Gjest fått jobb Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Jeg fikk telefon idag om at jeg har fått jobb i et shippingselskap, som en junior controller (i regnskap). Dette var kjempe gøy for det er et selskap jeg veldig gjerne vil jobbe i. De skal sende meg et tilbud i posten idag, men jeg spurte om lønnen og den var på 325 000kr. Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet. Jeg er nyutdannet økonom (bachelor), og har ingen regnskapserfaring, så jeg kan kanskje ikke forvente noe særlig høyere lønn? "Trøsten" er at da vedkommende hørte at jeg ble litt skuffet over lønnen fortalte han at jeg først er der på prøvetid og dersom alt går fint så kan lønnen fort gå oppover. Jeg kommer nok til å ta jobben. Men hva synes dere om 325 000kr i startlønn? Er det for lavt? Jeg vet at det er stor etterspørsel for økonomer i arbeidsmarkedet nå (og dette firma virket ganske desperate etter å få noen i stillingen raskt), så kanskje derfor jeg hadde håpet på en lønn på rundt 350 000kr. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Jeg synes den lønna er virkelig god som startlønn! Jeg har femårig økonomisk utdannelse, var ferdig i 1996. Hadde startlønn på 232000. Har hatt 340.000 i flere år, men er nå gått opp til 370.000 - altså etter nesten 12 år. Jobber i en liten privat bedrift. 0 Siter
mrxx Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Dette er ikke dårlig, dette mener jeg er omtrent der du skal være som nyutdannet bachelor. Du går nok raskt opp til 350.000,- Du har nok ingen grunn til å være skuffet. 0 Siter
Gjest hilsen vernepleieren Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har 320.000 kr i året med full ansienitet og kommer ikke høyere. Jeg har også bachelorgrad og er vernepleier. 325.000 kr i begynnerlønn er jo ikke det verste da sammenlignet med den lønn vi i helsevesenet får. Der begynner lønna på 280.000 med 3-årig høgskole. Lurer på om jeg skal ta ny utdanning, da jeg ikke er særlig fornøyd med lønna mi. 0 Siter