Gå til innhold

Effexor-helvete

Anbefalte innlegg

Gjest Ulykkepille
Skrevet

Jeg trodde aldri en bitteliten kapsel med medisiner kunne gi så mye plager. Er kjempebitter for at jeg ble presset og manipulert til å begynne på noe sånt. I to år nå har jeg ikke følt noe glede, jeg har hatt så mange bi-virkninger. På høye doser klarte ikke konsentrere meg, ble helt anorektisk for jeg hadde ingen glede av mat, klarte ikke sove, menstruerte i seks uker i strekk, hadde konstant rykkninger i kroppen, klarte ikke finne ord når jeg pratet med folk (enkle ord som kjøkken f.eks måtte forklare det som rommet der man lager mat), kjentes ut som jeg hadde en stor klump bak i halsen som gjorde det vanskelig å puste. Plager jeg har hatt hele tiden på lavere doser også: forstoppelse, ingen gledesfølelse, klarer ikke lese bøker eller ukeblader, mer indre uro, bli bråsint.

Angsten min er absolutt ikke noe mindre. Når jeg har prøvd å si til psykiateren at jeg har store bi-virkninger så har jeg bare fått beskjed om at jeg er deprimert og må trappe opp.

Har mistet helt troen på det offentlige helsevesenet som har gjort det her og ikke hørt på meg i det hele tatt. Jeg kjenner kroppen min best. Har prøvd flere typer før uten virkning bare bi-virkninger.

Prøver nå å slutte på medisiner og det er ett helvete. De fysiske plagene ved det er helt utrolig jævlige. Det er som å være konstant kjempe fyllesyk med kvalme, svimmelhet, diarè (nesten bra det da), ekstrem hodepine, tunnelsyn og noen dager er jeg så tom for energi at jeg nesten ikke orker å bevege meg. Jeg trapper ned så sakte det overhodet er mulig hvis jeg skal bli medisinfri i dette århundret men likevel så må jeg trappe opp litt innimellom. To skritt frem og ett tilbake.

Jeg har fått en superlang liste med tentative diagnoser. Rart at jeg skal ha blitt både borderline og bi-polar i løpet av de siste to årene. Har jo tross alt hatt hele to depresjoner i mitt liv (ene var en fødselsdepr.), og null maniske faser må være utrolig små svigninger på bi-polariteten min. Jeg og de rundt meg vil vel si jeg er en av de mest omsorgsfulle, empatiske, innsiktsfulle, selv-ironiske og morsomme menneskene de kjenner. Men det kjennertegner vel en borderliner.

Jeg har angst, sosial angst. Endte opp med å bli kjempedeprimert pga en samboer som mente jeg ødela livet til alle rundt meg fordi jeg var så slem og valgte å ha angst. Å bli minnet på hver dag hvor stor byrde man er i verden er ikke lett å leve med. Prøvde å fortelle dette her til psykiater og psykolog men fikk beskjed om at det sikkert bare var noe jeg følte og at samboeren min ikke mente ting sånn. Jeg ble lagt inn og satt på verdens lengste liste med medisiner. Måtte fylle ut skjema på skjema om hvordan jeg hadde det og hvor mye sexlyst jeg hadde og sånt. Hvem er vel lysten på sex når de er stengt inne på psykiatrisk sykehus da? Med sosial angst i tillegg så føler man seg ikke særlig på topp innestengt med masse fremmede mennesker. Men måtte jo fylle ut de skjemaene for at de skulle kunne gi meg riktig diagnose.

Som den typiske borderliner har jeg vært singel i to år nå og trives alene. Hadde det ikke vært for de helvetes medisinene kunne jeg hatt det bra. Vet ikke hvor jeg skal gå for å få hjelp med angsten nå da. Har mistet helt troen på psykiatere og psykologer. De hører jo ikke på det man sier. De hører det de vil og gidder høre.

Skrevet

Hei.

Det var utrolig trist å lese innlegget ditt, og jeg må innrømme at jeg ble litt bitter på dine vegne når jeg leste gjennom det.

