Gå til innhold

MPD eller annet personlighetsorstyrelse?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym86

Jeg gjør ting og sier ting som ikke jeg liker å si, det kommer mot min vilje, Har levd dårlig barndom med mye vold og konflikter i familien. Lurer på om jeg har MPD eller personlighetsorstyrelse? Jeg vil ut , men det er noe som stopper meg. har angst for å gå ut, føler at alle ser på meg og tenker negativt om meg. Snakker mye og usamenhengende, sier ord som jeg ikke er klar over. mens jeg prøver å si noe så tenker jeg på noe annet. mange vet hva egentlig jeg prøver å si mens mens jeg snakker, jeg prøver å si noe mens den tanke delen prøver å si noe annet. eks tenker jeg på Oslo også skal jeg spørre hva en skal idag sier jeg "hva skal du o idag?" legg merke til o=OSLO sånn er det nesten hele tiden sånn skjer det nesten heletiden, det føles som om jg er flere personer samtidig eller at jeg prøver å være flere personer. Glemmer mye, klarer ikke å organisere ting, selv små ting må jeg organisere lenge før jeg skal det. var ikke sånn før. var mye ute mer livelig selvom jeg likte å holde meg bort fra store samlinger. allerde i ung merket jeg at folk begynte å si at jeg har gjort ting som jeg mente var andre og ikke meg. Har forstyret tankegang , eks når jeg står med dame til en nær venn så for jeg kjærlighets følelser for henne. mot min vilje, jeg vet jo at hun er opptatt osv,,, men jeg prøver å leke "typen" hennes kanskje? vet ikke hvorfor det skjer men det skjer! Dette skjedde med meg for en uke siden, og fy faen jeg ville bare dø etter at jeg hadde prøvd meg på henne, har enda angst hver gang jeg tenker på det å roper jeg høyt og biter tennene sammane, sånn er det heletiden jeg gjør ting sier ting mot min vilje. Trur at folk vet hva jeg tenker og føler. Klarer aldri å stå uro når noen er nær meg, er stresset nervøs, har veldig mye angst og vranforestillinger. Jeg er ikke unormale ting men jeg har vrangforestillinger. jeg tolker andre feil og har det vanskelig for å stole på folk. Liker å isolere meg. har nok av venner og damer, men fortsatt føler jeg meg ekstremt ensom når jeg kommer ut døra. Jeg har forstyret tankegang og følelser, prøver å konsentrere meg men klarer ikke! Jeg prøver å kopiere mennesker mest mulig, du kan si jeg er flere personer i ulike sammenhengner. Rett før jeg sluttet å jobbe kunne jeg tydelig høre meg selv snakke akkurat lik sjefen, det var skummelt og flaut når jeg tenkte over det, mange ganger sa sjefen jeg er sjefen ikke du! eks sitter jeg med broren min prøver jeg å være han, for å lure han til å gjøre ting for meg eller hjelpe meg med noe eller like meg best mulig. de jeg kjenner sier at jeg er ustabil person ombestemer meg fort og nekter for å sagt diverse ting. folk sier at jeg må alltid ha rett selvom de kan bevise at jeg har tatt feil. la oss si jeg sitter i stua hjemme fraen min liker eldste broren best, det som skjer er at jeg føler at jeg er han på den tiden jeg sitter med faren min. mvh anonym

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299775-mpd-eller-annet-personlighetsorstyrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BipolarII...jeg visst

For meg virker det som om du "låner" din identitet fra andre og at du er emosjonelt ustabil + har angst.

Husk at det ikke er opp til deg selv, å stille din(e) diagnose®. Det er en oppgave for psykiater/psykolog. Du bør be om en slik, dersom du ikke allerede er utredet/i behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...