Gå til innhold

nhd - endogen depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest endogen

du skriver at de må behandles ellers vil vi leve med det resten av livet. hva med de som medisiner ikke virker på, eller oss som ikke tåler Ad. Er det ikke noe håp? Hadde for noen år siden kontakt med en psykiater som sa at en depresjon alltid ville brenne ut, at ingen gikk med deprejon resten av livet? Han er en erfaren psykiater.?? Var det bare trøste prat.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299009-nhd-endogen-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

"du skriver at de må behandles ellers vil vi leve med det resten av livet. hva med de som medisiner ikke virker på, eller oss som ikke tåler Ad?"

S: Rediagnostikk. Er det bipolar depresjon? Stemningsstabiliserende medisiner evt ECT.

"Er det ikke noe håp? Hadde for noen år siden kontakt med en psykiater som sa at en depresjon alltid ville brenne ut, at ingen gikk med deprejon resten av livet? Han er en erfaren psykiater.?? Var det bare trøste prat.?"

S: Det er alltid håp så lenge de beste ikke er konsultert og ikke all behandling er prøvd. Depresjoner kan gå over, men de kommer nesten alltid igjen. Det var mest trøst og litt faglighet, men bare litt.

Gjest endogen

"du skriver at de må behandles ellers vil vi leve med det resten av livet. hva med de som medisiner ikke virker på, eller oss som ikke tåler Ad?"

S: Rediagnostikk. Er det bipolar depresjon? Stemningsstabiliserende medisiner evt ECT.

"Er det ikke noe håp? Hadde for noen år siden kontakt med en psykiater som sa at en depresjon alltid ville brenne ut, at ingen gikk med deprejon resten av livet? Han er en erfaren psykiater.?? Var det bare trøste prat.?"

S: Det er alltid håp så lenge de beste ikke er konsultert og ikke all behandling er prøvd. Depresjoner kan gå over, men de kommer nesten alltid igjen. Det var mest trøst og litt faglighet, men bare litt.

kan det gå år imellom eller er det jevnlig. jeg er ny på depresjonsfronten og ikke bipolar.

Gjest anonyminatten

Det er alltid håp :)

Nå har jeg oppfattet det slik at en endogen depresjon skyldes noe som kommer innenfra deg selv. Altså ikke påvriket av yttre faktorer.

Jeg er av den oppfatning at vi mennesker kan klare ufattelig mye - selv uten medikamenter.

Jeg tror ikke du behøver leve med dette hele livet - men jeg tror du trenger endringer i livet. Flytte fokus utover og fremover. Høres kanskje ut som en enkelt filosofi - men det enkle er ofte det beste.

Det viktigste er i hvertfall at du tror at du kan bli bedre og fortsetter og jobbe for og bli det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...