Det er jo ikke sånn det skal være å motta hjelp. Og heller ikke sånn man skal bli av å ha fått hjelp.

Du burde kanskje bytte behandler...?

Uansett håper jeg du kommer til å få mer riktig hjelp i fremtiden, sånn att det går bedre med deg etterhvert. Virkelig.

Jeg tenker også at det ikke kan være helt tilfeldig, men heller litt mistenkelig, at du skal ha blitt så mye værre, og fått den ene diagnosen etter den andre, _etter_ at du begynte med Efexor...

Gjest annakan
Skrevet

"Jeg og de rundt meg vil vel si jeg er en av de mest omsorgsfulle, empatiske, innsiktsfulle, selv-ironiske og morsomme menneskene de kjenner. Men det kjennertegner vel en borderliner."

En person med borderline kan da faktisk godt være omsorgsfull, empatisk, innsiktsfull, selvironisk og morsom!!

Det eneste borderlinetrekket jeg kan se du utvise er totalt svartmaling av psykiatrien da, alt er negativt med den.

Men det skjønner jeg veldig godt du utviser når du har fått så store bivirkninger av en medisine og ikke blitt hørt av psykiateren din.

Og da mener jeg ikke at alle med borderline svartmaler psykiatrien, men at de kan ha svart/hvitt tankegang, enten er noe bare bra eller bare dårlig!

Lykke til med å komme av Efexor, det høres kjempetøft ut...

Det er kommet en ny behandling mot sosial fobi, men den er nok ikke blitt kjent enda. Man blant annet blir tatt opp på video og får se selv selv, og får aha-opplevelser om at man overhodet ikke fremstår som så klønete som man som sosial fobiker tror selv.. (en veldig kort beskrivelse) og lærer knep som skal få vekk angsten. de har kjempebra resultateter av det i trondheim

Den virker aller best uten medisin også, så siden du ikke tåler SSRI må det være kjempebra alternativ for deg!!

Gjest anonyminatten
Skrevet

Dette var jo trist lesning. Noe som skulle gjøre livet bedre - har utviklet seg til og bli ditt livs mareritt.

Jeg har vært igjennom noe av det samme, det er 8 år siden. Jeg hadde angst og de ville prøve Zoloft. Jeg sto i mot lenge, da jeg ikke er spesielt begeistret for medisiner. Men etter massivt påtrykk og lovnad om at ting skulle bli bedre - bestemte jeg meg for og prøve. Der startet mitt mareritt.....Jeg fikk jo alle tenkelige bivirkninger og angsten bare økte på, jeg fikk strømlignende støt i kroppen og hodet og endte til slutt opp med suicidale tanker og enorm redsel for og skade meg selv.

Jeg ble behandlet akutt - men de valgte og sette meg på Seroxat i stedet, man skal jo gjerne prøve litt flere varianter som du også kjenner til. Angsten fortsatte sammen med tankekaoset og jeg fikk da resept på Vival. Til slutt fant de ut at jeg høyst sannsynlig ikke tålte SSRI og for og stoppe tankekjøret valgte de da Zyprexa og nedtrapping av Seroxaten. Så det ble noen måneder med Zyprexa - som takk og lov var enkel og slutte med.

Dette er min historie og sikkert noe folk her inne kanskje ikke setter pris på og høre, men det er likefullt min historie på medisiner.

Vel, jeg mistet også mye av tilliten til behandlingsapparatet i denne tiden, men ser jo i dag at ingen kunne forutse at dette skulle ende slik. Selv om jeg mener overgangen til Seroxat var dum, når Zoloft hadde startet elendigheten.

Dette er nå mange år siden og jeg håper jeg aldri trenger noen som helst medisinsk behandling igjen, for det finnes jo i grunnen få alternativer for meg. Jeg lever med angst i perioder og Vivalen i vesken, som en trygghet. Og jeg tar den ved behov uten bivirkninger.

Jeg har ikke mistet troen på at annen behandling enn medisinsk kan hjelpe meg. Man må rett og slett treffe på de som er villig til og innse at medisiner ikke er eneste løsningen på angst og depresjonslidelser - og de finnes.

