Gjest Stavangermann! Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hei Jon! Jeg har vært plaget gjennom hele livet mitt av mye rødhet i ansiktet og ved små anstrengelser ser jeg ut som en hummer.Jeg er rødligst rundt kinnene og ellers i ansiktet med unntak av pannen.Jeg hører snakk om denne såkalte Vbeam perfecta, men den finnes visstnok ikke i stavanger?. Er den å anbefale for mitt problem? Ville veldig gjerne visst sånn ca hvor mange behandlinger som trengs og pris, da det kan bli i dyreste laget å reise frem og tilbake til oslo mellom hver behandling 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299382-hudproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hallo Stavangermann ! Slik rödhet som du beskriver skyldes som regel utbredte små blodkar i övre hudlag i ansiktet. Tilstanden kan vaere veldig plagsom med sjenerende rödhet samt varmefölelse og brenning i huden. Blodkarlaser kan hjelpe. IPL, såkalt intenst pulset lys kan også ha effekt. Jeg har först og fremst erfaring med lasere og mener nok at en karlaser som Vbeam Perfecta er noe av det som kan hjelpe best . Nesten tilsvarende lasere fra Cynosure har sannsynlighvis omtrent samme effekt. Med Perfecta har man fordelen fra tidligere karlasere at selve lys/laserenergien er fordelt på en annen måte og dessuten har valgfri(for legen) pulsvarighet, noe som gir större muligheter for effekt og mye mindre bivirkninger i form av rödhet og hevelse etterpå. Pga dette og gasskjöling på huden slår det heller ikke ut med blåmerker etter behandlingen og ujevnt resultat med lysere partier er også svärt sjelden. Man må regne 2-4 behandlinger og kan da som regel oppnå at brenningen opphörer , at de röde område blir mer diffuse og ikke påfallende. Hver behandling koster 1250 til 2000 kr , som regel mest förste gang og så avtakende. Lykke til . Mvh Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299382-hudproblemer/#findComment-2422571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.