Gå til innhold

avhenging av å sove

Anbefalte innlegg

Gjest anitasøvn

hei. jeg klarer ikke å stoppe å sove, jeg sover hele tiden. men jeg er ikke trøtt i det hele tatt. føler meg helt våken om morgenen når jeg våkner. prøver og legge meg tidlig (ca kl. 22) for å klare å stå opp, men klarer ikke å komme meg opp før rundt kl 18 neste kveld. sover ofte i 24 timer. sover ofte i en uke og er bare oppe noen få timer om gangen men det er psykisk veldig slitsomt. jeg føler det er noe oppi hodet som bare drar meg tilbake i sengen og inn i søvnen. våkner av og til men sovner lett igjen. prøver å stå opp men hater det. klarer det ikke!! selv om jeg våkner tidlig om morgenen og er lys våken. men vil ikke stå opp. det eneste jeg vil er å sove. det er som om jeg er blitt avhengig av det. klarer ikke å komme meg ut av det. har dette bare med selv disiplin å gjøre? jeg har prøvd men klarer ikke. føler jeg er avhengig og har kommet inn i i sirkel jeg har vært i i mange år. jeg har prøvd terapi og antidepressive midler men det hjelper ikke. jeg føler jeg er blitt avhenging av å sove. jeg vil bare sove.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298858-avhenging-av-%C3%A5-sove/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lysivente

Hei!

Dette hørtes veldig slitsomt ut.

Det er vanlig at depresjon kan føre til stort søvnbehov, hvis du føler deg deprimert og har slitt en stund med det. Men ikke sikkert det er slik for deg.

Jeg kjenner noen som har fått diagnosen ME (Myalgisk Encefalopati), det er en somatisk sykdom som fører til stor utmattelse (kronisk utmattelsessyndrom).

Ta dette opp med legen din, kanskje finnes det noe som kan hjelpe deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...