Jeg ønsker deg all lykke til med nedtrappingen - dette kommer du ut av - og du vil da pillefri kunne ta tak i livet ditt. Så mist ikke motet - selv om det virker traurig akkurat nå.

Gjest Ulykkepille
Skrevet

"Jeg og de rundt meg vil vel si jeg er en av de mest omsorgsfulle, empatiske, innsiktsfulle, selv-ironiske og morsomme menneskene de kjenner. Men det kjennertegner vel en borderliner."

En person med borderline kan da faktisk godt være omsorgsfull, empatisk, innsiktsfull, selvironisk og morsom!!

Det eneste borderlinetrekket jeg kan se du utvise er totalt svartmaling av psykiatrien da, alt er negativt med den.

Men det skjønner jeg veldig godt du utviser når du har fått så store bivirkninger av en medisine og ikke blitt hørt av psykiateren din.

Og da mener jeg ikke at alle med borderline svartmaler psykiatrien, men at de kan ha svart/hvitt tankegang, enten er noe bare bra eller bare dårlig!

Det er kommet en ny behandling mot sosial fobi, men den er nok ikke blitt kjent enda. Man blant annet blir tatt opp på video og får se selv selv, og får aha-opplevelser om at man overhodet ikke fremstår som så klønete som man som sosial fobiker tror selv.. (en veldig kort beskrivelse) og lærer knep som skal få vekk angsten. de har kjempebra resultateter av det i trondheim

Den virker aller best uten medisin også, så siden du ikke tåler SSRI må det være kjempebra alternativ for deg!!

Jeg er ikke en person som vanligvis svartmaler noe som helst pleier å se mange sider av en hver sak. Det jeg har lest om borderline gir et bilde av en stor egoist som må få dekket sine følelsesmessige behov, at de manipulerer og er ustabile. Det er ikke meg i det hele tatt men når jeg har prøvd å si det til behandlerene mine så mener de at jeg ikke klarer å se det selv. Verken eksmann eller eks samboer kjenner meg igjen i det heller.

De siste behandlerene jeg har hatt nå har ikke hørt på hva jeg har å si men kommer med en masse skjemaer og diagnoseboka si. Tror hvem som helst kan få nesten alle diagnosene i boka hvis man fyller ut de skjemaene. Jeg har akkurat flyttet og fikk da lese oppsummeringen som har blitt send til dps her. Halvparten er feil eller gir ett inntrykk av meg som er helt feil. Jeg blir framsatt som en som ikke skjønner mitt eget beste i det hele tatt og at mine meninger bør taes med en klype salt. Det er skikkelig skremmende!!! Ingen som noen gang har ment noe sånt før jeg ble lagt inn.

Ikke burde jeg blitt lagt inn heller men når man har en samboer som drar deg med til et sykehus roper jeg er politi og hun her er en fare for seg selv så har man ikke så mye valg. De tror jo ikke på en hysterisk dame i armene på en politimann heller. Jeg var så redd at du aner ikke. Som en skrekkfilm hvor man låses inne og ingen tror på det du sier. Til slutt kapitulerte jeg bare og gjorde som jeg ble fortalt. Stappet innpå håndfuller med medisiner og tenkte at de har vel rett. I ettertid så har samboeren (eks) beklaget det han gjorde på det sterkeste. Han angrer på at han gjorde noe så forferdelig mot meg som har gjort så mye skade for meg og de rundt meg. Det er en grunn til at jeg har mistet helt troen!! Ingen der hørte på meg men de gikk etter det samboeren hadde sagt. Diagnosene ble da gitt på grunnlag av de idiotiske skjemaene som jeg måtte fylle ut. Kartlegging heter det vel.

Gjest annakan
Skrevet

Jeg er ikke en person som vanligvis svartmaler noe som helst pleier å se mange sider av en hver sak. Det jeg har lest om borderline gir et bilde av en stor egoist som må få dekket sine følelsesmessige behov, at de manipulerer og er ustabile. Det er ikke meg i det hele tatt men når jeg har prøvd å si det til behandlerene mine så mener de at jeg ikke klarer å se det selv. Verken eksmann eller eks samboer kjenner meg igjen i det heller.

