Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Jeg har et problem...jeg har dårlig selvtillit og er nervøs mye mer enn det som er nødvendig. Når jeg først får den nervøse følelsen i kroppen klarer jeg ikke få den ut igjen ,kan ligge nervøs en hel natt helt uten grunn....og da er det ikke så lett å sove. Det verste er at jeg blir nervøs bare ved å tenke på det...så da prøver jeg selvsagt ikke tenke på det...men det er selvsagt umulig å ikke tenke på noe som okkuperer mange av tankene dine. I en situasjon hvor det faktisk er en grunn til å være nervøs er det selvsagt enda verre. Det største problemet mitt nå er at jeg er snart ferdig utdannet kirurg ,og er NØDT å takle stress bra ,og viktigst av alt må jeg kunne operere uten å skjelve på hendene - noe som skjer når jeg er nervøs,noe som jeg er foran enhver operativ situasjon. Jeg stoler ikke på mine egne evner i det hele tatt,så jeg tror mye kunne blitt bedre hvis jeg hadde fått fikset selvtilliten. Jeg har sett litt på hypnose og slikt ,ettersom det ser ut til å ha hjulpet mange med et lavt selvbilde ,men har ikke klart å bli hypnotisert enda ,lurer på om jeg er immun. Jeg har ca 6 måneder på å fikse dette problemet ,før jeg må ut i praksis og operere alene. Mest av alt kunne jeg tenke meg å se en psykolog, men har verken penger eller tid eller mulighet(bor ikke i Norge). Har vurdert å ta B-blockere -propanolol etc. før operasjoner ,tror du det ville hjulpet mot skjelvingen ? Har du noen andre råd for meg? syns du jeg bør prøve alternative metoder som hypnose, tankefeltterapi etc.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299287-un%C3%B8dvendig-nerv%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...