Gjest Kvinnen24 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hei, Jeg har hørt at en del mennesker som er veldig deprimerte kan begå selvmord når de begynner å bli bedre. Er det fordi de da endelig får krefter til å gjøre det? Jeg har selv vært deprimert i 2 år og er så langt nede nå at jeg ikke engang klarer å planlegge å ta livet mitt. Tenker på det hele tiden for nå gjør det så vondt inni meg at jeg ikke holder ut lengre! Men er så sliten at jeg ikke klarer å jobbe, klarer såvidt å få presset i meg litt mat, men alt annet er veldig tungt. Ingen mimikk, tung i kroppen. Før tenkte jeg mye mens jeg var deprimert, nå klarer jeg ikke å tenke nesten. Jeg håper på å bli bedre uten å ta livet av meg, men akkurat nå vil jeg så intenst dø, men klarer som sakt ikke å tenke ut noe, skrive avskjedsbrev og sånn. Er det fare for at jeg vil ta livet av meg dersom jeg kommer meg nå? Har aldri vært innlagt og vil helst unngå det, men innser at det kanskje kan være en eneste løsning etter å hatt det sånn i et par uker nå. Får oppfølging av fastlegen og søker etter psykolog. Tror du/dere at jeg står i fare for å ta livet mitt dersom jeg hviler nok til å få krefter til det eller er det sånn at jeg da får krefter til å komme meg ut av dette? Burde jeg legge meg inn før jeg blir såpass bra? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299080-for-sliten-til-selvmord/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonyminatten Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Dette kan du finne veien ut av.... Slik du har det nå - ville jeg lagt meg inn. Det kan for mange føles som et nederlag og legge seg inn - slik var det for meg. Det førte derimot til en reell endring i livet mitt i positiv retning. Det virker ikke på din beskrivelse av din hverdag - som om du har noe og tape på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299080-for-sliten-til-selvmord/#findComment-2418176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.