Gå til innhold

Kan det være wellbutrin?

Anbefalte innlegg

Gjest lithium

Jeg har en bipolar II lidelse. Jeg har hatt en moderat depresjon noen måneder, preget av for stort søvnbehov og stor energimangel. Depresjonen utviklet seg til det verre og jeg startet med wellbutrin 150mg for to uker siden. Nå har jeg gått fra energiløshet til stor rastløshet og motorisk uro, men ingen lette på depresjonen (tvert imot) Det er en tilstand jeg er godt kjent med fra mine blandede episoder og det skremmer meg.

1. Kan det være wellbutrinen som forårsaker den fysiske endringen?

2. Jeg skal egentlig snart øke til 300mg hvis manglende effekt. Bør jeg la være eller kan det tenkes at det kan lette på depresjonen?

To spørsmål om litium

3. Er det slik at den får minsket effekt hvis man slutter og starter opp igjen? (Gjorde det i fjor)

4. I Stephen Fry-programmet som har vært sendt de to siste lørdagene ble det sagt at hvis man slutter på litium så vil lidelsen forverre seg i forhold til hvordan det var før litium. Stemmer det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298841-kan-det-v%C3%A6re-wellbutrin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BipolarII...jeg visst

Ut fra det du forteller, kan man i hvert fall ikke utelukke at det _kan_ skyldes Wellbutrinen. ADen kan gi hypomanisymptomer eller rene hypomanier. Du virker å ha fått hypomanisymptomer blandet med den depresjonen du allerede har. Typisk for mixed state/blandet episode.

Jeg har også hørt det med Litium. Det er vel i så fall noe som "skyves veldig under teppet" fra legemiddelindustrien. Selv om enkelte BP-eksperter i USA (og ev. andre steder) klart registrerer dette fenomenet/forskningsfunnet, er det ikke tvil om at dette ikke er viden kjent.

Eks. da jeg fikk AD av legen, fikk jeg vite at det var "ingen bivirkninger av medisinen"! Det var jo direkte feilinformasjon. Slik manglende informasjon kommer både av 1) for liten kunnskap 2) tilbakeholdelse av informasjon

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...