De siste behandlerene jeg har hatt nå har ikke hørt på hva jeg har å si men kommer med en masse skjemaer og diagnoseboka si. Tror hvem som helst kan få nesten alle diagnosene i boka hvis man fyller ut de skjemaene. Jeg har akkurat flyttet og fikk da lese oppsummeringen som har blitt send til dps her. Halvparten er feil eller gir ett inntrykk av meg som er helt feil. Jeg blir framsatt som en som ikke skjønner mitt eget beste i det hele tatt og at mine meninger bør taes med en klype salt. Det er skikkelig skremmende!!! Ingen som noen gang har ment noe sånt før jeg ble lagt inn.

Ikke burde jeg blitt lagt inn heller men når man har en samboer som drar deg med til et sykehus roper jeg er politi og hun her er en fare for seg selv så har man ikke så mye valg. De tror jo ikke på en hysterisk dame i armene på en politimann heller. Jeg var så redd at du aner ikke. Som en skrekkfilm hvor man låses inne og ingen tror på det du sier. Til slutt kapitulerte jeg bare og gjorde som jeg ble fortalt. Stappet innpå håndfuller med medisiner og tenkte at de har vel rett. I ettertid så har samboeren (eks) beklaget det han gjorde på det sterkeste. Han angrer på at han gjorde noe så forferdelig mot meg som har gjort så mye skade for meg og de rundt meg. Det er en grunn til at jeg har mistet helt troen!! Ingen der hørte på meg men de gikk etter det samboeren hadde sagt. Diagnosene ble da gitt på grunnlag av de idiotiske skjemaene som jeg måtte fylle ut. Kartlegging heter det vel.

Jeg mente ikke å si at du hadde borderline, men bare ga et eksempel på det eneste du viste som minnet om det, fordi det å være morsom, selvironisk, omsorgsfull, være empatisk osv, er fullt mulig selv hos de med borderline.

Jeg har flere venninner med den diagnosen, og de er absolutt ikke noen jævlige egoister som du beskriver dem som. Men kjempeflotte mennesker.

Fordi om de har spiseforstyrrelser, har selvskadet seg, har hyppige humørsvingninger og dårlig impulskontroll så behøver de ikke være slike jævlige egoister, men kan faktiskvære både omsorgsfulle, empatiske, morsomme og selvironiske.

Men ikke for å være helt kverulerende, men du nå virker du jo like svartmalende overfor de med den diagnosen... :-)

Ei av mine venninner som er lagt inn på en spesialpost for å behandle spiseforstyrrelse komorbid med personlighetsforstyrrelse har, selv om hun oppfyller kriteriene for ustabil personlighetsforstyrrelse (borderline), en fantastisk personlig,og faktisk misunner jeg henne mye av væremåten.

Hun er morsom, utrolig snill og empatisk, omsorgsfull, har utstråling og er forståelsesfull og en utrolig god venn å ha.

Gjest Ulykkepille
Skrevet

Jeg mente ikke å si at du hadde borderline, men bare ga et eksempel på det eneste du viste som minnet om det, fordi det å være morsom, selvironisk, omsorgsfull, være empatisk osv, er fullt mulig selv hos de med borderline.

Jeg har flere venninner med den diagnosen, og de er absolutt ikke noen jævlige egoister som du beskriver dem som. Men kjempeflotte mennesker.

Fordi om de har spiseforstyrrelser, har selvskadet seg, har hyppige humørsvingninger og dårlig impulskontroll så behøver de ikke være slike jævlige egoister, men kan faktiskvære både omsorgsfulle, empatiske, morsomme og selvironiske.

Men ikke for å være helt kverulerende, men du nå virker du jo like svartmalende overfor de med den diagnosen... :-)

Ei av mine venninner som er lagt inn på en spesialpost for å behandle spiseforstyrrelse komorbid med personlighetsforstyrrelse har, selv om hun oppfyller kriteriene for ustabil personlighetsforstyrrelse (borderline), en fantastisk personlig,og faktisk misunner jeg henne mye av væremåten.

