Gå til innhold

Pedofile, ofte psykopatiske?

Anbefalte innlegg

Gjest wonderaka

Har pedofile som forgriper seg på barn en personlighetsforstyrrelse i en sosiopatisk retning..., mens de som søker hjelp frivillig bare er pedofile?

Grunnen til at jeg spørr er fordi venner av meg beskriver sine pedofile overgripere som psykopater også, og overgrepene er også svært grove...

Det jo ikke bare en "uskyldig pedofil som ikke greide styre seg fordi han ikke turte søke hjelp pga samfunnets fordømmelse av pedofili" slik jeg har inntrykk av noen folk tror det dreier seg om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298793-pedofile-ofte-psykopatiske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det må klart ganske antisosiale trekk til ved et hvert tilfelle av sexuelt misbruk av barn. Det samme må sies om de som har kunnskap om slikt misbruk uten å gripe inn.

Det samme gjelder selvsagt også for de som voldtar.

I forhold til det psykopatiske ville jeg fokusert mer på overgrepet enn på legningen.

Gjest wonderaka

Det må klart ganske antisosiale trekk til ved et hvert tilfelle av sexuelt misbruk av barn. Det samme må sies om de som har kunnskap om slikt misbruk uten å gripe inn.

Det samme gjelder selvsagt også for de som voldtar.

I forhold til det psykopatiske ville jeg fokusert mer på overgrepet enn på legningen.

takk for svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...