Gjest ..til å sette ting på plass Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Ligger det i menneskets natur å være store egoister? Eller kan vi si at det er synd på personer som bare evner å tenke "jeg, meg,mitt" og ikke forstår at det går ann å gi noe uten å forvente å få noe tilbake, ikke klarer å se andres behov, bare tenke på sine egne...? Personer som ikke ønsker andre lykke fordi den selv mener å ha gått glipp av denne..? Personer som har en liten livsverden fordi det fins noe galt med alle andre og prater med sprit-tunge? Personer som må ha en syndebrukk å bebreide for alt som føles å ha gått galt i eget liv og for det en aldri selv ble....? Personer som "pakker" seg inn i rollen som offer og selv slipper å ta eventuelle nederlag på egen regning...? På den andre siden....er det riktig å sette krav, bestemme over at annet menneske...? --Hvem er det som gjør den største synden, dem som "bestemmer" eller den som følger kravene? Denne offerrollen gjør meg så veldig... sint! Jeg er redd den i noen tilfeller er selvpålagt og ønsket.. Hvordan få et menneske du er glad i til å innse at problemene ligger hos den selv og ikke hos "syndebukken" som person selv har valgt å leve et langt liv sammen med?? Bitterhet kler ingen...i alle fall ikke denne..men deprimerte mennesker er det ikke lett å nå inn til....Hva kan en gjøre???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299848-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montmartre Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Man må nesten være filosof for å kunne svare på de spørsmålene og selv da tror jeg det blir vanskelig. Man kan ikke forandre på andre så det beste vil kanskje være å holde sin sti ren? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299848-hjelp/#findComment-2425329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.