Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Jeg har et problem...jeg har dårlig selvtillit og er nervøs mye mer enn det som er nødvendig. Når jeg først får den nervøse følelsen i kroppen klarer jeg ikke få den ut igjen ,kan ligge nervøs en hel natt helt uten grunn....og da er det ikke så lett å sove. Det verste er at jeg blir nervøs bare ved å tenke på det...så da prøver jeg selvsagt ikke tenke på det...men det er selvsagt umulig å ikke tenke på noe som okkuperer mange av tankene dine. I en situasjon hvor det faktisk er en grunn til å være nervøs er det selvsagt enda verre. Det største problemet mitt nå er at jeg er snart ferdig utdannet kirurg ,og er NØDT å takle stress bra ,og viktigst av alt må jeg kunne operere uten å skjelve på hendene - noe som skjer når jeg er nervøs,noe som jeg er foran enhver operativ situasjon. Jeg stoler ikke på mine egne evner i det hele tatt,så jeg tror mye kunne blitt bedre hvis jeg hadde fått fikset selvtilliten. Jeg har sett litt på hypnose og slikt ,ettersom det ser ut til å ha hjulpet mange med et lavt selvbilde ,men har ikke klart å bli hypnotisert enda ,lurer på om jeg er immun. Jeg har ca 6 måneder på å fikse dette problemet ,før jeg må ut i praksis og operere alene. Mest av alt kunne jeg tenke meg å se en psykolog, men har verken penger eller tid eller mulighet(bor ikke i Norge). Har vurdert å ta B-blockere -propanolol etc. før operasjoner ,tror du det ville hjulpet mot skjelvingen ? Har du noen andre råd for meg? syns du jeg bør prøve alternative metoder som hypnose, tankefeltterapi etc.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299287-un%C3%B8dvendig-nerv%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.