Gjest Jeg er god nok som jeg er Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Er det noe man som jente kan gjøre for å øke sexlysten? Det finnes jo naturpreparater som reklamerer med å skulle virke, men jeg er skeptisk til dette da jeg går på en del medikamenter og jo ikke vet om de kan virke inn på hverandre. Jeg går på Remeron og Levaxin. I tillegg tar jeg Yasmin p-piller (også for psyken). Remeron og Levaxin kan jeg vel ikke slutte med, men jeg tror jeg har psyke til å tørre å prøve meg uten Yasmin nå dersom den kan ha innvirkning på sexlysten? Det vil vel dog sikkert følels skumlere å ha sex dersom man ikke går på pillen også, tenker jeg. Eller er det noe annet jeg kan gjøre? Det er flere år siden jeg har kjent noe sexlyst, men det har ikke plaget meg nevneverdig før da jeg har vært singel og ikke hatt noe behov for sex. Nå prøver jeg derimot å skaffe meg type, og det plager meg (og typen også) at jeg mangler lyst. Man kan sikkert tro at det er depresjon som gjør at jeg ikke kjenner lyst, og det kan godt hende, men jeg betviler vel at jeg noen gang blir mindre deprimert enn jeg er nå. Jeg har det egentlig ganske bra. Kjenner dog på litt likegyldighetsfølelse og mistenker at Remeron kanskje kan være skyld i det, men vil likevel ikke slutte på Remeron da jeg har det mye bedre på den enn jeg har hatt på noe annet AD. Eneste alternativet jeg ser kunne være å prøve noe stemningsstabiliserende i steden (har diagnosen tilbakevendende depresjon) men det får jeg vel ikke mulighet til. Sist jeg følte virkelig sexlyst og ble ordentlig tent var i 2004 omtrent. Så jeg vet hvilken følelse det er jeg savner, og jeg vet hva som skjer med kroppen når man kjenner slik lyst. Jeg har vurdert om typer jeg har prøvd å finne meg siden bare har vært "feil typer" og at det er derfor jeg ikke har kjent på lyst, men det er vel uansett ikke normalt å gå så lenge uten lyst. De andre single kvinnene på jobb er på utkikk etter type "for man har jo behov" som de sier, men jeg kjenner altså overhodet ikke disse seksuelle behovene. Jeg kan ha bittelitt lyst over veldig korte perioder (det går over etter noen minutter) og jeg blir aldri slik åpen som jeg ble i 2004. Jeg har lyst på type/mann av andre grunner enn seksuelle behov, men ser det kan bli vanskelig å få seg type når jeg ikke får denne lysten. Skal jeg vente og se om rette person (han som gir meg lyst) dukker opp, og bare slå fra meg alle andre gutter? Vil jeg finne denne gutten? Eller er det noe unormalt med meg som jeg burde forsøke å gjøre noe med? Og at jeg ville tenne når dette er gjort noe med? Ha kan jeg i så fall gjøre? Jeg vet du ikke kan si noe om hvorvidt man kan blande medisiner og naturpreparater, men såvidt jeg har forstått finnes det ikke noe medisin for å øke kvinners sexlyst? Hva ville du ha gjort? 1) Sluttet med Yasmin og sett om det øker lysten? 2) Prøvd noe naturpreparater? (Feminex, Ginseng, Rosenrot el.l) 3) Mast og slåss for å få prøve stemningsstabiliserende i steden for Remeron? ( 3b) Hvis det er Remeron som gir meg likegyldighetsfølelse kan den vel også være til hinder for sexlysten? 3c) Men kan i så fall fastlegen sette igang behandling med stemningsstabiliserende? (Jeg har ingen andre)) 4) Bare se an tiden og se om den rette fyren som gir meg lyst dukker opp? Jeg kan sikkert poste dette på et annet forum også (samliv/seksualitet) men jeg prøver meg her først fordi det jo er mye psykiatri inne i bildet. Tror du de på samliv/seksualitet kan svare meg bedre skal jeg dog gjerne poste der og gledelig betale for et svar. Jeg har prøvd å kontakte fastlegen min, men han kan visst ikke gi meg time på flere måneder, og jeg skulle gjerne hatt et svar tidligere da det er nå jeg prøver å skaffe meg type. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299167-nhd-%C3%B8ke-sexlysten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aldri i verden om jeg står frem med navn! Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg fikk prøve potensmiddel som var for menn. ( chialis) Legen skrev resept i mannens sitt navn, og jeg spiser de :-) De fungerer veldig godt på meg, men som legen sier så vet vi ikke om det sitter mellom øra, eller om det faktisk har effekt. Tar de en halv time før leggetid, og blir klar som ett egg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299167-nhd-%C3%B8ke-sexlysten/#findComment-2418986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ......... Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg fikk prøve potensmiddel som var for menn. ( chialis) Legen skrev resept i mannens sitt navn, og jeg spiser de :-) De fungerer veldig godt på meg, men som legen sier så vet vi ikke om det sitter mellom øra, eller om det faktisk har effekt. Tar de en halv time før leggetid, og blir klar som ett egg! Jeg har samme problem. Har vært samboer i over 2 år og har ikke lyst. Har sluttet med medisiner i høst uten effekt. Brukte efexor, lamictal, og solian. Men som sagt, det hjalp ikke å slutte på medisinene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299167-nhd-%C3%B8ke-sexlysten/#findComment-2419225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Takk for at du har satt opp innlegget ditt nettopp slik jeg liker. Denne gangen velger jeg dog å svare i en litt annen rekkefølge. 