Hun er morsom, utrolig snill og empatisk, omsorgsfull, har utstråling og er forståelsesfull og en utrolig god venn å ha.

Jeg svartmalte ingenting. Skrev "etter det jeg har lest meg til". Jeg dømmer da ingen med psykiske problemer. Jeg fikk problemer med helsestasjon og bup da jeg lot dem ha innsyn i mine sak for å hjelpe barna etter traumet med at jeg plutselig var på sykehus. Det ble da pga diagnoser truet med barnevern osv fordi de var redd for at jeg ikke klarte se barnas behov og fikk beskjed om at jeg trolig ikke hadde empati med dem.

For meg har diagnosene vært en stor plage og jeg klarer ikke helt se det positive i å skulle ha borderline.

Du burde bli psykiater. Tar en setning vrir den om, overdriver den og legger den til en diagnose

Gjest frank frosk
Skrevet

"Det eneste borderlinetrekket jeg kan se du utvise er totalt svartmaling av psykiatrien da, alt er negativt med den."

Så det er et bordelinetrekk hvis noen ikke har et positivt ord å si om psykiatrien? Jeg kjenner til andre psyke, med andre personlighetsforstyrrelser, bipolar lidelse, schizo-affektiv lidelse osv som heller ikke har noen godord å komme med om psykiatrien. Synes du skal være meget forsiktig med å påstå noe sånt.

Gjest frank frosk
Skrevet

Jeg svartmalte ingenting. Skrev "etter det jeg har lest meg til". Jeg dømmer da ingen med psykiske problemer. Jeg fikk problemer med helsestasjon og bup da jeg lot dem ha innsyn i mine sak for å hjelpe barna etter traumet med at jeg plutselig var på sykehus. Det ble da pga diagnoser truet med barnevern osv fordi de var redd for at jeg ikke klarte se barnas behov og fikk beskjed om at jeg trolig ikke hadde empati med dem.

For meg har diagnosene vært en stor plage og jeg klarer ikke helt se det positive i å skulle ha borderline.

Du burde bli psykiater. Tar en setning vrir den om, overdriver den og legger den til en diagnose

Dessverre kan diagnosen borderline gjøre mer skade enn nytte, det finnes det mange eksempler på. Håper du kommer deg over efexor-helvete.

Gjest annakan
Skrevet

Du tolker det jeg skriver helt feil, og jeg sier ikke at du har borderline. Det vet jeg ingenting om.

Jeg bare sier deg at selv om man har det så betyr ikke det at man ikke kan ha disse positive egenskapene du har.

Jeg vet det er en stigmatiserende diagnose om du møter feil folk, men som sagt, er fullt mulig å ha masse positive egenskaper og overhodet ikke være noen drittsekk fordi om man har den.

Gjest annakan
Skrevet

"Det eneste borderlinetrekket jeg kan se du utvise er totalt svartmaling av psykiatrien da, alt er negativt med den."

Så det er et bordelinetrekk hvis noen ikke har et positivt ord å si om psykiatrien? Jeg kjenner til andre psyke, med andre personlighetsforstyrrelser, bipolar lidelse, schizo-affektiv lidelse osv som heller ikke har noen godord å komme med om psykiatrien. Synes du skal være meget forsiktig med å påstå noe sånt.

Du misforstår jo helt da, jeg sier ikke at å det å svartmale psykiatrien er et borderlinetrekk i seg selv.

Men svart/hvitt tanke gang er et trekk, og det å KUN se negative ting med psykiatrien og KUN se negative ting med folk som har borderline, virker jo litt som et snev av sort/hvitt tankegang.

Det betyr ikke at jeg tror personen har borderline... :)

ALLE kan vi ha trekk av noe.

Poenget mitt er at det å ha en sort/hvitt eller enten/eller-tanke gang er et borderlinetrekk...

mens det å være en ufølsom egoist ikke er det.

Gjest frank frosk
Skrevet

Du misforstår jo helt da, jeg sier ikke at å det å svartmale psykiatrien er et borderlinetrekk i seg selv.

