Gå til innhold

Har jeg et etisk ansvar?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fnugget

Jeg mener du har et etisk ansvar. Kontakt pasientombudet og be om hjelp.

Ja har kanskje det, men det gjør det jo bare vanskeligere egentlig. Uansett hva jeg gjør så blir det på en måte ikke helt riktig. Kontaktet pasientombudet anonymt, men de kunne ikke komme med annet enn noen generelle lovformuleringer. De kunne ikke si verken mer eller mindre tydeligvis.

Og hvis jeg melder det så blir det nok en skitten kamp. Jeg vil det på mange måter, men må vite at jeg er klar for det. Det surrer rundt i hodet mitt hele tiden, også fordi jeg selv ønsker oppreising, jeg trenger på en måte å statuere at det som ble gjort ikke var greit og har påført skade.

I natt drømte jeg faktisk at han hadde rotet det til med flere enn meg og at jeg derfor gikk videre med det. Kunne jeg bare finne ut mer om han, så kanskje det hadde vært lettere. Men bare jeg ser navnet på trykk så får jeg angst. :-(

Ja har kanskje det, men det gjør det jo bare vanskeligere egentlig. Uansett hva jeg gjør så blir det på en måte ikke helt riktig. Kontaktet pasientombudet anonymt, men de kunne ikke komme med annet enn noen generelle lovformuleringer. De kunne ikke si verken mer eller mindre tydeligvis.

Og hvis jeg melder det så blir det nok en skitten kamp. Jeg vil det på mange måter, men må vite at jeg er klar for det. Det surrer rundt i hodet mitt hele tiden, også fordi jeg selv ønsker oppreising, jeg trenger på en måte å statuere at det som ble gjort ikke var greit og har påført skade.

I natt drømte jeg faktisk at han hadde rotet det til med flere enn meg og at jeg derfor gikk videre med det. Kunne jeg bare finne ut mer om han, så kanskje det hadde vært lettere. Men bare jeg ser navnet på trykk så får jeg angst. :-(

Spørsmålet om du, isolert sett, har et etisk ansvar er på mange måter enkelt å besvare. Om du har krefter og indre styrke og stabilitet nok til å klare den påkjenningen det er, er mye vanskeligere å svare på.

Synd pasientombudet ikke var til mer hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...