Gå til innhold

Remeron

Anbefalte innlegg

Gjest @gnesa@

Hei. Legen min er på ferie, så jeg forsøker å stille et spørsmål her som jeg håper å få svar på. Jeg er ei jente på 23 som står på 10 mg Cipralex morgen og 30 mg Remeron kveld for angst og depresjon. Trappet opp fra 15 mg til 30 mg Remeron for litt over en uke siden. Har slitt med angst og depresjon i 8 år. Medisinene hjelper meg godt, men jeg er så trett og "tiltaksløs" om dagene enda jeg tar medisinen tidlig. (Kl 20 ). Går på et krevende studium, og jeg sliter rett og slett med å være opplagt og i form til skole og studier. Opplever i tillegg at jeg er helt utenfor meg selv, har mye vondt bak øynene i hodet og ømfiendtlig for lys. I tillegg er det jo vektbivirkning, men det overlever jeg da jeg har en del å gå på. Blir bedre på kvelden. Jeg har forsøkt høyere doser av Cipralex og andre, liknende preparater alene, men da fikk jeg bare masse bivirkinger. Legen kom derfor til at Remeron kunne være bra i kombinasjon med Cipralex. Og det har som sagt hjulpet meg fint, men så var det denne trettheten på dagtid da. Studiene mine krever jo at jeg er opplagt. Så jeg lurer på: Vil trettheten forsvinne? (Ok å være trett på kvelden, men jeg må bli mer opplagt på dagtid med hensyn til studiene mine.) Drikker en del kaffe på morgenen og utover dagen på skolen, men føler aldri at jeg "våkner" helt. Det gjør jeg først om kvelden. Kan det være at jeg må redusere til 15 mg? (Synd da medisinene ellers virker godt). Kan eventuelt andre preparater kombineres? (Cipralex og et annet for eksempel?) Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299637-remeron/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...