1. Remeron er ikke kjent for å gi seksuelle bivirkninger. Dog kan en ikke se bort fra at det kan gjelde hos enkelte. Wellbutrin er kanksje det eneste stoff som er dokumentert å være et afrodisikum. Kanskje du kan spørre legen din om å få dette i tillegg til Remeron i første omgang. Dersom dette virker bra, kan du langsomt trappe ned Remeron. 2. Det finnes ingen "naturmidler" som i førsøk har vist seg å øke sexlysten. De pengene kan du spare. 3. Sex har positiv feedback på sexlysten. Dvs den som har mye sex får mer lyst på mer sex. Langvarig fravær fra sex slukker sexlysten. (Hvordan skulle de som levde i sølibat ellers greid seg?) Dersom en ikke har sexlyst, (men har lyst til å ha det), bør derfor starte med sex for å få lysten tilbake. 4. Jeg tror på teorien om DR. Mange kan få til et ok seksualliv med ganske mange dersom de er litt oppmerksomme og liker hverandre godt. Dog er det er noen mennekser som passer så godt sammen at lysten og begjæret flammer år etter år både i gode og vonde dager. De som opplever det kan bare fryde seg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299167-nhd-%C3%B8ke-sexlysten/#findComment-2419550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg er god nok som jeg er Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Takk for at du har satt opp innlegget ditt nettopp slik jeg liker. Denne gangen velger jeg dog å svare i en litt annen rekkefølge. 1. Remeron er ikke kjent for å gi seksuelle bivirkninger. Dog kan en ikke se bort fra at det kan gjelde hos enkelte. Wellbutrin er kanksje det eneste stoff som er dokumentert å være et afrodisikum. Kanskje du kan spørre legen din om å få dette i tillegg til Remeron i første omgang. Dersom dette virker bra, kan du langsomt trappe ned Remeron. 2. Det finnes ingen "naturmidler" som i førsøk har vist seg å øke sexlysten. De pengene kan du spare. 3. Sex har positiv feedback på sexlysten. Dvs den som har mye sex får mer lyst på mer sex. Langvarig fravær fra sex slukker sexlysten. (Hvordan skulle de som levde i sølibat ellers greid seg?) Dersom en ikke har sexlyst, (men har lyst til å ha det), bør derfor starte med sex for å få lysten tilbake. 4. Jeg tror på teorien om DR. Mange kan få til et ok seksualliv med ganske mange dersom de er litt oppmerksomme og liker hverandre godt. Dog er det er noen mennekser som passer så godt sammen at lysten og begjæret flammer år etter år både i gode og vonde dager. De som opplever det kan bare fryde seg :-) Tusen takk for svar. Hvis jeg skal foreslå for legen å starte med Wellbutrin i tillegg til Remeronen, hva slags dose tenker du da det er lurt å bruke til det formålet? Ettersom det er så vanskelig å få en legetime tenker jeg det kan være greit å ha noen flere opplysninger med en gang dersom legen skulle ha spørsmål rundt det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299167-nhd-%C3%B8ke-sexlysten/#findComment-2419670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg er god nok som jeg er Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg har samme problem. Har vært samboer i over 2 år og har ikke lyst. Har sluttet med medisiner i høst uten effekt. Brukte efexor, lamictal, og solian. Men som sagt, det hjalp ikke å slutte på medisinene. Kan jeg få spørre om du heller ikke hadde lyst for to år siden da du ble samboer? Reagerte ikke din (da poetensielle) samboer på det? Og kan jeg spørre om du har sex selv om du ikke har lyst? (Slik NHD foreslår for å øke lysten) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299167-nhd-%C3%B8ke-sexlysten/#findComment-2419672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Kan jeg få spørre om du heller ikke hadde lyst for to år siden da du ble samboer? Reagerte ikke din (da poetensielle) samboer på det? Og kan jeg spørre om du har sex selv om du ikke har lyst? (Slik NHD foreslår for å øke lysten) Jeg har sex en gang i blandt, men det er sjelden. Han hadde et veldig aktivt sexliv før, og han savner det selfølgelig. Men han er vandt med at tiligere partner har kunnet hoppe rett på sak. Jeg har sagt at det ikke er mulig for meg og han må jobbe for det. Jeg syns det hjelper når han masserer meg på øverste del av ryggen, og får da lyst. Jeg blir jo av og til usikker, og redd for at forholdet skal ryke, men han har aldri sagt eller hintet til det, og sier at han elsker meg. Så jeg må jo bare stole på det. vi har det fint ellers. