gærnt i det!!!hvis de skal kastes allikevel. Kjenner en Dame .som henter seg .Kranser ut av en Container-for så å gjøre de rene ..og bruker de til Dekorasjoner til jul og mye annet.De er jo kjempdyre å kjøpe!! MEN..hun har spurt først ! 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 glemte å si..at hun plukker alt vekk ,av blomster og beholder kun den innerste kransen. 0 Siter
ekte nick Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Jeg syns ikke at det å plukke blomster, klær, mat osv fra butikkenes søppelcontainere, er stjeling. Tvert imot, det er positivt at noen tar vare på ting som er brukbare men som bare blir kastet. Jeg syns butikkeierene heller burde sette opp en plakat om at det er bare å forsyne seg! Ærlig talt, de har jo bare tenkt å kaste det! De tror kanskje at de ville tjent penger på at de samme ellers ville kjøpt av dem - men der tar de feil. Ikke alle har råd til å prioritere å kjøpe blomster. Jeg håper da virkelig at politiet henlegger saken. 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Jeg synes ihvertfall blomsterhandleren kan opplyse på en plakat at blomstene ikke er avfall (hvis det feks brukes til dekorasjoner eller annet som bare skal ha svært kort holdbarhet). Like ved oss har aftenposten sin container for avfall for avisbudene, her legges aviser som er til overs / krøllete osv etter avisbudene har hentet sine bunker. Jeg vet mange som går og henter (deler av ) aviser her, som regel eldre mennesker. Jeg ser ikke på dette som tyveri, vet ikke om Aftenposten gjør det (det blir jo et tap hvis noen som ellers ville hatt abonnement, istedet tar gratis avis, men det må jo bli et visst omfang før det kan bli et merkabart tap, og så mange aviser er det ikke i containeren).. Hvis mange som ellers ville kjøpt blomster, tar de blomstene som ikke er fine nok til å kunne selges, så blir det jo på samme måte et tap for blomsterhandleren.. Det er heller ikke lov å forsyne seg av andres søppel, heldigvis, jeg vile ikke likt at noen gikk igjennom mitt søppel. Men mange av oss, både butikker og husholdninger burde være flinkere til å resirkulere / gi bort det som kan være til nytte for noen, selv om det ikke er i (fullpris) salgbar stand. Ja..de Penga! Bodde på Furuseth en stund,med stort Bakeri ved siden av. Containeren var full av Brød og Kaker ,hverdag. Bare en dag gammel.Jeg spurte:om de ikke kunne gi det til Gamle/Sykehjemmet som lå rett ved siden av?Å nei...det hadde de ikke lov til..da tapte de en stor Kunde! Jeg gremmes 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Det er jo fortsatt noen som eier dem da, og da er det vel pr. definisjon å stjele. Butikkeieren tenker vel som så at de som stjeler ville kjøpt blomster av ham om de ikke hadde tatt disse, så da taper han penger. jeg antar: at de mennesker som roter i en container etter brukbare ting....har muligens ..veldig-veldig lite å rutte med! Det skulle jo egentlig ikke være nødvendig !Her i rike NORGE! 0 Siter
org Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 jeg antar: at de mennesker som roter i en container etter brukbare ting....har muligens ..veldig-veldig lite å rutte med! Det skulle jo egentlig ikke være nødvendig !Her i rike NORGE! Si ikke det. Jeg kjenner opptil flere som er troende til å hjemsøke containere... Og det er relativt ressurssterke mennesker. 0 Siter
Jølsen Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Ja..de Penga! Bodde på Furuseth en stund,med stort Bakeri ved siden av. Containeren var full av Brød og Kaker ,hverdag. Bare en dag gammel.Jeg spurte:om de ikke kunne gi det til Gamle/Sykehjemmet som lå rett ved siden av?Å nei...det hadde de ikke lov til..da tapte de en stor Kunde! Jeg gremmes Hvordan kunne de tape kunder på det, når de likevel hadde tenkt å kaste det? 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Hvordan kunne de tape kunder på det, når de likevel hadde tenkt å kaste det? Blir avskrevet ...og trekkes fra regnskapet...tror jeg! 0 Siter
Jølsen Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Blir avskrevet ...og trekkes fra regnskapet...tror jeg! Ja, men hvis det likevel trekkes fra regnskapet, så kunne det vel ikke ha noe å si hvor varene havnet? 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Ja, men hvis det likevel trekkes fra regnskapet, så kunne det vel ikke ha noe å si hvor varene havnet? Hvis de gir det bort,..får de ikke fem flate øre.Sånn er visst Regelverket.Helt idiotisk!:-( 0 Siter
Jølsen Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Hvis de gir det bort,..får de ikke fem flate øre.Sånn er visst Regelverket.Helt idiotisk!:-( Hadde ikke trengt å opplyse om hvem de ga det til da. Kunne bare gitt det til tilfeldige fattige de traff. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.