Gå til innhold

Hjelp

Gjest ..til å sette ting på plass

Anbefalte innlegg

Gjest ..til å sette ting på plass

Ligger det i menneskets natur å være store egoister?

Eller kan vi si at det er synd på personer som bare evner å tenke "jeg, meg,mitt" og ikke forstår at det går ann å gi noe uten å forvente å få noe tilbake, ikke klarer å se andres behov, bare tenke på sine egne...?

Personer som ikke ønsker andre lykke fordi den selv mener å ha gått glipp av denne..?

Personer som har en liten livsverden fordi det fins noe galt med alle andre og prater med sprit-tunge?

Personer som må ha en syndebrukk å bebreide for alt som føles å ha gått galt i eget liv og for det en aldri selv ble....?

Personer som "pakker" seg inn i rollen som offer og selv slipper å ta eventuelle nederlag på egen regning...?

På den andre siden....er det riktig å sette krav, bestemme over at annet menneske...?

--Hvem er det som gjør den største synden, dem som "bestemmer" eller den som følger kravene?

Denne offerrollen gjør meg så veldig... sint! Jeg er redd den i noen tilfeller er selvpålagt og ønsket..

Hvordan få et menneske du er glad i til å innse at problemene ligger hos den selv og ikke hos "syndebukken" som person selv har valgt å leve et langt liv sammen med??

Bitterhet kler ingen...i alle fall ikke denne..men deprimerte mennesker er det ikke lett å nå inn til....Hva kan en gjøre????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299848-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...