Men svart/hvitt tanke gang er et trekk, og det å KUN se negative ting med psykiatrien og KUN se negative ting med folk som har borderline, virker jo litt som et snev av sort/hvitt tankegang.

Det betyr ikke at jeg tror personen har borderline... :)

ALLE kan vi ha trekk av noe.

Poenget mitt er at det å ha en sort/hvitt eller enten/eller-tanke gang er et borderlinetrekk...

mens det å være en ufølsom egoist ikke er det.

Ja, jeg vet at svart/hvit tankegang kan være et borderlinetrekk. Men det var kanskje unødvendig å fremheve dette trekket på grunnlag av noe h*n skrev og h*n allerede har problemer pga denne diagnosen? Er kanskje ikke rart vedkommende blir irritert på deg.

Gjest annakan
Skrevet

Ja, jeg vet at svart/hvit tankegang kan være et borderlinetrekk. Men det var kanskje unødvendig å fremheve dette trekket på grunnlag av noe h*n skrev og h*n allerede har problemer pga denne diagnosen? Er kanskje ikke rart vedkommende blir irritert på deg.

Kanskje ikke rart jeg ble irritert heller som så kjempegode mennesker jeg kjenner bli beskrevet som drittsekker pga en diagnose, dessuten var det et forsøk på opplysning også, slik at hun forstår at selv om diagnosen skulle stemme, så betyr ikke det at hun er slik en ufølsom fæl egoist. Skjønner jo godt hun syns den er for jævlig om hun tror alle med borderline er så grusomme. Men prøve fortelle at det kanskje er andre grunner til at hun fikk diagnosen. (ikke at jeg kan vite om den stemmer eller ikke.)

Dessuten er det slike utsagn som hun kom med om personer med borderline som gjør at det er fælt å få diagnosen, bare på sin plass at jeg opplyser om at det ikke trenger stemme med virkeligheten.

Tenk på de med borderline som leser innlegget også.

Gjest Ulykkepille
Skrevet

Kanskje ikke rart jeg ble irritert heller som så kjempegode mennesker jeg kjenner bli beskrevet som drittsekker pga en diagnose, dessuten var det et forsøk på opplysning også, slik at hun forstår at selv om diagnosen skulle stemme, så betyr ikke det at hun er slik en ufølsom fæl egoist. Skjønner jo godt hun syns den er for jævlig om hun tror alle med borderline er så grusomme. Men prøve fortelle at det kanskje er andre grunner til at hun fikk diagnosen. (ikke at jeg kan vite om den stemmer eller ikke.)

Dessuten er det slike utsagn som hun kom med om personer med borderline som gjør at det er fælt å få diagnosen, bare på sin plass at jeg opplyser om at det ikke trenger stemme med virkeligheten.

Tenk på de med borderline som leser innlegget også.

Takk for at du legger ord i min munn. Jeg skriver vel ikke noe sted at borderlinere er drittsekker. Du legger en helt annen mening i det jeg skriver.

Jeg skriver om stemplene jeg har fått bla pga diagnosen. Skal jeg si "takk for at dere har gitt meg en diagnose som ikke stemmer ". Kan ikke fornærme de med borderline så gi meg den diagnosen og behandling for den.

Jeg har ingen av kriteriene for å ha borderline hverken før eller etter innleggelsen. Hadde vel sikkert en del av trekkene mens jeg var innlagt men det var en helt absurd situasjon. Jeg med sosial angst var sperret inne 24/7 med fremmede folk som satt og glodde på meg hele døgnet, så på at jeg dusjet og gikk på toalettet. Det var for meg et helvete!! Få disse ekstra diagnosene har ikke gjort noe bra for meg i det hele tatt men vært en stor belastning. Jeg har hatt noen helt uvirkelige år. Fra å ha ett så godt som normalt liv til å møte en kontrollerende, manipulerende og til tider slem mann. Som i tillegg til det døve psykiatriske systemet har gjort livet mitt til ett helvete.

Gjest annakan
Skrevet

Takk for at du legger ord i min munn. Jeg skriver vel ikke noe sted at borderlinere er drittsekker. Du legger en helt annen mening i det jeg skriver.

