Gjest fnugget Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Det er ingen forutsetning for å arbeide at en skal være helt frisk." Enig. "Jeg kjenner mange som arbeider meget hardt og effektivt tross mye sykdom både psykisk og fysisk." Det gjør jeg også. "Sykemelding/uføretrygd er etter min mening oftere et spørsmål om holdning enn om sykdom." Selv om det er tilfelle at mange flere nok med fordel kunne vært ute i jobb, er dette en meget uheldig uttalelse fra en fagperson i psykiatri - etter MIN mening. Å slenge ut en slik generaliserende brannfakkel er et hån mot dem som ønsker å jobbe, men ikke er i stand til det. Skulle tro at nettopp en fagperson som NHD forstod hva slags ekstrabelsatninger en slik uttalelse kan innebære for folk som mest av alt skulle ønske at de har vært friske nok til å få seg utdannelse og være i jobb. Mange føler mindreverd ved ikke å være i stand til å fungere i jobb, og føler allerede et stort press fra seg selv og omgivelsene til å fungere bedre - så skal de i tillegg "skytes" av dem som skal hjelpe. Meget bra skrevet. Underskriver ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BipolarII...jeg visst Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Det er ingen forutsetning for å arbeide at en skal være helt frisk." Enig. "Jeg kjenner mange som arbeider meget hardt og effektivt tross mye sykdom både psykisk og fysisk." Det gjør jeg også. "Sykemelding/uføretrygd er etter min mening oftere et spørsmål om holdning enn om sykdom." Selv om det er tilfelle at mange flere nok med fordel kunne vært ute i jobb, er dette en meget uheldig uttalelse fra en fagperson i psykiatri - etter MIN mening. Å slenge ut en slik generaliserende brannfakkel er et hån mot dem som ønsker å jobbe, men ikke er i stand til det. Skulle tro at nettopp en fagperson som NHD forstod hva slags ekstrabelsatninger en slik uttalelse kan innebære for folk som mest av alt skulle ønske at de har vært friske nok til å få seg utdannelse og være i jobb. Mange føler mindreverd ved ikke å være i stand til å fungere i jobb, og føler allerede et stort press fra seg selv og omgivelsene til å fungere bedre - så skal de i tillegg "skytes" av dem som skal hjelpe. Enig! Godt sagt! Synes utsagnet til NHD var lite gjennomtenkt/nyansert. Kan en som er psykotisk arbeide f.eks.? Bør han det? Hva med en som er manisk? Hva med en som er så dypt deprimert at han/hun har så og si full score på depresjonstestene og strengt tatt burde vært innlagt? Hva med de mange funksjonshemmede som ikke kommer inn på arbeidsmarkedet pga arbeidsgiver syns det blir for strevsomt med å tilrettelegge når han har 10 andre friske søkere å velge blant? Det er blinde som gjerne ønsker å jobbe, men som blir diskriminert på arbeidsmarkedet. Hørselshemmede, personer som må bruke rullestol osv, osv. Årsakene kan være mangefattede. Eks tenker en arbeidsgiver rullestolbrukeren ikke vil kunne forflytte seg i bygget, med alle dørkarmer, trapper, manglende heis osv. Eller de ikke er villige til lydskjerming for en med sterkt hørselshandicap som kunne fungert alldeles utmerket om han/hun hadde fått tilbud om en avskjerma plass. Men så tenker de dette passer ikke med vårt åpne kontorlandskap. Etc, etc. Syns NHD bør be om unnskyldnig for sin sleivete kommentar. Er ellers veldig mye hjelp og nytte i han. Men dette ble alt for drøyt. Det er viktig å se at bildet er sammensatt og at veldig mange faktorer kan spille inn. Det er ikke bare individet det står på, men også systemet. System med organisasjoner/mulige arbeidsplasser og samfunnet med dets holdninger, verdisyn og oppfattelser av mennesker med eller uten ulike brister, være seg fysisk og/eller psykisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Enig! Godt sagt! Synes utsagnet til NHD var lite gjennomtenkt/nyansert. Kan en som er psykotisk arbeide f.eks.? Bør han det? Hva med en som er manisk? Hva med en som er så dypt deprimert at han/hun har så og si full score på depresjonstestene og