Gå til innhold

Smertefulle blemmer i underlivet


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

For over en uke siden ble jeg plaget av intens kløe og svie i underlivet og det var rødt og opphovnet. Regnet med at dette var soppinfeksjon og startet behandling med Canesten krem og stikkpille (500mg). Imidlertid ble det ikke bedre og jeg gikk derfor til lege etter 4 dager. Legen mente at dette var en hissig soppinfeksjon. Hadde så vidt utslag på CRP. Tok ny CRP dagen etter og denne viste en svak stigning (12). Jeg fikk resept på Fluvonazol Alpharma. Kløingen gav seg etter hvert men ble erstattet av intens sviing og det kommer stadig blemmer (hvite med rød kant rundt) mellom kjønnsleppene som er veldig smertefulle ved berøring og det er til tider vanskelig å gå 'vanlig'. Det danner seg en del veske og noe blod. Det svir og rundt endetarmen. Kan det være mulig at legen har hatt feil og at dette er Herpes eller en annen type infeksjon? Jeg bruker ennå Canesten krem - er dette farlig dersom det ikke er sopp jeg har? Det ble tatt prøve som ble sendt til dyrking- vil denne avdekke om det er herpes eller en annen type sykdom? Vil du anbefale meg å ta kontakt med legen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med herpes i underlivet, men har hatt det i munnen - og det høres veldig likt ut. Jeg synes kanskje legen må se på dette igjen. Det kommer vel ikke blemmer når man har sopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Også plaget av sopp

Synest du bør ta kontakt med legen igjen,for å høre om det ble tatt herpes prøve . Tror denne bør tas i begynnelsen av utbruddet for å være pålitelig.

Sjelden at soppinfeksjon er så ille,tror jeg.

Synest uansett at Canesten er for dårlig,prøv noe annet på resept.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er selvfølgelig ikke mulig å stille "fjerndiagnose" på en sykdom som du beskriver, uten undersøkelse. Enda verre er det å "overprøve" en diagnose som ble stilt av en kollega som har undersøkt deg. Jeg kan bare vurdere mulighetene som kan være aktuelle, igjen basert på din beskrivelse. Min første tanke på symptomene : kløe,, svie, rødt og opphovnet, det er de mest typiske symptomer ved Candida (sopp)infeksjon. Men siden den ikke reagerer på antisopp b ehandling bør man tenke på alternative infeksjoner. Det meste peker i alle fall i retning av infeksjon. De mest aktuelle allternativer er det kanskje viru, i første rekke herpes simplex virus. Blemmer er typiske for herpes, saammen m ed svie og smerter. Blemmene sprkker etterhvert og kan bli smittet med bakterier. Om prøven som ble tatt vil avsløre hvilken type infeksjon det er avhengig av om det er rekvirert både bakteriologisk og virologisk undersøkelse. Det må rekvireres spesielt. Mest vanlig er å sende slike undersøkelser på bakterier. Resultatene derfra skulle foreligge i løpet av noen dager og hvis de er positive for bakterier vikl sikkert behandlingen justeres. Du skal i alle fall ikke nøye deg med at det ikke blir påvist bakteriell infeksjon. Et spørsmål er om du hadde blemmene da du blew undersøkt. Hvis ikke vil jeg tro at herpes var kanskje ikke en mest aktuell diagnose og prøven ble heller ikke sendt til en slik undersøkelse. I tilfelle synes jeg at du skal ikke vente alt for lenge før du oppsøker lege igjen. Det er ikke farlig å ta Canesten selv om det ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...