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299167-nhd-%C3%B8ke-sexlysten/#findComment-2419727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest profile Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Takk for at du har satt opp innlegget ditt nettopp slik jeg liker. Denne gangen velger jeg dog å svare i en litt annen rekkefølge. 1. Remeron er ikke kjent for å gi seksuelle bivirkninger. Dog kan en ikke se bort fra at det kan gjelde hos enkelte. Wellbutrin er kanksje det eneste stoff som er dokumentert å være et afrodisikum. Kanskje du kan spørre legen din om å få dette i tillegg til Remeron i første omgang. Dersom dette virker bra, kan du langsomt trappe ned Remeron. 2. Det finnes ingen "naturmidler" som i førsøk har vist seg å øke sexlysten. De pengene kan du spare. 3. Sex har positiv feedback på sexlysten. Dvs den som har mye sex får mer lyst på mer sex. Langvarig fravær fra sex slukker sexlysten. (Hvordan skulle de som levde i sølibat ellers greid seg?) Dersom en ikke har sexlyst, (men har lyst til å ha det), bør derfor starte med sex for å få lysten tilbake. 4. Jeg tror på teorien om DR. Mange kan få til et ok seksualliv med ganske mange dersom de er litt oppmerksomme og liker hverandre godt. Dog er det er noen mennekser som passer så godt sammen at lysten og begjæret flammer år etter år både i gode og vonde dager. De som opplever det kan bare fryde seg :-) DR? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299167-nhd-%C3%B8ke-sexlysten/#findComment-2419839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Tusen takk for svar. Hvis jeg skal foreslå for legen å starte med Wellbutrin i tillegg til Remeronen, hva slags dose tenker du da det er lurt å bruke til det formålet? Ettersom det er så vanskelig å få en legetime tenker jeg det kan være greit å ha noen flere opplysninger med en gang dersom legen skulle ha spørsmål rundt det. Wellbutrin 150 mg x 1 per døgn. Kan økes til 300 mg per døgn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299167-nhd-%C3%B8ke-sexlysten/#findComment-2419904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg er god nok som jeg er Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Wellbutrin 150 mg x 1 per døgn. Kan økes til 300 mg per døgn. Har nå lest på Wellbutrin på felleskatalogen, og ser at det står noe om fare for kramper. Da jeg gikk på videregående (Altså omlag 15 år siden) fikk jeg en gang Primperan for magesmerter. Jeg brukte bare små doser, men fikk likevel noen heftige kramper i kjeven. Legen trodde jeg hadde stivkrampe og sendte meg på sykehus. Der var jeg noen dager og tok masse tester på masse forskjellig før de konkluderte med at det antagelig var Primperan som hadde utløst det selv om det visstnok var helt unormalt på voksne mennesker. Jeg hadde visst også noen verdier i leveren som kunne tyde på at det var medikamentet (Hadde verdier som en langtkommen alkoholiker eller noe slikt) Vil denne historien kanskje bety at jeg bør være forsiktig med Wellbutrin, eller er det ingen ting å bry seg om? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299167-nhd-%C3%B8ke-sexlysten/#findComment-2419975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg er god nok som jeg er Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg fikk prøve potensmiddel som var for menn. ( chialis) Legen skrev resept i mannens sitt navn, og jeg spiser de :-) De fungerer veldig godt på meg, men som legen sier så vet vi ikke om det sitter mellom øra, eller om det faktisk har effekt. Tar de en halv time før leggetid, og blir klar som ett egg! Placebo er helt greit for meg så lenge det fungerer ;-) Men jeg har jo ingen man det kan skrives ut resept til, da... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299167-nhd-%C3%B8ke-sexlysten/#findComment-2419977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Har nå lest på Wellbutrin på felleskatalogen, og ser at det står noe om fare for kramper. Da jeg gikk på videregående (Altså omlag 15 år siden) fikk jeg en gang Primperan for magesmerter. Jeg brukte bare små doser, men fikk likevel noen heftige kramper i kjeven. Legen trodde jeg hadde stivkrampe og sendte meg på sykehus. Der var jeg noen dager og tok masse tester på masse forskjellig før de konkluderte med at det antagelig var Primperan som hadde utløst det selv om det visstnok var helt unormalt på voksne mennesker. Jeg hadde visst også noen verdier i leveren som kunne tyde på at det var medikamentet (Hadde verdier som en langtkommen alkoholiker eller noe slikt) Vil denne historien kanskje bety at jeg bør være forsiktig med Wellbutrin, eller er det ingen ting å bry seg om? Her er det tenkt på kramper av epileptisk type. Tror ikke du har noen grunn til å bekymre deg. Hvis det er noe med leveren din og omsetning av legemidler, er det en ekstra grunn til å måle serumkonsentrasjoner på medisiner en bruker over tid for å sikre at en får riktig dose. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299167-nhd-%C3%B8ke-sexlysten/#findComment-2420127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.