Gå til innhold

NDH: Er ikke dette bare tull?

Anbefalte innlegg

Det sies at denne testen er utarbeidet av en psykolog og at svaret en gir viser om en er psykopat eller ikke, men dette tror jeg ikke noe på. Svaret en får på denne oppgaven viser vel egentlig bare hvor god en er på logisk ressonement, uten å la seg påvirke av "ytre" faktorer som f.eks erfaringer og følelser.

"En kvinne deltok i sin mors begravelse. Der traff hun en mann hun ikke kjente. Hun synes mannen var fantastisk. Rett og slett drømmemannen, og hun ble forelsket i ham øyeblikkelig! Da begravelsen var over forsvant han uten at hun hadde klart å få telefonnummeret hans. Ingen visste hvem han var og hun kunne ikke kontakte ham. Noen dager senere drepte hun søsteren sin.

Spørsmål: Hva var motivet for at hun drepte søstera?"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299447-ndh-er-ikke-dette-bare-tull/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan jo ikke være annet enn tull. Jeg ser hva svaret er, men det er selvfølgelig fordi jeg resonnerte meg fram til den logiske slutningen. Man antar at drapet har sammenheng med mannen, og finner derfor det eneste "logiske" motivet.

Er ikke svaret at mannen er presten eller en ansatt i begravelsesbyrået eller noe sånt? Har hørt det en gang, men husker ikke.

Gjest fnugget

Mitt svar: Hun regner vel med at mannen vil dukke opp igjen i søsterens begravelse. Betyr det at jeg er psykopat? :)

Det svaret ramla meg ikke engang inn ;o)

Det er sikkert noe i den historien og hvordan man tenker seg frem til løsningen, selv om jeg nekter å tro at dette kan være en seriøs test. :o)

Annonse

Gjest BipolarII...jeg visst

Denne såkalte testen virker mer som en "tullegåte".

Skulle jeg svart, ville jeg si noe sånn som at det som lå bakenfor var at hun må ha vært riv ruskende gal. Kanskje har hun innbilt seg at søsteren sto i veien for at hun fikk kontakt med mannen. Ellers var hun så skrudd at hun trodde mannen ville dukke opp igjen i søsterens begravelse. Slik at hun kunne få sett denne mannen hun ble stupende forelsket i ved første blikk. Eller denne mannen kan jo for så vidt ha vært søsterens nye kjæreste som hun (den gale kommende drapskvinnen) traff for første gang i denne begravelsen. Rett og slett at hun derigjennom hadde som motiv å rydde søsteren av veien, slik at hun kunne kapre ham. Tror likevel ikke mannen ville kastet sin elsk på henne. Slike personer som er iskalde, kan man skue på hårene. I hvert fall noen ganger, forhåpentligvis.

Kvinnen i denne tullegåten er det nærliggende å tro at har en alvorlig personlighetsforstyrrelse som er antisosial og/eller emosjonelt ustabil i tillegg.

Kunne aldri falt meg inn å tenke som denne kvinnen. Hun har en merkelig form for logikk som ikke henger på greip.Motivet må ha vært egoisme, selvsentrerthet der manipulasjon, strategi og kløkt lå sterkt til grunn bakom det hele.

Jaja, mye man kan si om en slik psyk handling/kvinne i en slik tulletest/tullegåte.

Hva er det såkalte svaret som beviser at man er psykopat eller ikke? Gleder meg til å få vite svaret på denne tulletesten!

Min første tanke var at hun kanskje lå i arvestrid med søstera. Min andre at det vet man da for pokker ikke fordi det kan ligge en haug med ting både før og etter denne dagen man ikke vet noe om som utløste drapet.

Om det diagnostiserer meg som psykopat aner jeg ikke.

Tullegåte. Ubrukelig til diagnostisering.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...