Gå til innhold

NHD: Kan jeg bli uføretrygdet uten å dra til psy

Anbefalte innlegg

Gjest snartmamma23

Kort fortalt:

Jeg har en sønn på 3 år, jeg har tidligere gått på rehabiliteringspenger men stoppet disse da jeg ble aleneforsørger og fikk annen trygd.

Nå er jeg gravid på nytt, har samboer og dermed ikke krav på noe annet enn engangsstønad (33 000 som skal være fordelt på ett år)

Dro til legen min idag å spurte om hun kunne hjelpe meg, men hun mente jeg ikke hadde krav på noe da jeg var i en slags form for permisjon.

Uføretrygdet trodde hun jeg kunne bli, men da måtte jeg starte på nytt med laaang behandling og graving for å finne ut hva som er galt med meg.

Men hvem skal ha barnet når jeg går til psykolog? Pappaen er jo på jobb.

Er det eventuelt mulig å få rehabiliteringspenger mens man er på utredning hos psykolog for å få gjennom uføretrygd?

Håper noen har svar.

Vennlig hilsen 23åring

Fortsetter under...

Så ung som du er, så vil det vanligvis bli stilt store krav til at ulike former for attføringstiltak skal være forsøkt for at du kan få utføretrygd.

For å kunne få rehabiliteringspenger settes det krav til aktiv behandling og utsikt til bedring.

Kanskje du vil ha best utbytte av å forsøke å be om en rådgivningssamtale hos nav.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...