Gå til innhold

Utredning ADHD

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en ny utdannet lege. Har akuratt blitt ferdig med min min turnus og arbeider som almenpraktikker. Jeg har lest mye om ADHD og medisinering, min lillebror har det så det har nok gitt meg interessen. Det er en pasient som er 7år hans mor og jeg er sikker på at han har ADHD. Vi søkte BUP om utredning og vi fikk avslag, når jeg ringte til BUP fikk jeg følgende svar ikke det at de sa det direkte: Men på grunn av mangel på ressurser ville de prioritere andre før han. Jeg kunne godt søke igjenn med bedre dokumentasjon. Hva om jeg utreder han selv spurte jeg som et hypotetisk spørsmål? Da fikk jeg vite at de ville sette strek under svaret.

Det er vel ikke forbutt at jeg gjør så mye forarbeide som mulig. Jeg tenkte å gjøre følgende. Har kontaktet PPT så de kan utrede han for dysleksi og dysklakuli så sansynligheten for medfølgende ADHD er tilstede. Bestilt psykolog for å utelukke andre diagnoser, hjærnescanning for å finne om hjærnen er anatomisk forskjellig, jeg vil observere han i skolen. EEG for å finne unormalitet. WISC test og selvrapportering for foreldrene. Hva mer kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299539-utredning-adhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...