strengt tatt burde vært innlagt? Hva med de mange funksjonshemmede som ikke kommer inn på arbeidsmarkedet pga arbeidsgiver syns det blir for strevsomt med å tilrettelegge når han har 10 andre friske søkere å velge blant? Det er blinde som gjerne ønsker å jobbe, men som blir diskriminert på arbeidsmarkedet. Hørselshemmede, personer som må bruke rullestol osv, osv. Årsakene kan være mangefattede. Eks tenker en arbeidsgiver rullestolbrukeren ikke vil kunne forflytte seg i bygget, med alle dørkarmer, trapper, manglende heis osv. Eller de ikke er villige til lydskjerming for en med sterkt hørselshandicap som kunne fungert alldeles utmerket om han/hun hadde fått tilbud om en avskjerma plass. Men så tenker de dette passer ikke med vårt åpne kontorlandskap. Etc, etc. Syns NHD bør be om unnskyldnig for sin sleivete kommentar. Er ellers veldig mye hjelp og nytte i han. Men dette ble alt for drøyt. Det er viktig å se at bildet er sammensatt og at veldig mange faktorer kan spille inn. Det er ikke bare individet det står på, men også systemet. System med organisasjoner/mulige arbeidsplasser og samfunnet med dets holdninger, verdisyn og oppfattelser av mennesker med eller uten ulike brister, være seg fysisk og/eller psykisk. "Kan en som er psykotisk arbeide f.eks.? Bør han det? Hva med en som er manisk? Hva med en som er så dypt deprimert at han/hun har så og si full score på depresjonstestene og strengt tatt burde vært innlagt?" S: De du beskriver her er så syke at de er innlagt. Da kan de selvsagt ikke arbeide. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fnugget Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 "Kan en som er psykotisk arbeide f.eks.? Bør han det? Hva med en som er manisk? Hva med en som er så dypt deprimert at han/hun har så og si full score på depresjonstestene og strengt tatt burde vært innlagt?" S: De du beskriver her er så syke at de er innlagt. Da kan de selvsagt ikke arbeide. Hjelpes. Poenget er at mange er i gråsoner og i løpet av livet sitt kan ha behov for en pause fra arbeidslivet for å jobbe med seg selv. Hadde forventet at du kom med en unnskyldning i forhold til dette, men det gjorde du nok ikke. Jeg er nok ikke syk på den måten, men klarer ikke å arbeide nå for det. Jeg har ikke klart å arbeide siden mai i fjor. Og jeg vil sannsynligvis ikke komme til å arbeide før det går bedre. Og det har altså ikke noe med holdningen min til arbeidslivet å gjøre. Hvorfor skulle jeg da bruke flere år på høyere utdannelse? Hvorfor skulle jeg da jobbe i mange år på tross av at det kostet meg utrolig mye? Som sagt så finnes det utrolig mange gråsoner. Jeg håper du ikke ser mennesker som såpass endimensjonale at de enten er i arbeid eller ikke og at de som ikke er i arbeid ikke er det pga dårlig holdning. Det er jo litt betenkelig at du som psykiater, fagrepresentant, på et offentlig forum gir uttrykk for sånne sterke generaliseringer. Skulle tro du hadde jobbet såpass lenge i Helsevesenet at du forsto litt mer om alt det "rare" vi mennesker kan komme opp i av kriser og sykdommer i løpet av livet. Og det verste er at det ikke virker som du er i stand til å forstå at dine uttalelser kan virke nedlatende. Det gjør meg veldig betenkt.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hjelpes. Poenget er at mange er i gråsoner og i løpet av livet sitt kan ha behov for en pause fra arbeidslivet for å jobbe med seg selv. Hadde forventet at du kom med en unnskyldning i forhold til dette, men det gjorde du nok ikke. Jeg er nok ikke syk på den måten, men klarer ikke å arbeide nå for det. Jeg har ikke klart å arbeide siden mai i fjor. Og jeg vil sannsynligvis ikke komme til å arbeide før det går bedre. Og det har altså ikke noe med holdningen min til arbeidslivet å gjøre. Hvorfor skulle jeg da bruke flere år på høyere utdannelse? Hvorfor skulle jeg da jobbe i mange år på tross av at det kostet meg utrolig mye? Som sagt så finnes det utrolig mange gråsoner. Jeg håper du ikke ser mennesker som