Gå til innhold

Hva feiler meg?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer iblant

Takk for at du svarte.

Hvordan blir pasienter som ber om en ny/grundigere utredning tatt i mot? Er det noe dere innen psykiatrien synes er greit, eller blir dere bare irritert og oppgitt på masete pasienter.

Skal be om en skikkelig utredning når jeg får snakket med legen igjen.

'' Hvordan blir pasienter som ber om en ny/grundigere utredning tatt i mot? Er det noe dere innen psykiatrien synes er greit, eller blir dere bare irritert og oppgitt på masete pasienter. ''

Du kan alltids spørre NHD om dette, men han kan bare svare for seg selv. Og folk innen psykiatrien er _veldig_ forskjellige på det området. Noen vil synes det er helt grei, noen vil sikkert til og med synes det er positivt, mens andre blir som du sier irritert og oppgitt og synes det er masete pasienter.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Med andre ord har jeg aldri tatt noen slike diagnostiske intervju.

Jeg har bare tatt disse graderingsskalaene uten å være skikkelig utredet.

Spørsmålet er om jeg burde bedt om et slikt diagnostisk intervju? Spesielt ettersom terapeuter etterhvert har vært i tvil om mange diagnoser og hintet frempå om forskjellig.

Du svarte forøvrig ikke på hva PARS var for noe?

Beklager. Jeg kjenner ikke PARS. (Kan det være PANSS?)

Gjest lurer iblant

Beklager. Jeg kjenner ikke PARS. (Kan det være PANSS?)

Jeg har mine sterke tvil om det.

Det ble skrevet (nå husker jeg ikke helt ordrett, men): "PARS gir bare utslag på sosial fobi, og Liebowitz bekrefter dette."

"Gir utslag på" kan godt ha vært "viser bare", "indikerer kun" eller et eller annet annet i den duren. Men det stemmer vel uansett dårlig med at den skulle si noe om Schizofreni?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...