Jeg skriver om stemplene jeg har fått bla pga diagnosen. Skal jeg si "takk for at dere har gitt meg en diagnose som ikke stemmer ". Kan ikke fornærme de med borderline så gi meg den diagnosen og behandling for den.

Jeg har ingen av kriteriene for å ha borderline hverken før eller etter innleggelsen. Hadde vel sikkert en del av trekkene mens jeg var innlagt men det var en helt absurd situasjon. Jeg med sosial angst var sperret inne 24/7 med fremmede folk som satt og glodde på meg hele døgnet, så på at jeg dusjet og gikk på toalettet. Det var for meg et helvete!! Få disse ekstra diagnosene har ikke gjort noe bra for meg i det hele tatt men vært en stor belastning. Jeg har hatt noen helt uvirkelige år. Fra å ha ett så godt som normalt liv til å møte en kontrollerende, manipulerende og til tider slem mann. Som i tillegg til det døve psykiatriske systemet har gjort livet mitt til ett helvete.

skrev du.

og jeg bekrefter, ja det kan faktisk godt kjennetegne en med borderline:-)

du skrev også at du har lest de er ufølsomme egoister eller noe sånt.

Så det er derfor du ga meg inntrykket at du mener folk med borderline er noen drittsekker. skjønner?

håper du kommer deg vekk fra psykiatrien etterhvert, lykke til.

og husk rådet jeg ga deg om den nye terapien for sosial fobi, helt uten medisiner.

den blir vel tilgjengelig etterhvert.

Gjest Ulykkepille
Skrevet

skrev du.

Så det er derfor du ga meg inntrykket at du mener folk med borderline er noen drittsekker. skjønner?

og husk rådet jeg ga deg om den nye terapien for sosial fobi, helt uten medisiner.

Tror jeg tar alt du sier med en klype salt da du virker som og la meg understreke VIRKER SOM en som tror du vet alt. Og hvis det er noen som svartmaler noe så er det du som svartmaler mitt innlegg. Da har vel også du bordelinetrekk.

Gjest annakan
Skrevet

Tror jeg tar alt du sier med en klype salt da du virker som og la meg understreke VIRKER SOM en som tror du vet alt. Og hvis det er noen som svartmaler noe så er det du som svartmaler mitt innlegg. Da har vel også du bordelinetrekk.

Beklager, jeg trodde du led av sosial fobi og ville sette pris på informasjon om andre typer behandlinger for den lidelsen, siden du ikke tåler medisiner. Jeg trodde det kunne gi det håp liksom.

Alt vet jeg ikke, men akkurat det om den nye terapien vet jeg siden jeg var på et kurs for personer med min diagnose(som ikke er borderline, men hva så om det hadde vært det? Har flere venninner med borderline og jeg elsker dem:)) og en mann som er spesialist på sosial fobi kom og holdt et foredrag.

beklager virkelig at jeg prøvde hjelpe.

ha en fortsatt fortreffelig dag.

Gjest annakan
Skrevet

Beklager, jeg trodde du led av sosial fobi og ville sette pris på informasjon om andre typer behandlinger for den lidelsen, siden du ikke tåler medisiner. Jeg trodde det kunne gi det håp liksom.

Alt vet jeg ikke, men akkurat det om den nye terapien vet jeg siden jeg var på et kurs for personer med min diagnose(som ikke er borderline, men hva så om det hadde vært det? Har flere venninner med borderline og jeg elsker dem:)) og en mann som er spesialist på sosial fobi kom og holdt et foredrag.

beklager virkelig at jeg prøvde hjelpe.

ha en fortsatt fortreffelig dag.

http://www.nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/1.1850849

link til den nye terapien jeg snakket om.

jeg har jo misforstått, du har jo ikke sosial angst, men kanskje noen andre som leser har det.

Gjest Ulykkepille
Skrevet

skrev du.

Beklager det siste svaret til deg. Helt unødvendig av meg. Frustrerende at jeg skal få pes for noe som er blitt stappet ned over halsen på meg av en psykiater med diagnoseboka si. Forstår at du bare vil støtte dine venner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...