såpass endimensjonale at de enten er i arbeid eller ikke og at de som ikke er i arbeid ikke er det pga dårlig holdning. Det er jo litt betenkelig at du som psykiater, fagrepresentant, på et offentlig forum gir uttrykk for sånne sterke generaliseringer. Skulle tro du hadde jobbet såpass lenge i Helsevesenet at du forsto litt mer om alt det "rare" vi mennesker kan komme opp i av kriser og sykdommer i løpet av livet. Og det verste er at det ikke virker som du er i stand til å forstå at dine uttalelser kan virke nedlatende. Det gjør meg veldig betenkt.. Jeg har sjekket litt med kolleger i ulike spesuialiteter og allmennmedisin om deres syn. Stort sett er dette som følger: De mener at minst 30%, kanskje 50% av de som er utenfor arbeidslivet kunne greid minst 50% jobb om holdningen hadde vært på plass. Dvs at det ikke er sykdommen i seg selv som gjør at de ikke er i arbeid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fnugget Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg har sjekket litt med kolleger i ulike spesuialiteter og allmennmedisin om deres syn. Stort sett er dette som følger: De mener at minst 30%, kanskje 50% av de som er utenfor arbeidslivet kunne greid minst 50% jobb om holdningen hadde vært på plass. Dvs at det ikke er sykdommen i seg selv som gjør at de ikke er i arbeid. ''Stort sett er dette som følger: De mener at minst 30%, kanskje 50% av de som er utenfor arbeidslivet kunne greid minst 50% jobb om holdningen hadde vært på plass. Dvs at det ikke er sykdommen i seg selv som gjør at de ikke er i arbeid.'' Uansett- på grunnlag av dette at opp til 50% kunne vært i jobb om "holdningen" var på plass, så er det fremdeles snakk om 50% og ikke mer enn det. Med andre ord feil grunnlag å generalisere på, etter min mening. Feil grunnlag å bruke, både i forhold til at dette kun er "erfaringsbasert" og ikke forskningsbasert. Og ikke minst til å bruke som en sterk generalisering, både overfor enkeltpasienter og på et offentlig forum som dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 101010 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 ''Stort sett er dette som følger: De mener at minst 30%, kanskje 50% av de som er utenfor arbeidslivet kunne greid minst 50% jobb om holdningen hadde vært på plass. Dvs at det ikke er sykdommen i seg selv som gjør at de ikke er i arbeid.'' Uansett- på grunnlag av dette at opp til 50% kunne vært i jobb om "holdningen" var på plass, så er det fremdeles snakk om 50% og ikke mer enn det. Med andre ord feil grunnlag å generalisere på, etter min mening. Feil grunnlag å bruke, både i forhold til at dette kun er "erfaringsbasert" og ikke forskningsbasert. Og ikke minst til å bruke som en sterk generalisering, både overfor enkeltpasienter og på et offentlig forum som dette. Kansje det bare er fakta som vi har litt vanskelig for å innse? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest provosert! Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg har sjekket litt med kolleger i ulike spesuialiteter og allmennmedisin om deres syn. Stort sett er dette som følger: De mener at minst 30%, kanskje 50% av de som er utenfor arbeidslivet kunne greid minst 50% jobb om holdningen hadde vært på plass. Dvs at det ikke er sykdommen i seg selv som gjør at de ikke er i arbeid. Skremmende å høre at du og dine kollegaer ser på psykisk syke som en gjeng folk med dårlige holdninger... Herregud. Jeg kjenner ganske mange på trygd, og ingen av dem ønsker seg det og skulle gitt MYE for å kunne være i stand til å jobbe. Og tror du ikke de har prøvd? Jo, det har de nemlig. Hva med holdningen til arbeidsgivere som ikke vil ansette folk med psykiske problemer? Det er et mye større problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 101010 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Skremmende å høre at du og dine kollegaer ser på psykisk syke som en gjeng folk med dårlige holdninger... Herregud. Jeg kjenner ganske mange på trygd, og ingen av dem ønsker seg det og skulle gitt MYE for å kunne være i stand til å jobbe. Og tror du ikke de har prøvd? Jo, det har de nemlig. Hva med holdningen til arbeidsgivere som ikke vil ansette folk med psykiske problemer? Det er et mye større problem. Hvordan vet du om de er ærlige? Jeg hadde denne holdningen sjøl, men skjulte det godt for alle sammen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest provosert! Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hvordan vet du om de er ærlige? Jeg hadde denne holdningen sjøl, men skjulte det godt for alle sammen! Jeg kan selvfølgelig ikke ta løgndetektortest på dem og avsløre om de egentlig er late løgnere. Men jeg ser ingen grunn til å skulle mistenke dem for å lyve, det kjenner jeg dem for godt til. Mange hater å gå på trygd, ikke bare fordi man ikke har en jobb man kan tjene egne penger på, men det er like ille å falle utenfor samtaler og det sosiale liv. For ikke så snakke om denne stigmatiseringen om at trygdede er late slasker med dårlige holdninger! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fnugget Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Kansje det bare er fakta som vi har litt vanskelig for å innse? Jeg har ikke vanskelig for å innse at mange har en negativ holdning til å arbeide. Det som provoserer meg er vel NHDs generaliseringer. Og også det at han generaliserer på et grunnlag som man kan kalle erfaringsbasert. Det hadde vært bedre om han kom med noen "fakta" som du kaller det. Eller forskningsbasert. Det kan hende at erfaringene stemmer overens med fakta. Og at det er sånn at opp til 50% av pasientene har en dårlig holdning. Men nettopp derfor synes jeg at NHD som fagperson, offentlig sådan ikke bør generalisere, da dette kan føre til at pasienter kommer ut i det dårlig lys; som feks media. Det befester den felles generelle meningen at mennesker som er uføretrygdet er det pga de ikke gidder å jobbe. Nesten som å høre Bjarne Håkon Hansen det: "Folk må stå opp på morran". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fnugget Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg kan selvfølgelig ikke ta løgndetektortest på dem og avsløre om de egentlig er late løgnere. Men jeg ser ingen grunn til å skulle mistenke dem for å lyve, det kjenner jeg dem for godt til. Mange hater å gå på trygd, ikke bare fordi man ikke har en jobb man kan tjene egne penger på, men det er like ille å falle utenfor samtaler og det sosiale liv. For ikke så snakke om denne stigmatiseringen om at trygdede er late slasker med dårlige holdninger! Det er nettopp det som gjør meg litt betenkt. Denne holdningen vi har i dag, delvis basert på medias spissforumleringer, er at de som er uføre er noen late mennesker som ikke gidder å bidra til samfunnet. Og at de som jobber må betale for de som ikke gidder. Og NHDs uttalelser gjør jo det ikke noe bedre, for å si det sånn. Han er ikke mindre fordomsfull enn mennesker generelt er, og han jobber med mennesker, hver dag. De som tror at mennesker er uføre fordi de er late, kan jo prøve å gå på trygd selv. Så kan de se hvor morsomt det er å ikke har råd til _noe som helst annet_ enn det aller nødvendigste, snu på hver krone, føle seg ekskludert av samfunnet, bli isolert, og skammen man har fordi man ikke klarer å jobbe. Er det så mange som vil ha det sånn, tro? Hvor kommer den oppfatningen fra at det å være på trygd er "lett-tjente penger"? Er det så lett-tjent når man har en alvorlig sykdom som naturlig nok er berettiget uføreytelser? Det å kjempe for livet sitt og sin egen helse - er det å ha en dårlig holdning til å jobbe? Før man i det hele tatt kan klare å jobbe, så bør jo helsen være i noenlunde ok forfatning. For at en skal klare å gi av seg selv, så må der være noe å gi. Mange som er syke kjemper nettopp med det. Det er en tilleggsbelastning psykososialt å bli trygdet. Men mange aner ikke hvordan de ellers skal overleve. Skal man bli straffet for det? Straffet for noe man lovlig og med full rett har fått innvilget pga alvorlig sykdom? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fnugget Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hvordan vet du om de er ærlige? Jeg hadde denne holdningen sjøl, men skjulte det godt for alle sammen! Mennesker som har den holdningen, er lett å avsløre, tro meg:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Skremmende å høre at du og dine kollegaer ser på psykisk syke som en gjeng folk med dårlige holdninger... Herregud. Jeg kjenner ganske mange på trygd, og ingen av dem ønsker seg det og skulle gitt MYE for å kunne være i stand til å jobbe. Og tror du ikke de har prøvd? Jo, det har de nemlig. Hva med holdningen til arbeidsgivere som ikke vil ansette folk med psykiske problemer? Det er et mye større problem. Dette handlet ikke bare om psykisk syke. Det handlet om alle syke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest provosert! Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Dette handlet ikke bare om psykisk syke. Det handlet om alle syke. Så hvorfor skriver du og dine kollegaer attester sånn at de med dårlige holdninger får uføreytelser da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fnugget Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Så hvorfor skriver du og dine kollegaer attester sånn at de med dårlige holdninger får uføreytelser da? Men _hva er_ en dårlig holdning da? Hvordan kan man skille de med dårlig holdning til å jobbe kun fordi de ikke gidder og de med "dårlig" holdning til å jobbe fordi de føler seg _for syke_ til å jobbe? Er det basert på skjønn? Er det troverdig nok som grunnlag for å komme med slike uttalelser? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest um Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Mennesker som har den holdningen, er lett å avsløre, tro meg:) Vet ikke om jeg forsto deg rett, men mener du at folk som "lurer" til seg trygd på feil grunnlag er lett å avsløre ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest um Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg har ikke vanskelig for å innse at mange har en negativ holdning til å arbeide. Det som provoserer meg er vel NHDs generaliseringer. Og også det at han generaliserer på et grunnlag som man kan kalle erfaringsbasert. Det hadde vært bedre om han kom med noen "fakta" som du kaller det. Eller forskningsbasert. Det kan hende at erfaringene stemmer overens med fakta. Og at det er sånn at opp til 50% av pasientene har en dårlig holdning. Men nettopp derfor synes jeg at NHD som fagperson, offentlig sådan ikke bør generalisere, da dette kan føre til at pasienter kommer ut i det dårlig lys; som feks media. Det befester den felles generelle meningen at mennesker som er uføretrygdet er det pga de ikke gidder å jobbe. Nesten som å høre Bjarne Håkon Hansen det: "Folk må stå opp på morran". ''Nesten som å høre Bjarne Håkon Hansen det: "Folk må stå opp på morran".'' Var ikke det om arbeidsledige ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fnugget Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 ''Nesten som å høre Bjarne Håkon Hansen det: "Folk må stå opp på morran".'' Var ikke det om arbeidsledige ? Spiller det noen rolle i denne sammehengen da? Er det lov å si sånn til arbeidsledige og ikke uføre? Er det sikkert at "alle" arbeidsledige sluntrer unna det å jobbe? Det er her snakk om at NHD generaliserer på lik linje med Hansen. Det var bare et eksempel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fnugget Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Vet ikke om jeg forsto deg rett, men mener du at folk som "lurer" til seg trygd på feil grunnlag er lett å avsløre ? Du misforstod meg nok. Jeg mener det er lett å avsløre andres holdninger angående det som er tema her, enten de gir uttrykk for det eller ei. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298776-psykiske-lidelser-og-jobbarbeid/page/2/#findComment-2416682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.